fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מקלט חדש לנשים מוכות הוקם בחדרה

עמותת "ל.א - לחימה באלימות נגד נשים" מפעילה שלושה מקלטים לנשים מוכות, ביניהם אחד בחדרה. ערב התרמה ותרומה נדיבה של משפחת גלעדי יאפשר הקמת מקלט מרווח יותר שייקרא "בית רותי" ע"ש רות גלעדי מייסדת העמותה
אישה מוכה אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

ראש עיריית חדרה חיים אביטן היה אורח הכבוד באירוע שהתקיים להשקת "בית רותי", מקלט לנשים מוכות בחדרה. "בית רותי" נקרא על-שמה של רותי גלעדי ז"ל, יו"ר עמותת ל.א. – (לחימה באלימות נגד נשים) המפעילה מרכזי סיוע ומקלטים לנשים מוכות. גלעדי, אשר הלכה לעולמה לפני כשנה וחצי, הייתה ממייסדות העמותה והייתה מעורבת בפעילות עד יום מותה.

עמותת ל.א. נוסדה בשנת 77 והצליחה להביא למהפך במודעות החברה הישראלית לתופעת האלימות מבית. הנושא נחשף לכל בית בישראל, לכנסת, למשטרה, למשרדי הרווחה, הבריאות, הקליטה, הפנים, החינוך והשיכון.

אביטן עם מנכ"ל עמותת ל.א ואביב גלעדי בנה של רותי גלעדי ז"ל (צילום: דוברות העירייה)

העמותה מפעילה מזה שנים רבות 3 מקלטים לנשים מוכות: בהרצליה, חדרה ובראשון לציון. כל מקלט מונה מנהלת, עובדות סוציאליות/פסיכולוג ילדים, אמהות בית (העובדות בתורנויות סביב השעון), מטפלת לילדים בגנון, עורכת דין במשרה חלקית. בנוסף יש בעלות מקצוע כגון פסיכותרפיסטית, ריפוי בעיסוק, ביבליותרפיה, ליטוף חיות ועוד.

מתנדבות בתחומים שונים, ביניהם שיאצו, קוסמטיקה, ספרות, עזרה בשעורי בית ובלימודי מחשב ועוד, תורמות להעשרת הנשים וילדיהן. בעמותה מדגישים כי בין עובדות המקלטים מצויות נשים שבעצמן חיו במקלט כנשים מוכות וכיום משמשות בתפקידים שונים למען נשים אחרות. לאחר מותה של רות גלעדי ז"ל תרמה משפחת גלעדי להקמת מקלט חדש ומרווח בחדרה שייקרא על-שמה.

בנה של רות, איש העסקים אביב גלעדי (יו"ר ובעלים קבוצת התקשורת RGE) יחד עם עמותת ל.א ערכו אירוע מרשים ואירחו את בכירי המשק וצמרת עולם הבידור בהשקת "בית רותי".

ראש העיר חיים אביטן הוזמן לברך באירוע. "אני מעריך את העובדה שדווקא למקלט בחדרה בחרתם להעניק את שמה של רותי גלעדי שהייתה יו"ר העמותה", אמר אביטן. "אין לי ספק ששמה מקפל בתוכו את כל הנשמה והלב של המקלט הזה, בדיוק כמו שהמקלט בחדרה הוא המתאים ביותר לשאת את שמה של רותי – מובילת המאבק באלימות נגד נשים ואשר זיכרה מסמל את הנשמה והלב של הפעילות".

ראש העיר הודה לעמותת ל.א. על הפעילות הבלתי מתפשרת למען נשים במדינה ולמשפחת גלעדי על תרומתה לטובת מקלט גדול ומרווח יותר, שישמש תחנה מאירת פנים לְנשים היוצאות לדרך חדשה וטובה יותר עבורן ועבור ילדיהן. לדברי אביטן, "המקלט בחדרה ותיק מאוד וכבר הפך לחלק מהעיר ומההתנהלות העירונית. ככזה הוא זוכה לשיתוף פעולה מלא מעיריית חדרה ככל אשר ניתן, וימשיך לזכות בשיתוף הפעולה שלנו גם בעתיד"..

מלבד ראש עיריית חדרה נאם גם חבר הכנסת יצחק בוז'י הרצוג אשר נזכר בתקופת כהונתו הראשונה של אביו, נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג לכנסת בשנת 1980 אז סיפר לו "על הגברת הנחמדה שנרתמת לפעילות נגד נשים באלימות".

האירוע היה משופע באמנם שהופיעו בהתנדבות, ביניהם אביב גפן, גלי עטרי, רונה קינן והשחקנית והדוגמנית יעל אבקסיס במקאמה שכתבה לזכרה של רות גלעדי.

בין הנוכחים אשר באו ואף הבטיחו לתרום כספים למען "בית רותי" אשר עלויות הבנייה שלו מגיעות ל כ-4 וחצי מיליון שקל: יו"ר העמותה רות רזניק, המנכ"לית דניאלה קהת וכן הבעלים של סופר פארם לאון קופלר, שותפו של גלעדי ב-RGE לאון רקנאטי, מודי פרידמן אשר כיהן עד לאחרונה כמנכ"ל ערוץ הספורט וכיום מנכ"ל RGE, מפכ"ל המשטרה לשעבר אסף חפץ, יאיר המבורגר, אילנה גור, יאיר ניצני, דן להט ורונית רייכמן, עירית שטראוס, יו"ר קשת דרורית ורטהיים, מנחת ערוץ הספורט מירי נבו, יאיר ניצני, גיא פינס הישר מצילומי התוכנית שלו, חנה לסלאו, גיל ריבה, רני רהב וטל פרידמן.

אביב גלעדי אמר בשם המשפחה כי הוא גאה להנציח את דרכה של אמו בפעילות החשובה למענה נרתמה ופעלה כל חייה. "אנחנו רואים חשיבות עליונה להקמת המרכז בעיר חדרה בה היא נולדה ואותה חיבבה במיוחד. אין לי ספק שההירתמות של בכירי המשק באירוע יעזרו להתפתחות המרכז אשר מסייע לנשים אשר סובלות מאלימות בתוך המשפחה".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות