fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: משטחי החול בגני ילדים יוחלפו בחצץ שומשום

בעיריית חדרה מאסו במפגעי הזיהום הנוצרים במשטחי חול, בגלל חתולים סוררים. הגננות דווקא לא רצו לוותר על החול, אז נמצא תחליף
חצץ שומשום עדין במקום חול. גנדלמן בסיור גנים.צילום: דוברות עירית חדרה

 בקרוב הילדים לא ישחקו בארגז החול, אלא בארגז שומשום: בעירייתחדרה הוחלט שיש להילחם במפעי הזיהום הקיימים בגני ילדים ובחצרות עם שטחי חול גדולים הממוקמות בעיר. כמו בשאר הארץ גם בחדרה, שטחים אלו מזוהמים תדיר, בגלל חתולים העושים צרכיהם  על החול, וגורמים ללכלוך ולחדירת טפילים אל תוך השטח.

ראש העיר צביקה גנדלמן הנחה את אגף החינוך לערוך בדיקה יסודית בנושא בכל גני הילדים בעיר ולמצוא פתרון חד משמעי לבעיה. בנוסף הורה  לבצע במהלך חג החנוכה טיפול הדברה יסודי בגנים בזמן שהילדים בחופשה.

במקביל עורך גנדלמן בימים אלו סיורים בגני ילדים במהלכם הוא משוחח עם הגננות כדי לשמוע על העדפותיהן. להפתעתו, שמע מרובן כי הן מעדיפות חול במקום משטחי גומי או דשא סינטטי, וזאת מאחר שמשטחי החול מהווים עבור הילדים מקום להתפתחות מוטורית, יצירתית וקוגניטיבית. לטענתן, כשיש חולות בגן הילד יכול לפתח את הדמיון יותר מבכל משטח אחר.

חצץ שומשום עדין במקום חול. גנדלמן בסיור גנים.צילום: דוברות עירית חדרה

על מנת לפתור את בעיית הזיהום ובמקביל להיענות לבקשות הגננות, התייעץ ראש העיר עם אנשי מקצוע למציאת פתרון שיאפשר הן השארת תחושת חול בגנים והן מניעת הזיהום. בירוריו העלו את הרעיון להחליף את החול בחצץ שומשום עדין.

מהעירייה נמסר, כי חצץ השומשום נראה כמו חול, אך הוא בטיחותי, משמש כמצע בולם ומתפזר פחות מאשר החול, ובעיקר מונע מבעלי החיים לעשות בו את צרכיהם.באגף החינוך של העירייה מסבירים כי הפתרון מקובל על משרד החינוך, וכי חצץ השומשום מופיע בחוזר מנכ"ל כפתרון יעיל וטוב לבעיה שהתעוררה בגני ילדים בכל רחבי הארץ.

בשלב ראשון יוחלפו החולות בגנים שבהם חצרות חול, ואשר לגביהם הגיעו פניות רבות מהורי הילדים. במידה ויתברר כי חצץ השומשום אכן פותר את הבעיה, יורחב השימוש גם בגני ילדים נוספים. במקביל הוציא אגף החינוך הנחיה לכל הסייעות בגני הילדים להקפיד לגרף את החול מדי יום ולדאוג לכיסוי ארגזי החול על מנת לשמור על ניקיונם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות