fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"להרחיק ילדים מחומרי הניקוי"

הניקיונות לפסח תכף מאחורינו, אך ביניים כבר הספיקו ארבעה ילדים להגיע לחדר המיון בבית החולים הלל יפה, משום שנפגעו מחומרי ניקוי שונים. ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים בהלל יפה, ממליצה כיצד להימנע מכך
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

כפי שקורה לעתים קרובות לפני פסח, השנה הגיעו לחדר המיון של מחלקת הילדים במרכז הרפואי הלל יפה הגיעו במהלך הימים האחרונים 4 ילדים שנפגעו מחומרי ניקוי שונים. הפגיעות נגרמו ממגע עם החומרים, התזה או שתיית כמויות קטנות שלהם.

ד"ר אריאל סוצ'י, רופא במחלקת הילדים שטיפל בחלק מהמקרים שהגיעו לחדר מיון בשבת החולפת, מספר: "פעוטה כבת שנה הובאה בשל חשש לפגיעה בעינה ובפניה לאחר שבאה במגע עם אבקת ניקוי למדיח כלים. היא נבדקה על ידי רופא עיניים, טופלה בשטיפות ושוחררה לביתה לאחר שנראה כי לא נגרם כל נזק.

"תינוק כבן 4 חודשים, שלכיוונו הותז בשגגה על ידי אחיו מסיר שומנים שפגע בפניו ובאחת מעיניו, נבדק גם הוא על ידי רופא עיניים, שהחליט לאשפזו להמשך טיפול ווידוא כי לא נגרם נזק לעינו. התינוק שוחרר לביתו במצב טוב עם הנחיה להמשך טיפול. שני מקרים נוספים היו של פעוטות, האחת בגיל 3 והשני בגיל 4, ששתו חומרי ניקוי. הפעוטה שתתה כמות קטנה של נוזל ניקוי כלים ולא נגרם לה כל נזק. היא נבדקה, טופלה ושוחררה לביתה. הפעוט שתה כמות קטנה של אקונומיקה, ולמרות שלא ניכר נזק, הוא אושפז להשגחה למשך יומיים ושוחרר לביתו לאחר טיפול כשהוא במצב טוב.

בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)
בית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: שלומי גבאי)

"גם אם הילדים עוזרים בניקיון או רק נמצאים בקרבת מקום, יש להקפיד על הרחקת חומרי ניקיון מסוכנים מהם כדי שלא תהיה חשיפה לאלמנטים החומציים והמסוכנים שבהם", מדגישה ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת ילדים בהלל יפה. "רבים מהסבונים שבשימוש אמנם אינם מהווים סיכון רב אם הילד בלע כמות מסוימת שלהם, אך יש חומרים אחרים  בעלי יכולת פגיעה גבוהה של ממש, כגון מסירי השומנים למיניהם, חומצות ניקוי ועוד. גם אם הילד בלע כמות קטנה, הדבר דורש התערבות רפואית מיידית".

המלצות נוספות של ד"ר עדי קליין:

* החשוב ביותר – הימנעו מהשארת חומרי ניקוי בהישג ידם של ילדים.

* במקרה של בליעת חומר ניקוי, מומלץ שלא לגרום לילד להקאה. אפשרות אחת היא לתת לילד לשתות חלב, אם כי אין מדובר בטיפול אופטימאלי.

* במידה שנוצרו נגעים בריריות הפה או מגע של חומרים בעיניים, ישנה אפשרות שחומר הניקוי יפגע בכל מערכת העיכול, ולכן חשוב לפנות לקבלת טיפול רפואי. גם בהיווצרות מצב של קשיי נשימה עקב חשיפה לחומרי ניקוי, כמו מסירי אבנית למיניהם, יש לפנות מיד לקבלת טיפול רפואי.

* במקרים בהם חומר הניקוי נשפך על חלק גוף כזה או אחר יש לשטוף את האזור במהירות במים רגילים על מנת להסיר שאריות. אם נוצרה כוויה או צריבה בעור, יש אפשרות למרוח משחות מקומיות להרגעה (לא אלכוהול), כגון משחות ההרגעה השונות הניתנות לתינוקות או משחות המכילות סטרואידים במינון נמוך וניתנות במרשם רופא בלבד. כמובן שחשובה דרגת הכוויה והתפתחותה.

לסיכום, ישנם מצבים בהם כמות החומר יוצרת נזקים גדולים מדי ואז חייבים לפנות לקבלת סיוע רפואי מיידי.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות