fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתח גבוה

הקצאה להרחבת בית כנסת שניתנה בשנת 2012 הפכה את הפייסבוק לזירת קרב. המאבק סביב חוק השבת תרם לחימום האווירה, ויש אפילו מי שנהנים מהמצב. היחסים בין החילונים לדתיים בחדרה מעולם לא היו גרועים יותר. תמונת מצב
בית הכנסת (צילום שלומי גבאי)
בית הכנסת (צילום שלומי גבאי)
בית הכנסת (צילום שלומי גבאי)
בית הכנסת (צילום שלומי גבאי)

האווירה בשבועות האחרונים בחדרה, ובמיוחד בשבועיים האחרונים, רעה מאוד. אפשר לחוש אותה כמעט בכל פינה בעיר. המתח בין חילונים לדתיים הולך וגובר ולדעתם של תושבים ותיקים רבים המצב מעולם לא היה גרוע יותר. המצב חמור עוד יותר ברשתות החברתיות, שם מתחוללת הסתה של ממש.

חדרה ידועה כעיר מעורבת, עם אוכלוסיה גדולה של תושבים דתיים, אבל גם עם לא מעט חילוניים שומרי מסורת, שנוהגים לפקוד את בתי הכנסת בסופי שבוע ובחגי ישראל. אף אחד מאותם תושבים לא זוכר מצב כמו מה שקורה כיום בעיר, בו הפילוג בין החילונים לדתיים כל כך משמעותי. הכל כולל הרקע להקצנה ביחסים נוגע לשני נושאים עיקריים: חוק השבת שאמור לידון בישיבת מועצה ביום רביעי הבא, והקצאת קרקע לטובת בניית בית כנסת בשכונת חדרה הצעירה, כאשר ועד השכונה טוען כי מדובר בכלל בכולל, שיפר את האיזון הקיים בשכונה.

"כמו בכל מאבק, יש מי שמתאים לו להצית את האש ולחמם את האווירה", אומר השבוע גורם בכיר בהנהלת העיר חדרה, "בסופו של דבר מדובר במאבק עקרוני, אבל גם מטופש, כי גם בנושא הכולל וגם בנושא השבת אפשר להגיע לפתרון בקלות", מוסיף אותו גורם.

נכון להיום ממוקם מבנה בית הכנסת "קהילת יעקב" בקראוון כפול בשכונת חדרה הצעירה, צמוד לסקייט פארק החדש. העמותה קיבלה הקצאה בשנת 201

ועד השכונה החל בקמפיין אגרסיבי נגד קבלת ההיתר, בטענה כי לא מדובר בבית כנסת אלא בכולל, שימשוך לשכונה עשרות אברכים. "איפה שמעת על בית כנסת עם ארבעה מפלסים?", אמר השבוע אחד התושבים. "זה יפה שהם מציגים את זה כבית כנסת, אבל שלא יהיו תמימים. אף אחד לא מטומטם". מנגד, טוענים כי אין שום כוונה לבנות כולל במקום. "בית הכנסת הזה משרת גם חילונים רבים, שמגיעים להתפלל בעיקר בימי שישי ובחגים. אף אחד לא חושב בכלל על כולל"

הרבה לפני כניסתו לתפקיד של ראש העיר צביקה גנדלמן, לבנות בית כנסת על שטח של 1,100 מטר. בשבוע האחרון שילמו חברי העמותה סכום גבוה מאוד לצורך קבלת ההיתר, ואז החל הבלאגן.

הסיפור המלא יפורסם מחר ב:"חדשות חדרה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות