fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כ-250 עובדי מפעל נייר חדרה יקבלו מכתבי פיטורים

ביום שלישי השבוע יצאו העובדים להפגנה בטענה כי ההנהלה מתכוונת לפגוע בתנאים שבהסכם הקיבוצי. ההנהלה: "כ-370 עובדים שעלות שכרם כ-25,000 שקלים לחודש מסרים לשאת ולתת"
הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)

הנהלת מפעל נייר חדרה, הודיעה הערב (מוצ"ש) כי כ-250 עובדי המפעל צפויים לקבל הודעה על פיטורם במהלך הימים הקרובים.

בסוף השבוע השביתו עובדי מפעל נייר חדרה את העבודה במחאה על הפסקת פעילות של אחת מהמכונות שלטענתם פוגעת במשכורת. בעקבות השביתה, הודיעה הנהלת המפעל על השבתתו.

ביום שלישי השבוע יצאו העובדים להפגנה בטענה כי ההנהלה מתכוונת לפגוע בתנאים שבהסכם הקיבוצי.

לדברי יושב ראש ועד המפעל, אדי יוחננוב, שביתת סוף השבוע הייתה באישור משרד התמ"ת ומטרתה המוצהרת הייתה הזדהות עם 200 העובדים המפעילים את מכונה 4, שהנהלת המפעל החליטה להשביתה במהלך סופי השבוע בבחינת התייעלות.דבר הפוגע בפרנסתם ומקצץ בה.

יוחננוב: "אנחנו רוצים שפעילות הייצור תחודש והמפעל יחזור לעבודה מלאה והעברנו את המסר שאנחנו מוכנים להירתם לתקופה מסוימת ומוגבלת בזמן, אם מצב המפעל לא טוב ולנהל משא ומתן עם ההנהלה. בשום מקרה, לא ניתן להנהלה לפתוח לדיון את ההסכם הקיבוצי ולשנות אותו".

משה יצחק, העובד במפעל כמפעיל מכונה מזה 39 שנים: "יש לי שני בנים גדולים, בני 30 ו-27 ובת בגיל 12 וחצי. אני תומך בבן הנשוי שלי בן ה-30 ונותן לו כל חודש דמי כיס. השבוע אמרתי לו: "אני עוצר את זה, עד שהמצב שלי בעבודה יתבהר. ואני בן 59 והם רוצים להוציא אותי לפנסיה מוקדמת. אני עובד במפעל בוקר, צהריים ולילה כי אני צריך לפרנס את המשפחה שלי ולא יודע מה יהיה עכשיו".

רונן לוי, מנהל מכונה 4 המושבתת כבר חודש בסופי שבוע: "המהלך של השבתת המכונה בסופי שבוע פוגע לי במשכורת ומוריד ממנה 35 אחוז. אם עד עכשיו הרווחתי עשרת אלפים שקלים בחודש היום אני מרוויח ששת אלפים. יש לי שלושה ילדים, בני 17, 15 ועשר ואני מוותר היום על הרבה דברים. חוגים לא באים בחשבון וגם לא יציאות לנופש ואנחנו מתחילים לצמצם גם בעניין הכלכלה שלנו. כי יש לנו לשלם משכנתא של 4000 שקלים בחודש".

הנהלת מפעל חדרה: "זוהי שביתה לא מוסרית וחסרת היגיון. כ-370 עובדים שעלות שכרם כ-25,000 שקלים לחודש מסרים לשאת ולתת. ההשבתה ופעולות נוספות שנעשו מעמידות בסכנה את ביטחונם ובטיחותם של העובדים במפעל. אירועים אלה אינם מאפשרים לחברה לחזור ולהפעיל את מכונות הנייר באופן בטיחותי ויעיל ועל כן הנהלת החברה החליטה לא לחדש את פעילות ייצור הנייר".

הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)
הפגנת עובדי מפעל נייר חדרה (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות