fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: צביקה גנדלמן מתחיל להרכיב קואליציה

מערכת הבחירות הארוכה בחדרה הסתיימה בניצחונות של צביקה גנדלמן. השבוע הוא החל בהרכבת הקואליציה. ב-16 בנובמבר ייכנס באופן רשמי לתפקיד
גנדלמן בסיור ניצחון (צילום: שלומי גבאי)
גנדלמן בסיור הניצחון בעיר (צילום: שלומי גבאי)

השבוע, לאחר תום מערכת הבחירות, התחיל ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, שייכנס לתפקידו באופן רשמי ב-16 בנובמבר, להרכיב את הקואליציה שלו. בינתיים, יושבים הוא ואנשיו במשרדים ארעיים, שהוקצו להם לשם כך על ידי העירייה.

עד יום ראשון הבא אמורה להסתיים הרכבת הקואליציה. השמועות והספקולציות רוחשות ובמטה של גנדלמן מכחישים את כולן, או לפחות ממלאים את הפה במים, עד שתסתיים הרכבת הקואליציה. "אנחנו נמצאים כרגע במשא ומתן", אומרים שם, "כשיהיו הסכמים סגורים, נפרסם אותם לציבור. כל מי שמפרסם תגובות אחרות, עושה זאת על דעת עצמו".

עד שתורכב הקואליציה, מרכזת מזכירת העירייה הוותיקה אורי נגר את עניין כניסתו העתידית של ראש העירייה החדש לבניין העירייה ולדברי מקורביו של גנדלמן, היא אף עתידה להישאר בלשכתו. עוד הם אומרים, כי מנכ"ל העירייה הנוכחי איקי צור, הגיש את התפטרותו. השמועות רוחשות גם ביחס למי שימלא בעתיד הקרוב מאוד את מקומו של צור ושמות כאלה ואחרים מועלים על שולחנו של גנדלמן. אולם נכון לכתיבת שורות אלה, אין כל מועמד וודאי למילוי התפקיד ובמטה של גנדלמן אומרים כי הוא מתרכז בימים אלה אך ורק בהרכבת הקואליציה שלו. ולא מעבר לזה.

צור: "הודעתי לחיים אביטן שאני מסיים את תפקידי בעירייה ובימים אלה אני מעביר את התפקיד לצביקה בצורה הכי טובה שיש ועורך איתו עדכונים. אני מאפשר לראש העירייה הבא למנות לעצמו את מי שיחליט".

גנדלמן בחגיגות הניצחון (צילום: שלומי גבאי)
גנדלמן בחגיגות הניצחון (צילום: שלומי גבאי)

גנדלמן הוזמן היום (שלישי) למכללת רופין לפגישה אישית עם הפרופסור שוש ארד. לדברי מקורביו, מעידה הפגישה על החזון של גנדלמן: להקים מכללה אקדמית בעיר. בנוסף, הוא אף הצטרף לפורום ה-15 שחברות בו ערים כמו רמת גן, תל אביב, חיפה ומודיעין, בהזמנתו האישית של רון חולדאי.

דרמות לא מעטות ליוו את מערכת הבחירות לראשות עיריית חדרה. הפער בין חיים אביטן לצביקה גנדלמן נשאר צמוד ונראה היה כי יידרש סבוב שני. אולם בסופו של דבר ניצח גנדלמן כשקיבל 40.36 אחוזים. ביום שישי שעבר בשעות הבבוקר, טיילו צביקה גנדלמן ופעילי השטח שלו ברחבי העיר וחילקו פרחים לעוברים והשבים. יום של ניצחון. שאחריו החלו יתר המועמדים לראשות העיר לעשות חשבונות נפש.

גנדלמן בסיור ניצחון (צילום: שלומי גבאי)
גנדלמן בסיור הניצחון בעיר (צילום: שלומי גבאי)

"עשיתי טבילת אש מאוד רצינית במערכת הבחירות הזאת", מסכם מי שהיה מועמד לראשות העירייה שלמה בוזגלו, שלא צלח את רף הכניסה למועצת העיר, "מי שיעקוב אחר ההתנהלות שלי מרגע קבלת ההחלטה, יראה לפניו אדם שמאמין בעצמו וביכולתו ונהג באומץ. ברגע שהחלטתי להתמודד, גם כשהבנתי שאני מאבד את מקור הפרנסה שלי כי הייתי מחויב להתפטר מתפקידי על פי חוק, הלכתי עד הסוף. היום אני עושה הכול כדי לחזור לעירייה. אני אמור לטעון בפני בית המשפט שהתפטרותי הייתה כדי להתמודד לראשות המקומית".

"אני מרגישה רוח חדשה והולך להיות כאן שינוי אמיתי", אומרת מי שהייתה מועמדת לראשות העירייה חדווה יחזקאלי, שקבלה שני מנדטים, "קבלתי 6,000 קולות נטו, בלי לעשות שום חיבורים. במשך 12 שנים אני עושה שליחות ציבורית, במיוחד בקרב האוכלוסיות החלשות. תושבי גבעת אולגה ידעו שהדלת תמיד פתוחה אצל חדווה יחזקאלי והצביעו עבורי. הכי טבעי היה שאצטרף לצביקה, כי עבדנו יחד במועצת העיר ואנחנו מכירים האחד את השני. אני רואה את עצמי שותפה קואליציונית באחת העמדות הבכירות ביותר. יש הרבה נושאים שבכוונתי לקדם, כמו נושא הצעירים, איכות הסביבה והפיכתה של חדרה לעיר תיירות אמיתית".

ממלא מקום ראש העירייה לשעבר, איש העסקים סמי לוי, נראה במטהו של גנדלמן קצת לפני סיום ספירת הקולות כשחיוך רחב על פניו. יש האומרים כי עשה אי אילו מהלכים מאחורי הקלעים כדי לקדם את בחירתו, שהרי ידוע כי חתול שחור עבר בינו לבין ראש העירייה היוצא אביטן. הוא עצמו אינו מכחיש. "עזרתי לצביקה בבחירות לראשות העירייה ואני מברך אותו בהצלחה. אני לא הולך לקבל תפקיד בעירייה ולא מצפה לשום תפקיד. אני מאמין באיש ובדרכו ועזרתי לו כדי להחליף את השלטון".

גנדלמן מקבל את תמיכת תושבי חדרה (צילום: שלומי גבאי)
גנדלמן מקבל את תמיכת תושבי חדרה (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות