fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חדרה תתחרה בנתניה ובהרצליה"

בוועידת "מידע כנסים לנדל"ן מסחרי" שהתקיימה אתמול במרכז הכנסים AVENUE הכריז ראש עיריית חדרה חיים אביטן שבמהלך השנים 2013-2020 תהפוך חדרה לעיר עסקים ותתחרה בנתניה ובהרצליה והוסיף כי בחדרה מתקיימת מהפיכה אמיתית
ראש עיריית חדרה חיים אביטן
ראש עיריית חדרה חיים אביטן (צילום: עצמי)

לדברי אביטן בתכנית המתאר החדשה של חדרה מתוכננות 54 אלף דונם. בצפון העיר אלפי יחידות דיור ובתי מלון: "חדרה עברה מהפיכה תכנונית וארגונית. בשנים האחרונות מתבצעים מספר מהלכים גדולים כולל תוכנית מתאר חדשה ובנייה מאסיבית ביותר והשקעה גדולה במגוון תחומים".

אביטן יליד חדרה סיפר לבאי הכנס כי כיליד העיר חדרה הוא זוכר שתמיד דיברו עליה כעיר עם פוטנציאל שלא מומש. מדובר בעיר שנגישה לכל כבישי האורך של המדינה ובקרוב גם לכביש רוחב חדש. בחלק המזרחי שלה עובר כביש 6, במערבי כביש החוף, חוצה אותה כביש 4 ומדרום סוללים את כביש מספר 9.

אביטן: "בצפון מערב חדרה מתוכננות בתוך חמש שנים השלמתן של עשרת אלפים יחידות דיור, 1400 חדרי מלון ב-10 בתי מלון. 70 אחוז מהכנסות ארנונה מגיעות מעסקים ומסחר ורק 30 אחוז ממגורים.

מהנדס העיר, אבישי קימלדורף אמר בהתייחס לתכנית המתאר החדשה כי יזמים צריכים לחוש וודאות ותוכנית המתאר תורמת לחשיפת המידע היכן בונים, באיזה גובה ועוד: "דבר שני וחשוב הוא שעירית חדרה מייצרת "מסלול ירוק" לקידום פרויקטים. יש הרבה פרויקטים מאושרים ואנחנו מקדמים אותם על פי סדר עדיפות. ישנה חבילה שלמה שתומכת בפרויקטים כולל תשתיות, התנהלות עירונית, מתחמי חינוך ועוד. היזם צריך שילוו אותו משלב ההגשה ועד קבלת ההיתר. העירייה היא שדואגת לפרויקטים גדולים כמו תחבורה בכדי להנגיש יותר את העיר. אני מתכוון לגשר הרכבת, כניסות, מרכז תחבורה חדיש, כביש 9 ופתיחת חסמים לתעסוקה ומגורים".

ראש עיריית חדרה חיים אביטן
ראש עיריית חדרה חיים אביטן (צילום: עצמי)

אילן גיפמן מחברת "אספן גרופ" אמר כי בעיר ביקושים גדולים לנדל"ן בעיקר באזור אולגה: "מעל 500 יחידות דיור קיבלו היתר במערב העיר ויש עלייה של למעלה מ ~50 אחוז במחירי הדיור בחדרה. מלון כפר הים שההיתרים לבנייתי כבר בדרך יהיה המלון הראשון בעיר. בחדרה אפשר להוציא היתר בנייה בפחות מארבעה חודשים, כאשר לאורך כל הדרך ראש העיר נותן רוח גבית לפרויקט המלון".

גם גיפמן חושב שהפוטנציאל של חדרה טרם התממש: "החגורה הירוקה שעוטפת את העיר היא נכס צאן ברזל. בכל אזור פארק נחל חדרה, יושקעו כשבעה מיליון שקלים, ברובע עיר ימים אושרו 1400 חדרי מלון וכל זה על שטח של 2000 דונם. לחדרה חוף של שבעה ק"מ ובטווח של 2.5 ק"מ כבר יש תנופת פיתוח בהשקעה של עשרה מיליון שקלים בין אולגה למלון כפר הים".

האדריכל טומי לייטרסדורף שתכנן את תכנית החוף של חדרה אמר: "נהוג להגיד שהצלחה של פרויקט הוא המיקום שלו. אבל לא רק. נדרש כמובן ראש עיר עם חזון ואנשי ביצוע כדוגמת מהנדס העירייה. העירייה יזמה תוכנית מתאר לכלל העיר שכוללת גם את אזור החוף, יחד עם משרד התיירות והוועדה המחוזית , והמשרד לאיכות הסביבה שזו שותפות נדירה בתכנון וגם במימון הפרויקט, תהליכים שמקלים על הבירוקרטיה. בשנת 2010 כאשר זכינו בתחרות, המחיר היה 238,000 שקלים בממוצע לדונם בחוף, ברגע שחזון העירייה נכנס לתודעה של האנשים, חלה עלייה של 340 אחוז במחירי הקרקע. אני צופה שתוך 3~5 שנים יעלו בולדוזרים על השטח ויהיו ביקושים אדירים למגורים על חוף הים".

צחי אלפסי, מנכ"ל חברת אלפסי קונטקט המתמחה במיתוג ערים, האמונה על מיתוגה של העיר חדרה, אומר כי מאז החל ראש העיר בתהליך המיתוג לעיר לפני כשנה וחצי, ניכר שינוי משמעותי בביקושים לנדל"ן בעיר ובפניות של משקיעים ויזמים הן מתחום הנדל"ן המניב והן מתחום הנדל"ן למגורים: "מה שהיה בעבר פריפריה מרוחקת, מקבל היום תפנית משמעותית ביותר גם בנושא המיתוג והתודעה הציבורית וגם מבחינת מהפיכת הביקושים בעיר בעיקר בקרב זוגות צעירים המגיעים מאזור השרון כולו כולל פאתי תל אביב".

לשאלה האם חדרה נושפת בעורפן של נתניה והרצליה אומר אביטן כי בחדרה מתקיימת בעיר מהפיכה אמיתית המהווה תחרות גדולה לנתניה והרצליה והוא מספר שחברת אסיה חדרה בונה שישה מגדלים סמוך לים, נעשה שלב ראשון של הקמת הטיילת בחדרה, מתוכנן הקמת מרכז מסחרי בסמיכות לים, פארק התעשייה 'אגרובנק' ובו 40 אלף מ"ר בניה של קניון ומגדלי משרדים בסמיכות לכביש החוף יעלה תוך חצי שנה לעבודות, כמו גם הסינמה סיטי המקימה עשרה אולמות קולנוע בעיר .

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות