fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"ערוכים גם להשבתה של שבוע"

ביום שלישי הגיעו להפגנת מחאה הורים לילדים העולים לכיתה א' בבית הספר רבין. אמנם היתה הופעה של ליצן, אבל ההורים הנחושים הודיעו: אם לא תיפתח כיתה שלישית שתקל על הצפיפות יושבתו הלימודים
"מאבק צודק ומוצדק". ההפגנה צילום: גיל טולדנו
"מאבק צודק ומוצדק". ההפגנה בבית הספררבין צילום: גיל טולדנו

 

שער פרדס 22.8
הקליקו על השער ועברו למהדורה הדיגיטלית 

נמשך מאבק הורי הילדים העולים לכיתות א' בבית הספר רבין בפרדס חנה, הקוראים לפתיחת כיתה שלישית שתקל על הצפיפות. השבוע הפגינו ההורים עם ילדיהם בעצרת מחאה ברחבת המועצה. מובילי המאבק מתכוונים לנקוט צעדים נוספים אם לא תתמלא דרישתם, כולל השבתת הלימודים.

ביום שלישי אחר הצהריים התקיימה הפגנת המחאה של הורים לתלמידי כיתות א' מבית הספר. את ההפגנה שהתקיימה ברחבת המועצה יזמה קבוצת הורים, ונטלו בה חלק הורים וילדים העולים לכיתה א' שמחו על החלטת המועצה לפתוח השנה שתי כיתות א' המונות כל אחת 36 תלמידים בכיתה. שלטי המחאה שהכינו ההורים נתלו סביב, אבל כיאה לאירוע בהשתתפות ילדים, במקום היה מופע של קוסם, בו צפו הילדים בכיסאות צפופים במבנה הממחיש כיתה קטנה וצפופה. כמו כן הופרחו בועות סבון. לאחר המופע דיברו שניים ממארגני המאבק, שרון בורנשטיין וגיל טולדנו, ולאחר מכן צבאו המפגינים על דלתות בניין המועצה וביקשו להיכנס, דבר שנמנע מהם.

בחודשים האחרונים ניסו נציגי ההורים לקדם מהלך שיוביל לפתיחתה של כיתה א' שלישית בבית הספר, כפי שנעשה בשנים קודמות, כולל שנים שבהן היה מספר הנרשמים לכיתות א' נמוך מזה של השנה. ההורים נפגשו עם מנהלת בית הספר, מנהלת מחלקת החינוך במועצה ומפקחת בית הספר. לאחר שכל ניסיונותיהם להמשיך את ההידברות לא נשאו פרי, החליטו להחריף את צעדיהם. לאחרונה התבשרו ההורים כי שכבת כיתות א' זכתה ממשרד החינוך לתוספת של 30 שעות נוספות לכל כיתה, שעות המיועדות לפיצול הכיתה לצורך לימוד בקבוצות קטנות. מכך הבינו ההורים המובילים את המאבק כי תוספת השעות הללו מהווה את אישורו של משרד החינוך לבעייתיות הקיימת בבית הספר רבין, מבחינת שטחי

הכיתות הקטנים והסידור הפנימי המבני של הכיתות. גדי בורנשטיין, מההורים מארגני המאבק: "במקום למנף את השעות שקיבלנו לפתיחת כיתה נוספת, מפצלים אותן בין הכיתות ולומדים שעות מסוימות בקבוצות קטנות".

גיל טולדנו, מההורים מובילי המאבק, אומר: "הצעת משרד החינוך שנמסרה לנו השבוע, שבה משרד החינוך החליט להוסיף 5 שעות לכל כיתה, חיזקה בקרבנו את ההרגשה כי המאבק שאליו יצאנו הוא מאבק צודק ועכשיו גם מוצדק".

ענבל לקס, תושבת פרדס חנה ואם לילד העולה לכיתה א' בבית הספר רבין, ניצבת בפני בעיה מיוחדת: בנה, שאובחן על הרצף האוטיסטי, נכנס עם משלבת לכיתה א' והצפיפות בכיתה מעמידה אותו במצב בעייתי במיוחד, כפי שהיא מתארת: "צפיפות בכיתה מקשה על כל ילד, מקשה עוד יותר על ילד עם לקות למידה, ועבור ילד על הרצף האוטיסטי, שיש לו בעיות חושיות, זה קשה פי אלף. לבן שלי יש רגישות חזקה לרעש ובתוך כיתה הרעש עולה וזה מכניס ללחץ גבוה יותר. שעות השילוב מוגבלות ומשלבת לא יכולה לפתור הכול".

 

 גדי הורנשטיין מספר על הצעדים שבכוונת ההורים לנקוט, בהם לא להגיע ליום הראשון של הלימודים ב-1 בספטמבר. "אנחנו ערוכים גם להשבתה של שבוע. ניתן פתרונות ותעסוקה כדי שההורים יעמדו בשבוע כזה, כי זה מספיק חשוב לנו"' אמר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות