fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: מנסים לווסת את עומס התנועה

עבודות לשדרוג התעבורה מבוצעות במרכז העיר במטרה להתאים את התשתית התחבורתית לנפח התנועה שגדל מאוד כתוצאה מהפיתוח המואץ שעוברת העיר בשנים האחרונות. בין השינויים: רמזור חדש בצומת רוטשילד-הנשיא ושינוי בכיוון הנסיעה ברחוב רוטשילד
צומת הנשיא רוטשילד (צילום: דוברות עיריית חדרה)
צומת הנשיא רוטשילד (צילום: דוברות עיריית חדרה)

החל לפעול הרמזור החדש בצומת רוטשילד-הנשיא המשתלב בשינויים התחבורתיים שמבצעת עיריית חדרה להסדרת התנועה במרכז העיר. השינויים התחבורתיים כוללים עבודות תשתית נרחבות וכן שינויים בהסדרי התנועה ברחובות הנשיא, רוטשילד, הגיבורים והרברט סמואל. מטרת העבודות היא הקלת עומסי התנועה ברחובות האמורים שהינם ציר מרכזי מבחינת תחבורה, מסחר ובילוי בחדרה.

עבודות התשתית ושינויי התנועה נועדו להתאים את התשתית התחבורתית במרכז העיר לנפח התנועה שגדל מאוד כתוצאה מהפיתוח המואץ שעוברת העיר בשנים האחרונות. במסגרת העבודות הוצב רמזור חדש שאמור לווסת את התנועה בצומת רוטשילד-הנשיא. הרמזור הוצב במקומה של כיכר רוטשילד אשר הצרה את הכביש משני מסלולים לאחד ובכך היוותה צוואר בקבוק תעבורתי שגרם לפקקי תנועה ברחוב. ביטול הכיכר ופירוקה איפשר הרחבת הכביש לשני נתיבים נוחים בשני כיווני הנסיעה.

ויסות התנועה. צומת הנשיא רוטשילד (צילום: דוברות עיריית חדרה)

כמו כן בוצע שינוי בכיוון התנועה ברחוב רוטשילד. החל מה-3 בפברואר לא מתאפשרת פנייה שמאלה לרחוב רוטשילד לנוהגים ברחוב הנשיא ממזרח למערב, ואילו לנוהגים ברחוב הנשיא ממערב למזרח תתאפשר פנייה ימינה רק עד לכניסה לקניוןקניון לב חדרה ממוקם בין הרחובות רוטשילד והגיבורים ויש לו כניסות ויציאות לרחובות אלה. הקניון מייצר ומושך תנועה מרובה, מה שיוצר מפגעים תחבורתיים ובטיחותיים וגורם לעומסי תנועה ברחובות האמורים.

בבדיקות השטח שנערכו לאורך זמן נמצא כי תושבים נהגו לקצר את הדרך מצפון לדרום על-ידי מעבר ברחוב רוטשילד, ובכך העמיסו על הציר שלא למטרת שימושיו. לכן אחד השינויים העיקריים הינו היפוך כיוון התנועה ברחוב רוטשילד. הכניסה מרחוב הנשיא לרוטשילד תתאפשר אך ורק עד הכניסה לחניית הקניון, ולא תהיה אפשרות להמשיך עד לרחוב הרברט סמואל. לעומת זאת הבאים מרחוב הרברט סמואל יוכלו לפנות לרחוב רוטשילד ולהמשיך עד רחוב הנשיא, ובכך להקל גם על התנועה בפיאצה.

ברחוב הנשיא מתווסף נתיב נסיעה נוסף לפנייה ימינה לרחוב הגיבורים, שיהווה נתיב שלישי בכביש ויקל עד מאוד על עומס התנועה ברחובה הראשי של העיר. מצוקה נוספת המכבידה על התנועה ברחוב הגיבורים היא היציאה והכניסה לחניון העליון של הקניון. כל רכב שמנסה להיכנס לחניון או לצאת ממנו גורם לחסימת נתיבים ולהפרעה קשה בזרימת התנועה המשליכים גם על העומס ברחוב הנשיא. לכן יוקם צומת מרומזר ברחוב הגיבורים, שיאפשר כניסה ויציאה לחניון מבלי לחסום את נתיבי הנסיעה.

העבודות במרכז העיר מתבצעות במשך מספר חודשים, ובגלל מורכבותן ומפאת הרצון שלא לפגוע במרקם העסקי והמסחרי במרכז העיר הן מבוצעות בשלבים. הפרויקט גובש לאחר בחינת כל החלופות לשיפורים בהסדרי התנועה על-ידי צוות מקצועי כולל מתכנן מקצועי וחברה של מהנדסים ויועצים הפועלים לצד מהנדס העיר אבישי קימלדורף, מנהל מחלקת פיתוח תשתיות, מקדם הפרויקטים בעירייה ומשתתפים מקצועיים נוספים. הנהלת הקניון הייתה שותפה לדיונים ולבחינת החלופות לשיפור הסדרי התנועה, מאחר שהן ישליכו גם על המסחר בקניון.

בתום עבודת הכנה יסודית גובשה תוכנית מקיפה שעברה בחינה נוספת ואישור הוועדה לתיאום תנועה שכוללת את מהנדסת התעבורה של מחוז חיפה, מהנדסי תחבורה, נציגי מחוז חיפה וחדרה במשטרת ישראל, וגורמים מקצועיים נוספים. בתום העבודות הנרחבות לשיפורים תחבורתיים במרכז העיר תתאפשר זרימה שוטפת של תנועה בכל חלקי העיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות