fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יותר שירותים פחות ארנונה

בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

טבלה שפורסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) ודרגה את הרשויות המקומיות על-פי גובה הארנונה שהן גובות, הציבה את חדרה במקום ה-46 בגובה תעריפי הארנונה שלהן, וזאת מבין 30 קבוצות תעריף הכוללות את כלל ערי ויישובי ישראל.

הטבלה פורסמה על סמך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הרשויות המקומיות לשנת 2017. הנתונים מתייחסים לנושאים רבים בקרב 255 רשויות מקומיות: 77 עיריות, 124 מועצות מקומיות ו-54 מועצות אזוריות, כולל מדד חברתי-כלכלי, דמוגרפיה, רווחה, מים, תחבורה, ועוד שורה ארוכה של נושאים. בין הנושאים שנבחנו היו גם חיובי הארנונה לשנת 2017, למגורים, למשרדים שירותים ומסחר, לקרקע תפוסה, לאדמה חקלאית, למגורים שאינם בשימוש ועוד.

מהטבלה עולה כי חדרה ממוקמת בקבוצה ה-17, ביחד עם היישובים אפרת, חריש, פרדסיה, נס ציונה, קריית טבעון ורמת ישי, עם עלות של 767 שקלים ארנונה דו-חודשית לדירת 100 מ"ר.

בקבוצת התעריף ה-1 ממוקמת ירושלים עם 1,250 שקלים ארנונה דו-חודשית לדירת 100 מ"ר, ואת הרשימה סוגרת קבוצת התעריף ה-30 (נצרת, רכסים, בני שמעון, זבולון, מבואות חרמון) עם 550 שקלים ארנונה דו-חודשית לדירת 100 מ"ר.

יצוין כי בחמש השנים האחרונות, מאז בחירת הנהלת העיר הנוכחית בראשות ראש העיר צביקה גנדלמן, לא העלתה עיריית חדרה את תעריפי הארנונה בעיר, למעט עליות של תוספת יוקר שאינן נתונות לשיקולי הרשות אלא נקבעות באופן חד צדדי על-ידי משרד הפנים. בנוסף, בצו הארנונה לשנת 2019 כללה העירייה הנחה בגובה של 5 אחוז לתושבי העיר משרתי מילואים.

באותן שנים, הוקמו שני פארקים חדשים בעיר, עשרות גני משחקים, סקייטפארק  מפואר , מגרשי כדורגל משובחים ועוד.

ראש העיר הביע שביעות רצון לנוכח הנתונים ואמר כי השירותים האיכותיים הניתנים לתושבי חדרה בכל תחומי החיים, לצד ארנונה סבירה, מושכים לחדרה תושבים חדשים רבים מכל רחבי הארץ, והראיה לכך – מיקומה של חדרה במקום ה-5 בדירוג ההגירה החיובית לערים בישראל.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות