fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עומס לידות בבית חולים הלל יפה

"מתחילת ראש השנה ועד היום, יש לנו ילודה מטורפת בכמויות אדירות, שאנחנו לא ממש מורגלים בה" מספר מנהל חדר הלידה בבית החולים דר' חיים דוד
יולדות שילדו במהלך החג בהלל יפה (צילום: דפנה נבו)
יולדות שילדו במהלך החג בהלל יפה (צילום: דפנה נבו)

בחדר הלידה של בית חולים הלל יפה, נולדו בערב החג וקיבלו את פניה של השנה החדשה 17 תינוקות חדשים, מהם תשעה בנים ושמונה בנות. ריבוי הלידות בבית החולים נמשך גם בעיצומם של ימים אלה.

מנהל חדר הלידה בבית החולים, דר' חיים דוד: "מתחילת ראש השנה ועד היום, יש לנו ילודה מטורפת בכמויות אדירות, שאנחנו לא ממש מורגלים בה. מדובר בממוצע של 15 לידות במשמרת וכ-50 עד 70 פניות שנעשות בכל משמרת לחדר למיון יולדות. אחרי החג, היו לנו 100 פניות לאולטרסאונד, וגם זו כמות אדירה. בקיץ יש אמנם ילודה מוגברת, אבל כמות לידות זו, מעידה בהכרח גם על שביעות רצון גוברת והולכת מבית החולים ופניות חוזרות ואנחנו כמובן שמחים על כך".

"ספטמבר ואוקטובר הם תמיד חודשים עמוסים אצלנו", מסבירה אורלי בסיס, האחות האחראית של חדר הלידה בבית החולים, שהייתה נוכחת בחלק מהלידות במהלך החג. "בשנים האחרונות, בעקבות העובדה שכמות הלידות אצלנו רק עולה, הרי שגם החודשים האלו, שהם חודשי החגים של תחילת השנה, הפכו להיות עמוסים במיוחד, עומס מבורך כמובן".

אחת היולדות, נורית מחרר מפרדס חנה, שזו לה הלידה הרביעית, מספרת כי כבר בארוחת החג הרגישה את הצירים מתחילים. "משכתי כמה שיכולתי, אבל אחרי כמה שעות נסענו לבית החולים" היא מספרת. "ידענו שהתאריך המשוער הוא ה- 7.9, מיד אחרי החג, אבל מכיוון שהצירים החלו כבר ביום חמישי, הייתי בטוחה שאלד קודם וגם צדקתי".

יולדות שילדו במהלך החג בהלל יפה (צילום: דפנה נבו)
יולדות שילדו במהלך החג בהלל יפה (צילום: דפנה נבו)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות