fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קווים תפעיל את התחבורה הציבורית באזור חדרה

אוטובוס קווים (צילום: רונן טופלברג)
אוטובוס קווים (צילום: רונן טופלברג)
אוטובוס קווים (צילום: רונן טופלברג)
אוטובוס קווים (צילום: רונן טופלברג)

קווים תחבורה ציבורית תחל להפעיל את התחבורה הציבורית באזור חדרה ויישובי הסביבה החל מה-31 בינואר. הפעלת התחבורה הציבורית באזור היא במסגרת זכייתה של החברה במכרז משרד התחבורה להפעלת תחבורה ציבורית באזור נתניה וחדרה. היישובים שבהם תפעל קווים במסגרת המכרז הם יישובי אזור חדרה, הכוללים את חדרה, אור עקיבא, זיכרון יעקב, בנימינה, פרדס חנה, אום אל פאחם, ג'ת ויישובים נוספים.

במסגרת המכרז, תחליף חברת קווים את אגד ואת נתיב אקספרס ביישובים אלה, ולצורך שיפור השירות והיעילות של התחבורה הציבורית באזור, תפעיל החברה 3 קווים חדשים לחלוטין, ואף תגביר את תדירויות הנסיעה במספר רב של קווים קיימים. מלבד הקווים החדשים, תפעל החברה לשיפור השירות לנוסעים גם באמצעות חידושים טכנולוגיים. באזור יופעלו כ-200 אוטובוסים ומיניבוסים חדישים בתקן יורו 5 המצוידים בטכנולוגיות מתקדמות כגון עמדות ממוחשבות לטעינת רב-קו בתחנות האוטובוס, תקשורת אלחוטית חינמית באוטובוסים, שקעי USB לטובת הטענת מכשירים סלולריים ומחשבים בזמן הנסיעה, מסכי מידע אלקטרוניים ומדפים בגב המושב לטובת קריאה או עבודה על מחשב נייד. עוד במסגרת ההיערכות החברה לתחילת ההפעלה באזור, גויסו כ-300 נוספים לצי החברה, המפעילה בישראל כ-1100 אוטובוסים בתחבורה הציבורית.

הקווים החדשים שתפעיל החברה:
קו 35 – עמיקם – רכבת בנימינה (דרך אביאל, עמיקם, גבעת נילי, רגבים, ג. עדה וכפר גליקסון)
קו 54 – שוק חדרה – אליכין (דרך תחנה מרכזית חדרה, בית העלמין החדש)
קו 297 – עין אלסהאלה – טכניון (דרך ערערה, ערה, כפר קרע)

'קווים' תחבורה ציבורית בע"מ הוקמה בשנת 2000, מפעילה כיום מעל ל-1000 אוטובוסים במספר אשכולות בישראל והיא אחת מ-3 חברות התחבורה הציבורית הגדולות בארץ. האשכולות המופעלים על ידי קווים הם אשכול מרכז: הכולל את הישובים פתח תקווה, ראש העין, קריית אונו ,אור יהודה, יהוד ויישובי הסביבה. אשכול 'חשמונאים': הכולל את היישובים מודיעין, לוד, רמלה, שהם, מודיעין עילית. אשכול עפולה הכולל את היישובים: עפולה, נצרת, מגדל העמק, בית שאן ויישובי הסביבה. ואשכול נתניה-חדרה, הכולל את היישובים באזור נתניה-חדרה ויישובי הסביבה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות