fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נדל"ן מניב בחדרה

חדרה על המפה. השבוע נערך טקס אבן הפינה לפרויקט הענק מול החוף במתחם אנרג'י פארק, בכניסה המערבית לעיר, ובשבוע הבא ייערך לראשונה כנס חדרה לנדל"ן. "כל מי שיעבור על כביש החוף לא יפספס את חדרה" אומר היזם עודד תורג'מן
חלק מהתפתחות העיר. פרויקט אקווה view בעין הים, חדרה, (קרדיט: איבולב מדיה)
חלק מהתפתחות העיר. פרויקט אקווה view בעין הים, חדרה, (קרדיט: איבולב מדיה)

חדרה הפכה בשנים האחרונות ליעד נדל"ני מוביל, ולכוכבת ראשית בכל מוספי הנדל"ן. המשקיעים נוהרים לעיר, גם תושבים חדשים רבים, וזה עוד מבלי לקחת בחשבון את התוכניות העתידיות הרבות, כמו עיר ימים ורובע הים במערב, הטיילת החדשה, בית המלון רמדה שבבנייה וכמובן גם השכונות המזרחיות החדשות. השבוע יש מי שכבר הכתיר את חדרה כעיר הקניונים החדשה, וזאת לאחר טקס הנחת אבן הפינה למרכז המסחרי מול הים, שיהיה חלק ממתחם אנרג'י פארק המפואר בכניסה המערבית לחדרה. לאור הפיתוח המואץ וההתעניינות הגוברת של יזמים להקים פרויקטים בחדרה, יזם אגף ההנדסה של העירייה את כנס חדרה 2015 למקרקעין, נדל"ן, יזמות, שיתקיים בשבוע הבא.

מדובר בכנס ראשון מסוגו בעיר, המיועד לעוסקים בתחום הבנייה – ביניהם קבלנים, שמאים, אדריכלים, עורכי דין, נציגי בנקים למשכנתאות וכדומה. הכנס יאפשר להתעדכן באפשרויות הטמונות בחדרה, ברפורמת חוק התכנון והבנייה, בנהלים ובחידושים, ולהכיר באופן בלתי אמצעי את כל הגופים הקשורים להליכי התכנון, הוצאת היתרים ורישיונות, בשלבי היזמות, הבינוי והאכלוס.

ראש העיר צביקה גנדלמן, העומד גם בראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, יפתח את הכנס בסקירה על העיר ופיתוחה. לדברי ראש העיר, המפגש בין כל העוסקים בתחום, מיועד להסיר חסמים בירוקרטיים במערכת, העלולים להערים קשיים בפני יזמים ולכן להרתיעם מהקמת פרויקטים בחדרה. במקביל להיערכות לכנס הנחה ראש העיר את מהנדס העיר למנות אדם מהאגף שילווה את היזם לאורך כל הדרך, החל משלב השאלות, האגרות, הוועדה המקומית, ובכל התחנות הנדרשות עד להוצאת ההיתר, מה שיאפשר לפעול במסלול לזירוז תהליכים ליזמים ולקבלנים המתכננים להקים פרויקטים ומתחמים גדולים בעיר, למשל בניינים משותפים, מרכזי מסחר, מבני תעשייה, בנייה מרוכזת של צמודי קרקע וכדומה. עוד ישתתפו בכנס, מ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה עו"ד טל אליהו, מהנדס העיר אינג' נועם גרייף,  היועצת המשפטית של עיריית חדרה עו"ד שרון שרוני, מ"מ מנכ"ל תאגיד "מי חדרה" ואחרים. בכנס יתקיים פאנל מקצועי בהנחיית אדריכל אבישי קימלדורף.

חלק מהתפתחות העיר. פרויקט אקווה view בעין הים, חדרה, (קרדיט: איבולב מדיה)
חלק מהתפתחות העיר. פרויקט אקווה view בעין הים, חדרה, (קרדיט: איבולב מדיה)

את ארגון הכנס הובילו חבר המועצה עו"ד יניב דרי, מהנדס העיר גרייף ומנהלת המחלקה הארגונית ומזכירת הוועדה המקומית סיגל הרשקוביץ. עו"ד דרי: "במהלך השנה האחרונה התקבלו פניות רבות מהעוסקים בתחום, אשר הלכו לאיבוד בנבכי הבירוקרטיה של הליכי התכנון והבנייה על שלל הגופים המטפלים בתחום. לפיכך עלה הרעיון שנכנס את כל העוסקים בתחום, לרבות את הצוות המקצועי והגופים הקשורים בהליכי התכנון והבנייה". לדברי המארגנים, הכינוס נועד לאפשר מפגש פרונטאלי באווירה נעימה בין כל העוסקים בתחום, וכן לתת סקירה מקיפה על תוכניות הפיתוח של העיר והרפורמות שחלו בתחום התכנון והבנייה ובכל הקשור לסמכויות הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.

השבוע, כאמור, נערך טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט מול החוף. חברות שיכון ובינוי נדל"ן ואמירי גן ישקיעו בהקמת שלב א' של מתחם הבילוי והקניות החדש 450 מיליון שקלים. המרכז יהיה חלק ממתחם האנרגיה של חדרה, בכניסה המערבית לעיר בסמוך לכביש החוף. במסגרת הפרויקט, אשר תוכנן על ידי האדריכל אבנר שר, ייבנה קומפלקס מסחרי בן שתי קומות, שיכלול כ-35,000 מ"ר מסחר ובילוי. בנוסף מתוכנן חניון ענק, בו כ-1,200 מקומות חניה. בעתיד מתוכננים עוד כ- 120,000 מ"ר של שטחי משרדים בארבעה בניינים, בני 24 קומות כל אחד.

מרכז הקניות והבילוי מול החוף חדרה הינו חלק מתוכנית פארק עסקים חד/1300. המרכז המשתרע על כ 66 דונם, ממוקם בכניסה המערבית לעיר, בין כביש החוף למסילת הרכבת. התוכניות להקמת המתחם אושרו בוועדות התכנון לפני כשנה, ובימים אלה החלו עבודות הבנייה של מרכז הקניות והבילוי, המתוכנן להיפתח במהלך 2016. את הקומפלקס המסחרי יאכלסו רשתות עוגן מובילות בתחומי האופנה, הפנאי, המזון והבילוי ולצידם יוקם מתחם בתי קולנוע, שיכלול 12 אולמות.

מתחם האנרגיה של חדרה, שמרכז הקניות והבילוי מול החוף מהווה חלק ממנו, ישתרע על פני כ-450 דונם. מדובר בקונספט ייחודי, המשלב מרכז קניות ובילוי עם מתחמי משרדים, במיקום נגיש. במתחם מתוכננים גם מרכז תחבורה משולב למסוף אוטובוסים, תחנת רכבת אזורית וחניונים ציבוריים. על פי כוונות העירייה יכלול המתחם בסיום ההקמה 600,000 מ"ר למסחר ותעסוקה, מבנים ירוקים ומרכז תחבורה.

לדברי ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן: "מתחם האנרג'י פארק ישלב בתוכו מרכז תחבורתי חדש שיתחבר בעתיד למחלף החדש המתוכנן בצומת אולגה וישדרג את הנגישות התחבורתית של העיר מכביש החוף. השטח רחב הידיים עליו יקום מרכז הקניות והבילוי החדש יהווה אות לשגשוג של העיר".

הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "חדשות חדרה"

אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות