fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: למה נבר מנכ"ל העירייה באשפה?

יעקב זיגדון, מנכ"ל עיריית חדרה, נאבק במשליכי האשפה ברחובות העיר, עד כדי שהחליט לנבור בערימת אשפה שהושלכה, כדי לאתר את זהות המשליכים ואף להגיע לביתם
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)
יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)

מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון מוביל את מאבקה של עיריית חדרה במשליכי האשפה ברשות רבים, עד כדי שהחליט לתת דוגמה אישית ולהוכיח עד כמה הוא רציני בהתנגדותו לתופעה זו.

במהלך החג התקבלה קריאה על ערימת פסולת שהושלכה באחת משכונות העיר, שלא ביום הפינוי ולכן גרמה למפגע ברחוב.  נציג של הפיקוח העירוני הגיע למקום, כדי לנסות לאתר את זהות המשליכים לצורך הוצאת דוח עבורם. נציג הפיקוח דיווח שאין אפשרות לאתר את המשליך, והטיפול בערימת הפסולת עבר למחלקת התברואה לאיסוף האשפה.

בטרם נאספה הערימה יצא לשטח מנכ"ל העירייה, נבר באשפה וחיפש עד שמצא מסמך שנשא את פרטי המשליך. למקום הוזעקו מנהל אגף ביטחון ואכיפה ומנהלת הפיקוח העירוני כדי שימשיכו את המהלך של צילום ערימת האשפה ותיעוד פרטי המשליך. כמו כן הוזעק הפקח שהודיע שהפרטים אינם ניתנים לאיתור, והמנכ"ל הבהיר כיצד הוא מצפה לנהוג במקרים הבאים.

אל תנסו להשליך אשפה כשהוא בסביבה. יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)
אל תנסו להשליך אשפה כשהוא בסביבה. יעקב זיגדון (צילום: עיריית חדרה)

לאחר פינוי האשפה על-ידי מחלקת התברואה יצא פקח אל בית המשפחה המתגוררת באותו רחוב והוציא התראה לבעלים.

מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון אמר השבוע כי העירייה תיאבק בכל דרך בתופעה הפסולה של זריקת אשפה ברשות רבים. לדבריו, בכוונת העירייה להגביר את האכיפה בנושא, וכי מעתה ינהגו הפקחים על-פי הדוגמה שהנהיג. זיגדון: "השמירה על ניקיונה של חדרה היא חלק מהשירות לתושבים ויש לה חלק נכבד בטיפוח חזות העיר, ומכאן החשיבות הרבה שהנהלת העיר מייחסת לנושא.

"למרות ההשקעה הרבה בפינוי אשפה וגזם בעיר, הניקיון אינו נשמר וזאת כתוצאה מהתנהגות חסרת התחשבות של תושבים המשליכים אשפה לא במקומות הפינוי ולא במועדי הפינוי. אנו נפעל נגד תושבים שמלכלכים את סביבתם, ואם יהיה צורך לנבור באשפה כדי לגלות את זהותם, זה בדיוק מה שנעשה".

המנכ"ל הדגיש כי אף על פי שמדובר בפסולת ביתית, לא תסתפק העירייה בפעמים הבאות בהוצאת התראה בלבד, אלא תמשיך את התהליך עד להוצאת כתבי אישום וקנסות כבדים, בדומה להליך הנהוג מול קבלנים שמשליכים פסולת בניין.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות