fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: יוארכו זמני האור הירוק ברמזורים

בעיריית חדרה בוחנים אפשרו להאריך את מופעי הרמזורים ברחובות המתנקזים לרחוב הנשיא, במטרה לצמצם את העומס התחבורתי בשעות הלחץ
פקקים בשדרות ההסתדרות
פקקים בשדרות ההסתדרות (צילום: אושרי כהן)

סגן ראש העיר עו"ד צפריר ביטון פועל להאריך את זמני האור הירוק ברמזורים במרכז העיר, במטרה לצמצם את העומס התחבורתי ופקקי התנועה הנוצרים בעיקר בשעות הלחץ. מדובר ברמזורים המוצבים ברחובות המתנקזים אל רחוב הנשיא: רחובות עפגין, הרב קוק, הרצל, רוטשילד, הגיבורים ותרנ"א, אשר להם השלכה מיידית על העומס התחבורתי לכל אורך רחוב הנשיא.

לדברי עו"ד ביטון, "ברחובות הללו יש רמזורים קצרים של שלוש ארבע מכוניות בסך הכל. המופע הקצר של הרמזורים הופך את שעות הלחץ לסיוט תחבורתי עם פקקים ענקיים. בנוסף, בגלל המופע הקצר, נכנסים הנהגים לצומת בכתום או אפילו באדום ובכך מסכנים את חייהם וחיי נהגים אחרים".

כדי למצוא פתרון לבעיה מנהל עו"ד ביטון ישיבות עבודה עם הצוות המקצועי בעירייה, כולל מנהל פיתוח התשתיות אורן אליתים ומהנדסת התנועה אחלאם יעקב. אחת האפשרויות שהועלו היה הארכת מופע הרמזורים, בדומה לפתרון שנמצא לרמזור בצומת בצומת אהרונסון-דרך השלום. כזכור, גם בצומת האמור היה מופע רמזור קצר שגרם לעומסי תנועה כבדים ולפקקי תנועה, בעיקר לבאים מגבעת אולגה לכיוון מרכז העיר או לכיוון המרכז הרפואי הלל יפה.

בעקבות שיחה אישית שניהל ראש העיר צביקה גנדלמן עם מנכ"ל "נתיבי ישראל" בוצע כיול של הרמזור לפי ספירות תנועה עדכניות. לרמזור נוספו 7 שניות של ירוק לטובת התנועה בפנייה ימינה מכיוון גבעת אולגה, וזאת במטרה להקל על עומס התנועה. ואכן, יישום העדכון בזמני הרמזור הביא לשיפור במצב התנועה בצומת.

עו"ד ביטון: "הניסיון מעיד שלעתים תוספת של מספר שניות לרמזור פותרת בעיה לעשרות אלפי תושבים, על אחת כמה וכמה כשמדובר ברחוב הראשי של חדרה. אני מקווה שנצליח להאריך בהקדם את מופעי הירוק ברמזורים ברחובות המתנקזים לרחוב הנשיא, ולהקל על העומס התחבורתי גם בכביש זה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות