fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יניב כחלון מחדרה הגשים את חלומה של אימו

אימו של יניב כחלון ביקשה ממנו על ערש דווי שיפתח מספרה בסמוך לביתה בגבעת אולגה. כשהמספרה הייתה מוכנה ונשאר לקבוע מזוזה, אימו נפטרה ולא הספיקה לראות כי משאלתה הוגשמה
"המספרה שלי בגבעת אולגה היא סוג של לידה" (צילום: ענת תם)
"המספרה שלי בגבעת אולגה היא סוג של לידה" (צילום: ענת תם)

יניב כחלון (31) תושב גבעת אולגה, חזר להתגורר בשכונה לאחר מגורים של כעשר שנים במרכז. ההחלטה לשוב ולהתגורר בגבעת אולגה הגיעה ביום בו התדרדר משמעותית מצבה הבריאותי של אימו עליזה שאושפזה בבית החולים תל השומר.

עליזה סבלה במשך 20 שנה מסרטן השד אך בדיוק לפני שנה, בערב חג הסוכות, התדרדר מצבה והוחלט לאשפזה בבית חולים. לאחר מספר ימי אישפוז קיבל הצוות הרפואי החלטה לשחרר אותה אל ביתה משום שהגיעו למסקנה כי אינם יכולים לסייע לה עוד.

בנקודה זו בחייו, כחלון החליט לשוב ולהתגורר בשכונת ילדותו ובמקביל החליט לעשות צעד משמעותי נוסף בחייו ולהציע נישואין לחן שהייתה בת זוגו במשך מספר שנים. חן הסכימה, והשניים נישאו תוך כחודש וחצי מיום ההצעה.

"הימים ההם היו ממש תחילתו של הסוף והבנתי שאני צריך לעשות צעדים משמעותיים בחיי", מספר כחלון, "חן ואני התחתנו והמשכנו להתגורר במשך תקופה קצרה בתל אביב ואז החלטתי שאני רוצה לשוב ולהתגורר בגבעת אולגה. רציתי להיות קרוב לאימי. תכננתי שכשאשוב למקום בו גדלתי אפתח מספרה באזור".

מיום שעזב את גבעת אולגה לטובת תל אביב, עבד כחלון כספר מצליח ובהמשך כמאפר. הוא עבד עם כמה מהשמות הגדולים בתעשייה ביניהם חנה לסלאו, מירי מסיקה, קרן פלס, יהודה לוי, מיכל אמדורסקי ועוד. ההחלטה לעבור להתגורר בעיר הגדולה, התקבלה לאחר שקיבל מאחת המורות שלימדו אותו ספרות הצעת לנהל מספרה.

הגשים את משאלתה של אימו ופתח מספרה. כחלון (צילום: ענת תם)
הגשים את משאלתה של אימו ופתח מספרה. כחלון (צילום: ענת תם)

הוא ניהל את המספרה במשך כשנה וחצי, עד ליום סגירתה ואז החל לעבוד עם אבי פדידה ועשה את התוכנית "הדוגמניות 3" ומאוחר יותר כשעבר לעבוד עם רפי חובב עשה הפקות כגון: "כוכב נולד" ו-"נולד לרקוד". במקביל לעבודתו התחיל ללמוד איפור אצל עדה לזורגן.

כחלון: "אחרי שלמדתי איפור הגיע השלב בו פתחתי מספרה משלי והתחלתי לעבוד באופן עצמאי מול הטלוויזיה והעיתונות. עשיתי את תוכניות הבוקר ואת החדשות של ערוץ שתיים ועוד מספר פרויקטים ואז הגיעו הימים בהם מחלה של אימי התפרצה וכמו שאמרתי החלטתי לשוב להתגורר בגבעת אולגה".

"כששבתי להתגורר בגבעת אולגה חיפשתי מקום לפתוח מספרה משלי בתוך חדרה אך אימי המליצה לי לפתוח את המספרה דווקא במבנה סמוך לביתה ששימש בעבר כמספרה ועמד ריק כשנתיים. הרעיון שלה מצא חן בעיני והלכתי על זה. התחלתי לשפץ את המקום. פעלתי מהר מאד משום שידעתי שמצבה לא טוב ולא נותר לה עוד זמן רב לחיות. רציתי שהיא תראה שהגשמתי את המשאלה שלה אך כאשר נותר לי רק לקבוע את המזוזה במספרה ולערוך את הפתיחה נפטרה אימי ונכנסנו לימי האבל".

"זו תחושה עצבנית של פספוס ושל אובדן מצד אחד, תחושה שמאבדים הכול, אך מצד שני יש גם הרבה דברים שנוצרים ונולדים כמו הבת שלי אמה שנולדה ממש עם פתיחת המספרה, בחודש יולי, חודש אחרי שאימי נפטרה. אנחנו בני האדם נאלצים להיאחז בחיים. יש דברים בחיים שחזקים יותר מלהרשות לעצמך להתפרק. זה לא בפריבילגיות שלנו להתפרק".

"גם המספרה שלי בגבעת אולגה היא סוג של לידה", אומר עוד כחלון ומוסיף לספר כי כשפתח את המספרה הוא פנה למט"י חדרה לצורך קבלת עזרה בייעוץ פיננסים וייעוץ שיווקי וזכה לקבל מהם מאז ועד היום ליווי מיועצת עסקית המייעצת לו.

"המספרה שלי בגבעת אולגה היא סוג של לידה" (צילום: ענת תם)
"המספרה שלי בגבעת אולגה היא סוג של לידה" (צילום: ענת תם)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות