fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום השואה בחדרה: מגשימים חלומות לאנשים גדולים

מיזם חדש מחבר בין ניצולי שואה שמביעים את חלומותיהם לבין מתנדבים שיכולים להגשימם. ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן כבר נרתם וקורא לתושבי עירו להצטרף ליוזמה
מגשימים חלומות. לב וגנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
מגשימים חלומות. לב וגנדלמן (צילום: עיריית חדרה)

'מגשימים חלומות קטנים לאנשים גדולים' לרווחת ניצולי השואה, זו יוזמה של עמותת "מחצית השקל" הפועלת לצמצום פערים ואחדות בחברה הישראלית. המיזם האמור הינו הראשון בסדרת מיזמים שבכוונת העמותה למען אוכלוסיית שורדי השואה החיים בישראל.

לדברי גנדלמן, "יש לנו אחריות לאומית וקהילתית לניצולי שואה, כולל כמובן לקדם את רווחתם. חדרה הצטרפה כקהילה למיזם שמטרתו להגשים לניצולי השואה חלומות קטנים כמו אירוח בחג או בערב שבת, יציאה להצגה או קונצרט, הצטרפות לטיול ועוד כהנה חלומות שבידינו תושבי העיר הכוח להגשימם".

הקשר למיזם החל בעקבות פגישה שקיים ראש העיר עם אל"מ רונית לב, אשר בכובע האזרחי שלה מובילה את פעילות העמותה החדשה. לדבריה, מספר ניצולי השואה החיים כיום בישראל מגיע לכ-190 אלף איש, ועדיין רווחתם אינה תופסת מקום נרחב בשיח הציבורי אלא עולה על סדר היום של מדינת ישראל רק במועדים כמו יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

מגשימים חלומות. לב וגנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
מגשימים חלומות. לב וגנדלמן (צילום: עיריית חדרה)

לב: "מטרת המיזם היא להגשים חלומות של שורדי השואה על-ידי אזרחי ישראל ויהודי העולם. החלומות של שורדי השואה יכולים להיות מגוונים: טיולים, שירותי הסעות, אירוח בערבי חגים ושבתות, טיפולים משפטיים, כתיבת זיכרונות, יציאה לאירוע תרבות, וכל חלום אחר שיעלה על דעתם. בזכות מאגר כלל ארצי של מתנדבים נגדיל את הסיכויים להגשים יותר ויותר חלומות".

החזון הוא לפנות לשורדי השואה החיים בחדרה באמצעות תלמידי תיכון, סטודנטים ומתנדבים אחרים, שיגיעו לבתי ניצולים שנתנו הסכמתם לכך ויצלמו אותם מספרים על עצמם ועל חלומותיהם. לאחר מכן יועלו החלומות לרשת החברתית כדי לאפשר למתנדבים מהארץ ומהעולם להתחבר לחלום שאותו ביכולתם להגשים.

בימים אלה פונה העמותה אל ראשי רשויות ברחבי הארץ בהצעה להצטרף למיזם. גנדלמן, בעצמו בן לניצולי שואה, היה בין הראשונים להצטרף ואף התחייב להגשים חלום לפחות לניצול אחד.

בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה הכריז ראש העיר על הירתמותה של חדרה כקהילה למיזם, ואמר: "אני גאה להיות חלק מקבוצה של ראשי רשויות שמובילה מהלך חשוב זה, וקורא לכם להצטרף למיזם וביחד נדאג להגשים חלומות של ניצולי שואה החיים במדינת ישראל.  במימוש מיזם זה נאחד את תושבי ישראל לתרום לרווחתם של הניצולים שבזכותם הוקמה מדינת ישראל".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות