fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: התושבים קיבלו את כספי השיפוי על נזקי השיטפונות

ראש העירייה צביקה גנדלמן הזמין את התושבים שבתיהם נפגעו בשיטפונות 2012 והעביר לידיהם את כספי השיפוי שהקצתה ועדת היישום הממשלתית
הצפות בחדרה
יפיקו לקחים לעתיד. חדרה אשתקד (צילום: חיים טובול)

ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן הזמין את התושבים שבתיהם נפגעו כתוצאה מעליית נחל חדרה על גדותיו, בינואר 2013, על מנת להעביר לידיהן את כספי השיפוי שהקצתה הוועדה בשרד הפנים, האוצר והרווחה.

במפגש השתתפו גם סגנית ראש העירייה חדוה יחזקאלי, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, מנהלת אגף הרווחה זיוה הימברג, מנהלת אגף פניות הציבור יהודית אסולין, מהנדס העיר אבישי קימלדורף ועוזר ראש העיר גיורא שחר. גנדלמן שיבח את אגפי העירייה שעמדו בקשר רציף מול התושבים ומול משרדי הממשלה ובכך סייעו למציאת פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים.

ראש העיר צביקה גנדלמן עם התושבים שזכו לפיצוי כספי
ראש העיר צביקה גנדלמן עם התושבים שזכו לפיצוי כספי (צילום: עיריית חדרה)

"אנו שמחים שהיום נסגר החוב שהממשלה התחייבה לכם", אמר גנדלמן לתושבים. "כל מי שנמצא כאן עזר ללחוץ ולקדם את ההליך, כל אחד בתחומו. אמנם מדובר בכספי ממשלה, אבל העירייה סייעה בכך שדחפה ולחצה. מה שחשוב כעת זה שקיבלתם את השיפוי הממשלתי המהווה פתרון למצוקה שאליה נקלעתם".

בחורף אשתקד, בעקבות עליית נחל חדרה על גדותיו הוצפה סביבתו ונגרם נזק לעשרות בתים ורכוש בשכונות הסמוכות לנחל. בעקבות הלחץ שהפעילה עיריית חדרה התקבלה החלטת ממשלה לסייע בשיקום בתי מגורים שנפגעו מההצפות ועומדים בקריטריונים שקבעה ועדה בינמשרדית שהוקמה במיוחד לצורך כך.

הצפות בחדרה
יפיקו לקחים לעתיד. חדרה אשתקד (צילום: חיים טובול)

במהלך החודשים שחלפו סייעה העירייה לבעלי הבתים שניזוקו לגבש ולרכז את פניותיהם ואת בקשותיהם, ודאגה להעביר לוועדת היישום את פירוט הבקשות במועדים שנקבעו ועל-פי הקריטריונים שהוצבו. ועדת היישום בראשות מנכ"ל משרד האוצר ובהשתתפות נציג של משרד הפנים ונציג משרד הרווחה והשירותים החברתיים בחנה ביסודיות את הבקשות ואת המלצותיה של הרשות המקומית, ובתום הליך ממושך קבעה הוועדה את היקף הסיוע לבתי האב שהגישו בקשה לסיוע.

השבוע, כאמור, תם התהליך והתושבים הוזמנו לקבל את כספי השיפוי. במפגש הודו התושבים על הסיוע של עיריית חדרה, והסכימו עם ראש העיר אשר סיכם ואמר כי, "הכי חשוב שנלמד, נפיק לקחים ונתקן את הדורש תיקון, כדי שדבר דומה לא יקרה בחדרה שוב".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות