fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: אמהות חרדיות הפגינו נגד סגירת המדרשה לבנות

"גם לחרדים יש זכויות", כך הפגינו אתמול אמהות חרדיות בעקבות החלטת העירייה לסגור את המקלט בשכונת נחליאל שבו פועלת מדרשת טוהר לבנות. מנכ"ל העירייה: "המקלט ניתן שלא בהתאם לכללים. נקצה חדרים לכולם במתנ"ס ובמקלט, גם לבנות המדרשה"
אמהות בהפגנה נגד סדירת האולפנה בחדרה (צילום: איילת קדם)

אתמול (רביעי) נערכה הפגנת מחאה של אמהות חרדיות וחילוניות משכונת נחליאל המכנות את עצמן 'וועד האימהות', שבנותיהן לומדות ב'מדרשת טוהר' הפועלת ממקלט בעיר. ההפגנה נערכה מול מתנ"ס בית הראשונים בשכונה. הסיבה: המקלט שניתן לבנות ננעל ונסגר וכניסת הבנות אליו נאסרה.

סיגלית יהושע, שבתה לומדת במדרשה: המדרשה קיימת 13 שנים ולומדות בה בנות מגיל שמונה ועד בכלל שיעורי תורה ודת הניתנים על ידי רבניות. ועכשיו המקלט ננעל בהוראת מנכ"ל העירייה איקי צור. אנחנו כאן כדי למחות, כי גם לחרדים יש זכויות".

אמהות בהפגנה נגד סדירת האולפנה בחדרה (צילום: איילת קדם)

מזה כמה שנים מעורר המקלט הקטן הצמוד למתנ"ס בית הראשונים מחלוקות קשות בשכונה. בעבר התנהלו בו פעילויות שונות לרווחת תושבי השכונה ולימים החלה להתנהל בו המדרשה הדתית. אליה מגיעות נערות ונשים גם מיישובים שמחוץ לעיר. מה שגרר בעבר לא מעט זעם מקרב כמה מתושבי השכונה, שמחו כנגד התחרדותה.

אחד המפגינים: "לאחרונה קמו המתנגדים הללו וניסו לומר כי עליהם לארגן את חגיגות המאה לשכונה דווקא מתוך המקלט. למה שייעשה הדבר על חשבון הבנות? אנחנו לא נשקוט ולא ננוח ונפגין אל מול העירייה עד שיפתחו לנו שוב את המקלט. שיש בו מקרנים, ספרי קודש, מערכת סטריאו ומיקרוגל בשווי אלפי שקלים. הפעילות של הבנות לא תיעצר".

מנכ"ל העירייה איקי צור מסר בתגובה: "המקלט ניתן על ידי מנכ"ל העמותה לתרבות הפנאי שלמה בוזגלו שלא בהתאם לנוהל ולכללים. לשכונת נחליאל יש צרכים רחבים ואנחנו נידרש לכך בתחילת השבוע הקרוב ונקצה חדרים לכולם במתנ"ס ובמקלט, גם לבנות המדרשה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות