fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סדנת שליטה בכעסים לבני נוער בחדרה

עו'ס מלסה טסמה
עו'ס מלסה טסמה

במסגרת התוכנית "חברות וזוגיות ללא אלימות", קיים המרכז לשלום המשפחה שמפעיל אגף הרווחה בעיריית חדרה, סדנה לשיטה בכעסים המיועדת לבני נוער.

המרכז למשפחה עוסק  בטיפול ובמניעת אלימות במשפחה, ובהקניית מיומנויות למערכת יחסים זוגית בריאה כבר מגיל נוער.

במרכז מסבירים כי, אלימות במשפחה היא תופעה חברתית רחבת היקף עד כדי כך שגם בקרב צעירים הנמצאים בקשר זוגי, נראים ביטויי אלימות בזוגיות כבר בשלבי החברות.

התוכנית שמפעיל המרכז למשפחה היא תוכנית מניעה שפותחה במטרה להפחית דפוסים פוגעניים כבר משלב החברות ולפתח יכולת לחיות בזוגיות תוך כבוד הדדי.

התוכנית מופעלת מזה עשור בשלושה בתי ספר בעיר בשיתוף עם "עיר ללא אלימות", כאשר הסדנאות מועברות על-ידי עובדים סוציאליים מומחי המרכז למשפחה בתחום האלימות במשפחה, בשיתוף עם בתי הספר, המחנכים והיועצות.

במסגרת העברת תוכנית "חברות וזוגיות ללא אלימות" עלה באחד התיכונים הצורך להרחיב את התוכנית ולקיים גם סדנה של שליטה בכעסים ובחינת אלטרנטיבות יעילות להתנהגות עבור בני הנוער.

כמענה לצורך שעלה, נבנתה תוכנית לסדנה ייחודית העוסקת במתן כלים יעילים ואלטרנטיבות לביטוי כעס.

הסדנה הועברה על-ידי עו'ס מלסה טסמה מהמרכז לשלום המשפחה, בשיתוף מחנכת הכיתה. הסדנה בת ארבעה מפגשים עסקה בזיהוי סימנים של כעס, תחושות גוף, מחשבות נלוות ופרשנות, וכן שולבו בה אמצעי הפעלה והמחשה רבים המדברים בשפתם של בני הנוער.

במהלך הסדנה למדו התלמידים טכניקות יעילות להתמודד עם תחושות הכעס, כגון פסק זמן, ספירה עד 10, עצירה לרגע, נשימות ונשיפות, הרפיה ועוד. לבסוף למדו איך לבחור תגובה יעילה לסיטואציה.

במפגש האחרון שיתפו בני הנוער את דרכי ההרגעה העצמית האישית שלהם ואמרו שהסדנה סייעה להם רבות במיומנויות להתמודד עם כעסים ומתן אלטרנטיבות לביטוי הכעס.

לאורך המפגשים גילו התלמידים עניין רב, מעורבות, ושיתוף פעולה, ונראה כי הנושא רלוונטי ומעסיק אותם מאד. בסוף הסדנה התקבלו מהתלמידים פידבקים כמו, "צריך לטפל בהתקפי זעם", "הכעס לא טוב כי הוא שורף קשרים", "בזכות הסדנה למדתי להירגע ולא ישר להתפרץ".

המרכז לשלום המשפחה  של אגף הרווחה (ברחוב הלל יפה 25)  נותן מענה טיפולי לכל בני המשפחה במצבים של אלימות במשפחה. לדברי מנהלת המרכז מאיה ויסמן-מוסקוביץ, "משנה לשנה מרחיב המרכז את המענים הניתנים במטרה למקסם את יעילות התהליך. פעילות המניעה המתבצעת בבתי הספר היא משמעותית לצמצום ממדי תופעת האלימות במשפחה, וברצוננו להרחיב את הסדנה המתוארת גם לבתי ספר נוספים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות