fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: יזמים הציגו תוכנית לפינוי בינוי בגבעת אולגה

תוכנית פינוי בינוי מקודמת ביחד עם משרד השיכון לכל גבעת אולגה הוותיקה ברחובות הגדוד העברי, שבטי ישראל ואזורים
חצי מהדירות כבר נמכרו. הדחפורים בפעולה (צילום: חגי חיים)
חצי מהדירות כבר נמכרו. הדחפורים בפעולה (צילום: חגי חיים)

תוכנית בינוי פינוי, המתוכננת במסגרת ההתחדשות העירונית בגבעת אולגה, התקדמה לשלב המפגשים של יזמים עם תושבי השכונה. השבוע התקיים בגבעת אולגה מפגש של יזם ראשון  שהציג  לתושבים תוכנית להתחדשות עירוני ופינוי בינוי ברחובות הגדוד העברי, שבטי ישראל, אזורים, שכונת אלי כהן.

במפגש נכח ראש העירייה צביקה גנדלמן אשר ציין שהעירייה רואה חשיבות בקידום פרויקטים של התחדשות עירונית ופינוי בינוי בעיקר באזור מערב העיר. תוכנית פינוי בינוי מקודמת ביחד עם משרד השיכון לכל גבעת אולגה הוותיקה. במסגרת זו נבחנים אזורים להתחדשות בראייה כוללת, אך התושבים יבחרו ביזמים המתאימים להם.

ההתחדשות העירונית הינה אחד מיעדיה המרכזיים של מדיניות התכנון בישראל. נוכח המגמה של המשך הצטופפות מרבית האוכלוסייה בערים, והרצון של שמירה על השטחים הפתוחים, גובר הצורך בחידוש מתמיד של מלאי הבינוי הקיים. בשנים האחרונות מקודמות מספר פעולות אשר נועדו לממש מדיניות תכנונית זו. ביניהן מסלולי פינוי בינוי; חידוש מרכזי מסחר עירוניים; קידום שימור מבנים ואתרים; קיימות עירונית (דוגמת יוזמת עיר יער, תקן בנייה ירוקה), דיור בר השגה ועוד.

תוכנית המתאר של חדרה סימנה מספר פרויקטים להתחדשות עירונית, כולל פינוי בינוי, עיבוי (תוספות על בניינים קיימים) או תמ"א 38 לסוגיה, או תוספת זכויות, וזאת כדי לחדש את הרקמה העירונית ולהביא להחייאת השכונה ולמימוש הפוטנציאל שלה. התוכנית תאפשר קידום מתחמי פינו בינוי בגבעת אולגה, ביניהם בשכונת אזורים, הגדוד העברי, אולגה ד' ועוד, וזאת בנוסף לתוכנית בינוי פינוי בשכונת אלי כהן.

העירייה פועלת לקידום ההתחדשות העירונית, בין היתר באמצעות הכנת תוכנית מתארית לכל השכונה, שתמפה את כל הפרויקטים האפשריים מבחינת היקפי הבנייה, התאמה לסביבה, הסדרי תחבורה לשכונה וממנה, ופרוגראמה מפורטת לתשתיות וצורכי ציבור. זאת על מנת שגם פרויקט נקודתי יוכל להשתלב במרחב ולא להיות חריג וזר לו.

לדברי גנדלמן, תוכנית המתאר בחדרה איתרה בשכונה הוותיקה מספר מתחמים להתחדשות עירונית ולקידום מתחמי פינוי בינוי ועיבוי, המוסיפים מאות ואלפי יחידות דיור שישולבו באופן אופטימלי בתוך השכונה הוותיקה בעיצוב אדריכלי מוקפד, תוך ניצול היתרונות של השכונה ובהם הממשק עם הים, הקרבה לציר תחבורה ראשי, הממשק עם הגן הלאומי ושמורות הטבע ועוד.

כמו כן, פרויקטים של התחדשות עירונית בשכונת גבעת אולגה יסייעו בחיזוקה של השכונה באזור הכולל של מערב העיר אשר על-פי חזונו של ראש העיר יהווה מנוף לקידומה של חדרה כולה.

כתב: אסף בכור

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות