fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיכלי גז נשמטו מאונייה עשרה ק"מ מחופי חדרה

15 מיכלי גז נשמטו ביום שני השבוע מאוניית גז סמוך לחופי חדרה. שמונה מהמיכלים נמשו מהים, גודלם כ-25 ליטר כל אחד
אוניית גז
אוניית גז (צילום: פנתרמדיה)
אוניית גז
(צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה)

15 מיכלי גז נשמטו ביום שני השבוע מאוניית גז סמוך לחופי חדרה. האוניה עוגנת כ-10 ק"מ מהחוף.  שמונה מהמיכלים נמשו מהים, גודלם כ-25 ליטר כל אחד. שבעת המיכלים הנוספים שקעו בעמקי הים ולא נמצאו. במיכלים האטומים, כך על פי חברת החשמל, היו חומרי תחזוקה של האנייה. המקרה עורר את זעמם של פעילי הסביבה.

חנה יורמן, שהייתה פעילה במאבק נגד מתקן הגז: "אני לא הולכת לים כבר הרבה זמן, אבל אילו כן, בהחלט הייתי מדירה רגלי. מדובר בתאונה שהתרחשה עשרה קילומטרים בלבד מחוף חדרה וזה מעורר חלחלה. העניין הזה עוד יצוץ לנו מול הפנים באיזה יום, או שיקרה אסון".

המועמדת לראשות עיריית חדרה חדווה יחזקאלי, העוסקת בפעילות למען שמירת הסביבה: "כשהודיעו על הרחקת המצוף לתוך הים זה נראה כאילו הורחקה הסכנה, אבל הסיפור הזה לא היה אף פעם מקובל עליי וכעת הוא אפילו הרבה יותר מדאיג".

מחברת החשמל נמסר: "קברניט האנייה פעל מידית על פי נוהל החירום ודיווח למוקד הביטחון של חברת החשמל. מוקד הביטחון דיווח מיד לכל הגורמים הממונים על פי הנהלים, ביניהם גם מוקד הסביבה של המשרד להגנת הסביבה ולאגף ים וחופים במשרד. מאמצי החיפוש נמשכים ובהמשך ינקטו הפעולות לפי הנחיית המשרד להגנת הסביבה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות