fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מענק על העלייה במספר היתרי הבנייה

על פי החלטת ממשלה הוקם מנגנון תמרוץ לעידוד בנייתן של יחידות דיור חדשות. הגידול במספר היתרי הבנייה בחדרה זיכה את העירייה במענק גבוה
דנים בהיתרי בנייה. צביקה גנדלמן ואביגדור יצחקי (צילום: עיריית חדרה)
דנים בהיתרי בנייה. צביקה גנדלמן ואביגדור יצחקי (צילום: עיריית חדרה)

בעקבות העלייה במספר היתרי הבנייה שהוציא אגף ההנדסה בעירייה חדרה, זכתה העירייה למענק של משרד הפנים, שהוענק כתמריץ לעידוד בנייתן של יחידות דיור בעיר.

המענק בגובה 983 אלף שקלים הועבר לעירייה בגין הוצאת היתרי בנייה ליחידות דיור חדשות בשנת 2014, וזאת בהתאם להחלטות הממשלה 1533 ו-2039 המנחות להעניק תמריץ כספי לרשויות מקומיות שהגדילו את היקף היתרי הבנייה שהוציאו. ההחלטה התקבלה בוועדת שרים לענייני דיור (קבינט דיור) וקיבלה תוקף של החלטת ממשלה באפריל 2014.

דנים בהיתרי בנייה. צביקה גנדלמן ואביגדור יצחקי (צילום: עיריית חדרה)
דנים בהיתרי בנייה. צביקה גנדלמן ואביגדור יצחקי (צילום: עיריית חדרה)

מטרת ההחלטה להוות מנגנון תמרוץ ולהנחות את שרי הפנים והאוצר להפעיל תוכנית לתמרוץ רשויות מקומיות להוציא היתרי בנייה ליחידות דיור חדשות למגורים בהתאם למספר קריטריונים. בין היתר נקבע כי רשויות מקומיות יזכו למענק עבור היתרים ליחידות דיור בשטחן, אם מספר יחידות הדיור שהוענקו להן היתרי בנייה במהלך שנת הכספים שנבחנת, עומד על 200 יחידות דיור או יותר, וכן אם חל גידול במספר יחידות הדיור בתחומי הרשות המקומית שלהן הוענקו היתרי בנייה.

בהודעת משרד הפנים שקיבל ראש העיר צביקה גנדלמן, התבשר ראש העיר כי עיריית חדרה עומדת בקריטריונים שנקבעו ולכן הינה זכאית למענק הכספי.

במקביל לקבלת ההודעה נפגש ראש העיר גנדלמן עם יו"ר קבינט הדיור אביגדור יצחקי במטרה לקדם תוכניות פיתוח עירוניות בחדרה, בעיקר פיתוח כביש יצחק שמיר ופיתוח מחלף גבעת אולגה, שיש להן השלכה על בינוי וגידול במספר יחידות הדיור בעיר.

שתי התוכניות, שזכו לאוזן קשבת ולהתקדמות, צפויות לקדם ביותר את אפשרויות הפיתוח והבינוי ברחבי העיר, וכן הרחבת ההיצע של יחידות דיור בשכונות השונות.

במסגרת זו נדונה בפגישה אפשרות הפיתוח של שטח הנמצא דרומית-מזרחית לשכונת בית אליעזר, לטובת כ-1,000 יחידות דיור נוספות וכן שטחי מסחר ותעסוקה.

סוכם כי העירייה תעבוד בשיתוף רשות מקרקעי ישראל לפיתוח השטח, ובמקביל יקדם מטה הדיור את הנושא בוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור,  שמטרתה אישור תוכניות נרחבות למגורים בלוח זמנים הדוק לצמצום משבר הדיור בארץ.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות