fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טייס מסוקי הפינוי של מד"א מחדרה קיבל אות הצטיינות

אייל גוטמן מחדרה הוא בין העובדים המצטיינים של מד"א לשנת 2017.

בטקס חגיגי שנערך לכבוד העובדים והמתנדבים המצטיינים של הארגון זכו 27 עובדים ומתנדבים מרחבי הארץ בתואר ההצטיינות על פעילותם להצלת חיים. הטקס התקיים בסוף השבוע שעבר בנצר סירני ובמסגרתו הוענקו כבכל שנה תעודות ומגני הוקרה ל-27 מתנדבים ועובדים המצטיינים במגן דוד אדום מכל רחבי הארץ.

הטקס נערך מדי שנה בשיתוף ידיעות אחרונות במסגרת מבצע העובד המצטיין על שם נח מוזס ז"ל. בטקס שהונחה על ידי סמנכ"ל ארגון ופיתוח במד"א צביקה בנדיק נכחו המצטיינים, בני משפחותיהם, הנהלת מד"א, עובדים ומתנדבים.
גוטמן בן ה-48 החל את דרכו במד"א כמתנדב נוער בשנת 1985. משנת 1991 עובד במד"א כמדריך וכפראמדיק בניידות לטיפול נמרץ ובמסוק מד"א. במהלך עבודתו שימש כאחראי נוער ובמסגרת תפקידו זה הרחיב את פעילות מתנדבי הנוער. בטקס נאמר עליו כי הוא בעל מודעות גבוהה לשירות, רגיש לצרכי הזולת, מקפיד על נהלים, איש ישר ומסור.

ל'חדשות חדרה' הוא מספר: "בתיכונים בחדרה יש מחויבות אישית, כך התחלתי את דרכי כמתנדב בגיל 15, זה גיל צעיר לעסוק בהצלת חיים אבל זה שכיח בחדרה ואולי הכתבה הזו תעשה חשיפה למחויבות ותעודד את אלו שמסיימים כעת כיתה ט' וצריכים לבחור מחויבות אישית, לבחור במד"א", הוא אומר בלהיטות, "גם אמא שלי מתנדבת במד"א הרבה שנים וגם בעקבותיה הגעתי לכאן. כמתנדב התאהבתי בארגון ובעשייה לטובת הצלת חיים. עברתי במהלך השנים מגוון גדול מאוד של תפקידי שטח והיום אני מחזיק באחד התפקידים הכי נחשקים בארגון, כפרמדיק מוטס ביחידת המסוקים של מד"א".
"הציבור אולי לא מודע לכך, אבל זה הישג למדינת ישראל שיש לנו שירות פינוי שהוא מאוד מאוד יקר שמשרת את כל תושבי הפריפריה שלא זוכים לשירותי רפואה טובים כי הם גרים במקומות מרוחקים מבתי חולים מרכזיים ואם קורה לנהם משהו זמן הפינוי (הרגיל הרכבי ) הוא ארוך, המסוקים מקצרים את זמני הפינוי בערך בשליש זמן, הם מאוד משדרגים את שירותי החירום בישראל ונותנים למתגוררים רחוק צ'אנס לטיפול טוב".

מנכ"ל מד"א אלי בין וגוטמן (צילום; מד"א שרון)
מנכ"ל מד"א אלי בין וגוטמן (צילום; מד"א שרון)
גוטמן מתנדב מצטיין מדא חדרה 1 צילום פרטי
מתנדב מגיל 15. גוטמן (צילום פרטי)

גוטמן מדגיש כי למרות 26 שנות עבודתו בארגון, הוא עדיין לא חש שחוק, וכל נסיעה או קריאה חושפת אותו למשפחה חדשה, למצוקות חדשות הזקוקות לטיפול. “תחום העזרה לזולת והצלת חיים מעוררים בי תחושות של סיפוק ושליחות, למרות השנים הרבות ואני לא מרגיש שחיקה, מה שמאוד מאפיין עבודה של פרקי זמן ארוכים במקומות אחרים", הוא אומר, "אני עובד שטח, נפגש כל פעם עם משפחה אחרת, מגוון המקרים שאני נתקל בהם הוא עצום, התכניות שאת רואה בטלוויזיה, עם האורות האדומים והסירנות, זו השגרה שאני חי אותה הלכה למעשה, והשגרה הזו מרגשת".
גוטמן פעל בחדרה גם בתקופה הקשה של האינתיפאדה, בשנים 2000-2002, "וגם עכשיו אנחנו לא ידענו עדנה, כל פעם מדברים על טילים ארוכי טווח", הוא אומר, "אני שותף בכל הכנת מערך ההצלחה הלאומי לחירום, כן, אני מרגיש שאני חלק ממשהו חשוב ותורם. האמרה הזו, 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו' זו לא קלישאה כי יצא לי להציל הרבה מאוד אנשים אז אני מרגיש שהעבודה שלי היא עשייה חשובה לזולת ולציבור. אולי הכתבה הזו תהיה כקול קורא לציבור – לנוער ומתנדבים בוגרים- לקחת חלק בפעילות התנדבותית של מד'א וכל מי שישתלב בפעילות מובטחת לו חוויה בלתי נשכחת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות