fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנה בגן הילדים

להורים בגן אלון נמאס מהליקויים בגן הילדים והם מזהירים מפני קריסת עץ ענק ששוכן בסמוך לחצר המשחקים. גן אלון שוכן מעל בניין מגורים. עיריית חדרה:"יש לנו עניין רב להעביר את הגן מהמבנה המשותף עם שכנים למיקום אחר"
חצר המשחקים מעל בניין המגורים
חצר המשחקים מעל בניין המגורים (צילום: ימית גונדבי)

להורי הילדים  בגן אלון בשכונת יד שמואל בחדרה נמאס, לטענת ההורים כמות הליקויים בגן הולכת וגדלה עם השנים, והמצב מגיע עד כדי סכנת נפשות.
הסכנה מגיע מעץ עתיק ענק, הנמצא בתוך הגן בסמוך לחצר המשחקים ליד הסככה.

חצר המשחקים מעל בניין המגורים
חצר המשחקים מעל בניין המגורים (צילום: ימית גונדבי)העץ העתיק בתוך גן אלון. (צילום: ימית גונדבי)

"מדובר בעץ ישן ויבש מהשורש. העץ גבוה מאוד ומגיע לקומה השנייה של הבניין. אנחנו חוששים שלא יירחק היום והעץ יקרוס. זה עניין של זמן, זה יכול לקרות בלילה, אך גם בשעות הפעילות במהלך היום כשהילדים נמצאים בגן. מכאן הדרך לתביעות היא קצרה ביותר".

אחת האימהות הנמנות על חברי ועד הגן, ימית גונדבי מספרת: "גן הילדים במבנה הנוכחי בו הוא נמצא צריך להיסגר. המקום קיים קרוב לארבעים שנה כאשר עשרים שנה מתוכם המקום לא בטיחותי".

לטענת גונדבי המקום בו נמצאת חצר המשחקים של הילדים נמצאת בקו אחד מתחת למרפסות הבתים שמעל הגן. לטענת גונדבי המקום בו נמצאת חצר המשחקים של הילדים נמצאת בקו אחד מתחת למרפסות הבתים שמעל הגן. "כל דבר שזורקים הדיירים שגרים בבניין נוחת בתוך החצר. לא אחת מצאנו בחצר המשחקים תחבושות היגייניות משומשות, מזרקים ומחטים שנזרקו מחוץ לגדר. אוכל ששכנים משאירים לחתולים, שברי זכוכית ועוד".

למה שלא תחפשו חלופות אחרות?

"אין לנו חלופה אחרת כיוון שהגנים היחידים הקרובים אלה הגנים בשכונת גזית. הילדים בגן שלנו הם ילדי השכונה. זה לא הוגן לבקש מאיתנו ללמוד במקומות רחוקים. בתחילת השנה נבנו 19 גני ילדים חדשים בעיר, לא יכלו לטפל בבעיות בגן שלנו? כל הילדים בגן משחקים על שתי נדנדות, מגלשה אחת ובית מעץ יחיד. למה זה מגיע לנו, ויתרה מכך למה זה מגיע להם"?!

מאגף החינוך בעיריית חדרה נמסר בתגובה: "יש לנו עניין רב להעביר את הגן מהמבנה המשותף עם שכנים למיקום אחר. מאחר שהדבר כרוך באישור תקציבי פנינו למשרד החינוך בבקשה לבנותו במקום אחר. הגן ממוקם בבניין מגורים ולעתים משליכים הדיירים פסולת המלכלכת את החצר. ניתנה הוראה לסייעות להקפיד על הסריקה בבקרים ועל ניקיון החצר בטרם הגעת הילדים. בנושא העץ הסמוך לגן. מדובר בעץ עתיק אשר כל טיפול בו מחויב להתבצע על-פי נהלים, ולכן הוזמנה חברה מקצועית לביצוע הטיפול".

בנושא העץ הסמוך לגן. מדובר בעץ עתיק אשר כל טיפול בו מחויב להתבצע על-פי נהלים, ולכן הוזמנה חברה מקצועית לביצוע הטיפול".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות