fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כ-250 מעובדי מפעל נייר חדרה הפגינו נגד הנהלת המפעל

העובדים קראו לבעלי המפעל, לן בלווטני, שמתגורר בחו"ל, להפסיק לשבת בחיבוק ידיים אל מול הפגיעה המתמשכת בעובדים ולפעול למען סיום המשבר
עובדי מפעל נייר חדרה בהפגנה הבוקר

כ-250 מעובדי מפעל נייר חדרה, הפגינו הבוקר (ראשון), תחת הגשם השוטף מול שער המפעל במחאה על התעקשות ההנהלה להשאיר את המפעל מושבת במהלך המו"מ עימם, דבר הפוגע קשות בפרנסתם של עובדי המפעל. ועד העובדים כבר הביע נכונות לגשת לפשרות מרחיקות לכת במו"מ.

העובדים הניפו שלטים הקוראים לעופר בלוך לשלם את מחיר טעויותיו הניהוליות וקראו לאוליגרך לן בלווטניק, בעלי המפעל שמתגורר בחו"ל, להפסיק לשבת בחיבוק ידיים אל מול הפגיעה המתמשכת בעובדים ולפעול למען סיום המשבר.

כזכור, לטענת העובדים, סכסוך העבודה במפעל פרץ לפני כחודש לאחר הנהלת המפעל החליטה באופן חד צדדי לשנות את ההסכם הקיבוצי עם העובדים ולקצץ בשליש את שכרם ולפטר עובדים. לפני כשבוע הודיעה ההנהלה, כי כ-250 עובדי המפעל צפויים לקבל הודעה על פיטורם.

יו"ר וועד עובדי מפעל נייר חדרה, אדי חננוב, אמר היום: " ההנהלה נוקטת בצעדים כוחניים כאמצעי להפעלת לחץ על הוועד ועל העובדים במטרה לשבור את העבודה המאורגנת במפעל ולגרום לנו לוותר על זכויותינו. ברור שלמנכ"ל עופר בלוך ולבעלים, לו בלווטניק לא משנה האם המו"מ ייארך חודש חודשיים או אפילו שנה שנתיים, הכיס שלהם תמיד יישאר מלא. מנגד העובדים שלנו בקושי מצליחים לגמור את החודש ונאלצים לשבור קופות חיסכון ולקחת הלוואות. אני קורא לבעלים, לן בלווטניק, ולהנהלה לעצור את השיגעון הזה, להחזיר את המפעל לפעילות מלאה ולשבת עימנו להמשך המו"מ בלי כוחניות ותנאים מקדימים".

לבקשת ההסתדרות שהוגשה אמש (שבת) לפני חצות לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, בית הדין נתן צו שאוסר על נייר חדרה לעשות כל פעולה, במישרין או בעקיפין, שתביא לפיטורי עובדים. כבוד נשיא בית הדין, השופט רמי כהן, כתב בהחלטתו, כי "זה המקום לסטות מדרך המלך, לפיה לא יינתן צו אלא לאחר דיון במעמד הצדדים". השופט הוסיף בהחלטתו כי על מפעל נייר חדרה: "להימנע מסגירתה של מכונה מס' 4, או מפירוקה, או מהשבתתה באופן סופי". ההסתדרות ביקשה הבוקר (ראשון) מבית הדין להורות להנהלת מפעל נייר חדרה להשיב את העבודה לסדרה ולסיים עם ההשבתה שההנהלה כפתה על העובדים.

תגובת מפעל נייר חדרה: "אנחנו נמצאים במגעים אינטנסיביים לפתרון הסכסוך, בתיווכו של יושב ראש האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עורך הדין אבי ניסן קורן. בישיבה האחרונה, שלישי בשעות הערב, נראה היה כי יש התקדמות מסוימת. ישיבה נוספת אמורה להתקיים בימים הקרובים ואנו תקווה כי הדברים יגיעו לכדי פתרון, שיוכל לאפשר המשך הישרדות המפעל ושמירה על מקור פרנסתם של כל ה עובדים בו".

עובדי מפעל נייר חדרה בהפגנה הבוקר

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות