fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: אחרי 65 שנה לשכונת חפציבה תהיה תב"ע

משרד השיכון אישר 1.150 מליון שקלים לתכנון תכנית בניין עיר עבור השכונה, מהלך זה יאפשר את פיתוח השכונה, והתושבים יוכלו להוציא היתרי בנייה חוקיים.
גנדלמן ויחזקאלי בשכונת חפציבה. צילום באדיבות דוברות עיריית חדרה

"זהו יום מרגש. אחרי יותר מ-60 שנה אנו סותמים את הגולל על סבלם המתמשך של תושבי חפציבה ומעניקים תנאים הראויים לשכונה ותיקה. " כך אומרת סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי האחראית ביחד עם ראש העיר צביקה גנדלמן על קידום הסדרת תב"ע בשכונת חפציבה בחדרה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל נענה לבקשתו של גנדלמן בנושא, והשבוע העביר משרד השיכון את ההרשאה התקציבית לתכנונה, על סך של 1.150 מיליון שקלים, כ-280 יחידות דיור כולל הכנת תצ"ר (תוכנית לצורכי רישום) ונספחי בינוי.

גנדלמן ויחזקאלי בשכונת חפציבה. (צילום באדיבות דוברות עיריית חדרה)

מהעירייה נמסר כי, שכונת חפציבה נוסדה לפני כ-65 שנה על ידי עולים מתימן. מייסדי השכונה קיבלו בתים מחברת "גב ים" מבלי שידעו כי זכויותיהם בקרקע אינן רשומות. כיום מתגוררות בשכונה עשרות משפחות, ולכל אחת שטח של דונם. למרות עשרות השנים שחלפו, עד כה לא הוסדרו זכויות המשתכנים. כמו כן, בהיעדר תב"ע מוסדרת לא ניתן היה להשקיע ולפתח את השכונה.

בעקבות הזמנתו של גנדלמן,  הגיע לפני כמספר חודשים השר אריאל לפגישת עבודה עימו ועם הצוות המקצועי של העירייה. בתום הדיון יצאו המעורבים לסיור בחדרה, ובפרט בשכונת חפציבה. סוכם כי משרד השיכון יעשה כל מאמץ לקדם את העברת התקציב לתכנון תב"ע לשכונה כבר בתוכנית העבודה 2014.

 השבוע העביר משרד השיכון את ההרשאה התקציבית לתכנונה: "העוול שנגרם לתושבים בחפציבה במשך שנים רבות יבוא אל קיצו בהכנת תוכנית בניין עיר שתאפשר  לתושבים להוציא היתרים כחוק ולהפוך לשכונה מסודרת לכל דבר ועניין". הוסיפה יחזקאלי.

מהנדס העיר נועם גרייף ציין כי מדובר בהסדרה סטטוטורית של מצב השכונה, וכי משרד השיכון מממן את התכנון אשר ינוהל על-ידי אגף ההנדסה של העירייה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות