fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: נחנכה הספרייה העירונית בגבעת אולגה

הספרייה הנרחבת כוללת מרכז תקשוב, חדרי פעילות לסיוע לימודי ופעילות העשרה. הפרויקט, שעמד בסכנת ביטול בקדנציה הקודמת, יצא אל הפועל בעלות של 4 מיליון שקלים
חונכים את הספרייה החדשה (צילום: דוברות עיריית חדרה)
חונכים את הספרייה החדשה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

אחרי שבע שנים בהן לא הייתה ספרייה בשכונה, במעמד ראש העיר צביקה גנדלמן נחנכה השבוע הספרייה החדשה ע"ש אלזראקי בגבעת אולגה. עלות הספרייה נאמד בכ-4 מיליון שקלים, כאשר יותר ממחצית הסכום במימון העירייה והיתר מקרן העזבונות.

בטקס השתתפו גם סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי, המשנה לראש העיר רומן גישר, חברי מועצת העיר אלי בוסקילה, עו"ד יניב דרי, שי ברכה, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, עוזר ראש העיר גיורא שחר, מנכ"ל על"ה אייל עפגין, מנכ"ל הקרן לפיתוח חדרה עו"ד תמר בלום, נציגי קרן העזבונות ע"ש אלזראקי שהשתתפה במימון הפרויקט, צוות הספרייה ורבים אחרים.

חונכים את הספרייה החדשה (צילום: דוברות עיריית חדרה)
חונכים את הספרייה החדשה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

הספרייה החדשה והמרהיבה מתפרשת על פני כ-500 מ"ר וכוללת אולם נרחב לתצוגה והשאלת ספרים עם התייחסות מיוחדת לילדים בגיל הרך. בנוסף כולל המקום מחשבים, מרכז תקשוב, וכן שני חדרי פעילות לסיוע לימודי ופעילות העשרה, עבודה בקבוצות עם ילדים, סיוע בשיעורי בית, הרצאות וסדנאות לילדים צעירים ומבוגרים.

"את הקמת הספרייה העירונית החדשה בגבעת אולגה התחלנו להקים זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד, וזאת לאחר 7 שנים שבהן לא הייתה ספרייה בשכונה", אמר ראש העיר בטקס, והוסיף כי,"אני גאה במיוחד לחנוך אותה היום, גם כתושב מערב העיר שללא ספק יהנה משירותיה וגם כראש העיר שמחכה לראות כאן את כל תושבי השכונה ובמיוחד ילדים ובני נוער".

הספרייה החדשה בגבעת אולגה (צילום: דוברות עיריית חדרה)
הספרייה החדשה בגבעת אולגה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

יוזכר כי הקמת הספרייה עמדה לפני ביטול, ויצאה בסופו של דבר לפועל רק בזכות התערבותו האישית של ראש העיר. עם כניסתו של גנדלמן לתפקיד ראש העיר, הוא גילה כי קיימות תוכניות להקמת ספרייה עירונית בגבעת אולגה, אך ההקמה בפועל עמדה להיות מבוטלת בגלל שהעירייה בקדנציה הקודמת לא הצליחה לקדם את הפרויקט ועמדה לאבד גם את תרומת קרן העזבונות.

גנדלמן פנה בדחיפות אל הקרן, עמד על החשיבות האדירה שיש לספרייה עבור תושבי גבעת אולגה והתחייב אופן אישי על חלקה של העירייה בתקצוב הפרויקט. בקרן התרשמו מהמחויבות שגילה ראש העיר העניקו את האורכה המיוחלת.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות