fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"התחברתי לשורשים ולזהות היהודית"

במסגרת "שותפות ביחד חדרה עירון" יצרו תושבי הסביבה קשר מיוחד עם אנשי קהילות בארה"ב
במהלך הביקור בארה"ב (צילום: פרטי)

לפני כחודש התקבצו ברחבת מועצת פרדס חנה-כרכור 10 נשים וגברים בציפייה להסעה לנתב"ג ומשם לארה"ב, לביקור בקהילות היהודיות ריצ'מונד בוירג'יניה, נאשוויל בטנסי וג'קסנוויל בפלורידה. זה היה שיא המסע אותו עברו במהלך השנה במסגרת תכנית של "שותפות (ביחד) חדרה-עירון", מבית הסוכנות היהודית. הם חזרו נרגשים לא פחות.

"שותפות ביחד" היא תכנית כלל ארצית של הסוכנות היהודית המחברת בין קהילות יהודיות ברחבי העולם לבין אזורים וערים בישראל. הישובים חדרה, פרדס חנה-כרכור, מועצה אזורית מנשה ויישובי אלונה, שותפים עם 11 קהילות יהודיות בדרום-מזרח ארה"ב ועם קהילות יהודיות בצ'כיה. מטרת המיזמים: העמקת הקשרים בין יהודי התפוצות לבין ישראל.

אחת מתכניות הדגל של השותפות היא תכנית מנהיגות ולמידה משותפת אחד-על-אחד לישראלים ואמריקאים, באמצעות המדיה הדיגיטלית. דרך השיח הישראלים לומדים על הקהילות היהודיות בארצות הברית והאמריקאים חווים את החיים היהודים בישראל, מתפתחות מודעות חברתית ופתיחות לשונות ולחשיבות והערך שבחיזוק החוסן הלאומי של העם. במרץ אירחו המשתתפים הישראלים את האמריקאים בארץ. מלבד הנסיעות לתל אביב וירושלים, האורחים בילו באירוח בבתי המשתתפים מחדרה ופרדס חנה.

אליהו קרב, משתתף בפרויקט, מספר: "גיליתי עולם של עיסוק בסוגיות של יהדות התפוצות והכרתי פסיפס של אנשים מדהימים מכל גווני הקשת החברתית. חולקנו לזוגות (ישראלי ואמריקאי) ויצאנו למסע שהפך לגילוי עצמי מרתק. במשך חודשים ישבנו ביחד באמצעות סקייפ ללמוד ולדון בסוגיות מהמשנה והתלמוד, נושאים חברתיים בוערים וענייני זהות ויהדות. למדנו להכיר אחד את השני ונוצר קשר אישי עמוק מעבר לאוקיאנוס. בביקור העמיתים בישראל זכינו להיפגש פנים מול פנים תוך טיול בארצנו, פעילות התנדבותית משותפת, מסיבת פורים ועוד. גיליתי כמה הערכה ואהבה יש להם לדברים ביהדות, שלנו בארץ נראים מובנים מאליהם. השיא השני היה נסיעת המשלחת מישראל לארה"ב. הגיע תורנו לחוות את חייהם שם. נחשפנו למגוון עצום של פעילויות שעושה הקהילה כדי לשמר את מעגל החיים היהודי. הם שיתפו אותנו באתגרים כמו סוגיות התבוללות, חיזוק תחושת השייכות ליהדות, החיים כמיעוט במדינה שמפרידה דת ומדינה, ואנטישמיות לעיתים. הבנתי שלהיות יהודי בעיר קטנה יחסית בארה"ב זה לא פשוט, כשאין מדינה שדואגת לחיים היהודיים שלך ואתה צריך לארגן, לממן וליזום בעצמך כל דבר יהודי, מאוכל כשר ועד קבורה וימי חופשה בהתאם לחגים היהודיים. את סוף השבוע בילינו בסמינר לימוד בג'קסונווויל. מצאתי את עצמי עושה קידוש ומתחבר לשורשים מול עשרות אנשים שלפני כשנה היו זרים לי. העמקנו בעמדותינו בנושא ישראל ויהדות העולם, מקומנו והאחריות שלנו לחיזוק הקשר והאחדות. בסוף התחבקנו, בכינו, צחקנו וארזנו את עצמנו הביתה, עם "מזוודה" מלאה בתובנות וחוויות שיישארו עמנו לתקופה ארוכה. המסע חיבר אותי חזק יותר לשורשיי ולתרבות היהודית שלי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות