fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"לקחת את האנשים הקרובים אליי ביותר ולהצמיד להם דברים שלא היו זה מעשה נבלה"

מספר שעות לאחר חזרתו לישראל מצרפת וארה"ב, התפנה ראש עיריית חדרה לדבר על הפרשה שהסעירה את העיר, הכחיש כל קשר לדברים ושיגר מסר לקודמו בתפקיד: "שישאל את עצמו איך זה שבכמה ערים אחרות בחרו ברוב גדול ראשי ערים עם כתבי אישום ולא רק עם חשדות". חיים אביטן סירב להגיב לכתבה ואמר: "גנדלמן לא מעניין אותי"
צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)
הטבות. גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

העיר חדרה סערה בשבוע שעבר בעקבות גל פרסומים בכלי תקשורת שונים, על קנוניה לכאורה שבישל עו"ד רונאל פישר, שהביאה למעצר מתוקשר של ראש העיר הקודם, חיים אביטן, ובכך סללה לכאורה את דרכו של צביקה גנדלמן לתפקיד. הכתבות שעלו באתרי האינטרנט השונים גרמו לגל שמועות ותגובות חסר תקדים בעיר, כאשר באותו הזמן מי שכלל לא נמצא בישראל הוא ראש העיר, צביקה גנדלמן.

ביום שני בערב חזר גנדלמן מביקור קצר בצרפת ובארה"ב, ומספר שעות לאחר מכן התפנה להתייחס לראשונה לפרשה בראיון מיוחד ובלעדי:"בבוקר חתימת ההסכם לערים תאומות באל פאסו מתחילות להגיע אלי ידיעות על כתבה שעלתה באינטרנט בנושא חיים אביטן", מספר גנדלמן. "תוך כדי אני עולה לנאום את הנאום המתוכנן שלי מול 7 ערוצי טלוויזיה וקהל רחב, כאשר ברקע אני מתחיל להריץ בראש את הדברים ומתחיל להבין מה הסיפור".

מה אתה מבין?

"זה לא סוד שמהשבוע השני לבחירתי ראש העיר הקודם מבשר לאנשיו שאוטוטו הוא חוזר, כל פעם באצטלה אחרת. לכן הקשקוש הזה לא מפתיע אותי וההתייחסות שלי בהתאם. כאשר לוקחים אנשים הקרובים אליי ביותר ומצמידים אליהם כל מיני דברים שלא היו ולא נבראו, זה מעשה נבלה. היום, אחרי שנחתתי, יש לי יסוד סביר להניח מי עומד מאחורי הדברים. אבל די לקרוא את 'התחקיר' ולהבין שהכל קשקוש גמור".

מי עומד מאחורי הדברים?

"קבוצת אנשים בעיר חדרה שלא מוכנים לקבל את תוצאת ההליך הדמוקרטי שנערך לפני שנה וחצי ובו כ-65 אחוז מתושבי העיר שלחו את חיים אביטן הביתה. מנסים למצוא כל מיני סיפורים והמצאות על כל שנבחרתי רק בגלל שראש העיר הקודם נלקח לחקירה".

וזה לא נכון?

"ממש לא. בשנת 2011 ערכתי סקר אישי כדי לקבל החלטה האם להישאר במערכת הפוליטית או לא. ואז אמר לי מי שאמר לי שמצבו של ראש העיר מדאיג מאוד. כבר אז, הרבה לפני המעצר שלו. הייתי נבחר גם בלי המעצר של אביטן. הציבור החדרתי לא טיפש ובחר להחליף ראש עיר בשונה מציבור אחר, במספר ערים גדולות, שבחר להשאיר בתפקיד ראשי עיר שניגשו לבחירות עם כתב אישום ולא רק מעצר או חשדות' אז לבוא ולהזיל כעת דמעות תנין שבגלל מעצר מתוקשר ראש העיר הפסיד את הבחירות, אף בר דעת לא יקנה את זה".

אז בוא ניגע רגע בחשדות לכאורה שהועלו בפרסומים השונים. האם היה לך או למישהו ממקורביך קשר כזה או אחר, ישיר או עקיף, לרונאל פישר?

"מעולם לא פגשתי באיש, לא דיברתי עם האיש. אני לא יודע ולא מכיר מישהו ממקורבי שמכיר את פישר, פגש אותו או הזמין אותו לחדרה".

אז מה אתה טוען בעצם, שהכל מזימה נגדך?

"לא יודע. אבל באנגלית אומרים נבר סיי נבר. יש מספיק דרכים להפיל ראש עיר".

אתה מבין את העיתוי של הדברים? אתה מנסה להבין מה עובר על אביטן?

"קשה לי לקבל את העובדה שהיום, כמעט שנתיים אחרי אותו מעצר של ראש העיר הקודם, פתאום צצים דברים. הרי אם לטענת אותם אנשים היו כל כך הרבה דברים חריגים, למה חיכו כל כך הרבה זמן? איפה הם היו עד היום? קשה לי להאמין שחדרה נמצאת בתוך הלופ של פרשת רונאל פישר.

"חשוב גם להדגיש דבר נוסף. כל בר דעת מבין שמהלך כזה של מעצר ראש עיר לשמונה ימים, לאחר מכן לתקופה של מעצר בית ולאחר מכן הרחקה מהעירייה, יש מאחוריה אמירה. השופט מזרחי כתב בעצמו שארגוני פשע חדרו לצמרת עיריית חדרה. נראה לי לא סביר שכל זה תוצאה של קנוניה של רונאל פישר. גם פרקליטות, גם שופט בישראל, גם היועץ המשפטי, כולם מושחתים? לא נראה לי".

חיים אביטן: "איש הזה לא מעניין אותי".

עו"ד רון שפירא, המייצג את פישר סירב להגיב לפרשה החדרתית לכאורה שנקשרה ללקוח שלו".

 

הראיון הבלעדי והמלא יפורסם ביום שישי ב:"חדשות חדרה".

צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)
הטבות. גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות