fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חינוך בחדרה: התלמידות ישלמו את המחיר?

מנכ"ל העירייה החליט לסגור כיתה של תלמידות חרדיות. בזהות יהודית טוענים: מדובר במלחמה פוליטית
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)

פחות משבוע מההתפטרות הדרמטית של סיעת "זהות יהודית" מהקואליציה בחדרה, ונראה כי המלחמה בין חברי הסיעה לבין ראש העיר צביקה גנדלמן רק החלה. השבוע כבר החלו חברי הסיעה בקמפיין אינטרנטי נגד ראש העיר תחת הכותרת "חדרה קורסת", ואף ארגנו הפגנה מיוחדת מול בניין העירייה ביום רביעי, אלא שהיא בוטלה ברגע האחרון בשל מזג האוויר הבעייתי.

גורמים בכירים בעיריית חדרה טענו השבוע כי זה לא מקרי. "מהיום הראשון לאחר שפרשו, הם שלחו שליחים כדי לחזור. אפילו נערכו שיחות ברמות הכי בכירות, אבל ברור לגמרי כי גם אם זה יקרה, את משרת הסגן הן לא יקבלו בחזרה". מהצד השני טוענים בסיעת זהות יהודית כי אין להם שום כוונה לחזור, וכי מי ששלח שליחים ומנסה להחזירם הוא דווקא ראש העיר.

הורה על סגירת הכיתה. יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)
הורה על סגירת הכיתה. יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)

עם ובלי קשר, מי שעמד במוקד הסערה הן נערות הלומדות בכיתה מיוחדת בבית "שובו" בחדרה. השבוע הורה מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון לסגור את הכיתה, המונה 14 תלמידות בלבד. לטענת העירייה, הכיתה הוקמה בהתחייבות לרישום של 25 תלמידות, אולם לנוכח העובדה שלא נרשמו מספיק תלמידות, תיסגר הכיתה והילדות יפוזרו בבתי ספר אחרים בהתאם לבקשת הוריהן.

מדובר בכיתה של תלמידות חרדיות ששובצו בבית ספר מעורב. בסיעת זהות יהודית זעמו מאוד על הצעד של המנכ"ל, וטענו כי העירייה נלחמת על גבן של תלמידות תמימות. "מי שהקים את הכיתה הזו היה ראש העיר. יש לה פרוגרמה במשרד החינוך. איזו הצדקה יש לסגור אותה כעת? איפה ילמדו התלמידות הללו לאחר שהשנה החלה? זו שערוריה גדולה", מסרו בזהות יהודית.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות