fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הצלחנו להביא את המחלקה להישגים ולערכים"

ישראל צרפתי הגיע בקיץ שעבר לתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל חדרה והצליח לעשות מהפכה במועדון. למרות ביקורות שספג הוא הצעיד את המחלקה לעונה מצוינת ומבחינתו זוהי רק ההתחלה
ישראל צרפתי. גאה במשלחת לברצלונה (צילום: רולנדי ברנשטיין)

העונה האחרונה בעולם הספורט בחדרה הייתה שייכת ללא ספק לקבוצת הבוגרים של הפועל חדרה/אולגה שעשתה היסטוריה ואחרי שני עשורים חזרה לליגה הלאומית.

אבל במועדון החדרתי מבינים כי אם הם לא רוצים להיות אפיזודה חולפת, הם חייבים מחלקת נוער חזקה. בתחילת השנה שעברה עשו גם בתחום הזה שינוי בחדרה כאשר מינו את ישראל צרפתי למנהל המקצועי החדש. צרפתי מסכם שנה ראשונה בתפקיד החדש וכבר רואה את העתיד הוורוד של הדור הצעיר בעיר.

איך אתה מסכם את העונה של המחלקה?

"אני חושב שהיה הליך מאתגר מאוד. בתמיכתם של יו"ר המועדון אורן גולן ומנהל מחלקת הנוער יעקב רוקח הצלחנו להביא את המחלקה להישגים ולערכים. נוצר מצב שהרבה שחקנים מהאזור מעוניינים להגיע ולשחק אצלנו בכל השנתונים. כמו כן יצרנו תלכיד של הורים תומכים ומעודדים ומפרגנים למאמנים על עבודתם בשטח ואני גאה בהורים על השינוי שחל בהם. לתפיסתי זהו הדו קיום האמיתי  ובעל ערך מוסף יותר מכל אליפות שילדים לוקחים".

האם רוב הקבוצות עמדו בציפיות?

"רוב הקבוצות עמדו בציפיות ותכניות המועדון. יצרנו קבוצות חזקות ולוחמות בעלות אופי. אכן הייתה לנו מטרה לילות ליגה עם קבוצות, אך סיימנו במקום השלישי בלבד. הילדים עברו עונה נפלאה ואני מאמין שהעלייה תתבצע בשנה הקרובה".

מי הקבוצה שהרשימה במיוחד ומי אכזבה במיוחד?

"לדעתי רוב הקבוצות עמדו במטרות והרשימו ביכולתם. מעל כולם בלטה קבוצת  נערים ג', קבוצתו של זיו שפירא אשר סיימה בשנה שעברה מקום אחרון ועברה השנה לליגת שרון 1 וסיימה בהצלחה וזכתה באליפות הליגה. אציין שהסגל נשאר עם 25 שחקנים בסוף העונה. בנוסף ילדים א' של משה כהן זכו באליפות בליגת שרון 2 עם שני הפסדים בלבד בכל העונה. קבוצת ילדים ב' של יוסי אשטקר בליגת שרון החזקה מסיימת במקום השני והשיא מבחינתי זה הניצחון בבית על מכבי חיפה2:7 לאחר פעמיים פיגור".

ישראל צרפתי. גאה במשלחת לברצלונה (צילום: רולנדי ברנשטיין)
ישראל צרפתי. גאה במשלחת לברצלונה (צילום: רולנדי ברנשטיין)

הייתה הרבה ביקורת עליך, בעיקר על שהבאת הרבה שחקנים מבחוץ. מה אתה חושב על זה בדיעבד?

"לגבי הביקורת שהבאתי הרבה שחקנים, זאת הייתה אחת המטרות שהציבה הנהלת המועדון. זה מחמיא לי שילדים מוקירים ומעריכים את העבודה הקשה וההשקעה שלי ומוכנים ללכת איתי לכל מקום. הילדים שהבאתי למחלקה תרמו לחיזוק הקבוצות וכמעט כל הקבוצות סיימו בצמרת. בנוסף כמעט בכל שנתון פתחנו שתי קבוצות גיל".

מה הטעות שעשית ומה ההצלחה הכי גדולה שלך העונה?

"הטעות הגדולה ביותר שלי זה בנושא שיקום המגרשים. לא חשבתי נכון בגלל הלחץ על המגרשים ופספסתי את השזרוע בבית אליעזר. השנה אני שם דגש על מגרשים ובעזרת השם בתחילת חודש ספטמבר יתחילו בעבודות הדשא הסינטטי וזה יעזור למחלקה לנסוק למעלה. ההצלחה הגדולה הייתה הנסיעה לטורניר בברצלונה עם 26 ילדים ו-37 הורים – משלחת ספורט הכי גדולה שיצאה אי פעם לחו"ל והצלחנו עם הילדים לזכות במקום השלישי בטורניר והכי חשוב עם כל המשלחת לחזור עם חוויה לכל החיים.

"אין ספק שמקרה האלימות שהיה בנוער ושהילדים חוו שהמאמן שלהם מותקף מאוהד מעפולה ונשכב במגרש מחוסר ההכרה גרם לילדים להלם ולירידה ביכולת ולצערי הרב גם פגע במאמן, שהוא איש יקר לי. אבל אני בתור ראש מערכת חייב לקחת אחריות ובזמנים הקשים לקחתי את הנוער יחד עם בועז בר וסיימנו באמצע הטבלה. יש לציין שהמאמן חזר להיות מאמן כושר של המחלקה והרווחתי משני הכיוונים".

מה המטרות לעונה הבאה?

"המטרות של העונה הבאה הן להמשיך לעבוד קשה הן בפן המקצועי והן בפן הערכי של המועדון בלי לאבד מערכם של המאמנים. ברמה הישגית השאיפות שלי הן: עליית נערים ב' לליגה החזקה, לנסות לעלות את נערים א' לליגת על, לגרום לקבוצת הנוער להיות קבוצת צמרת ולהעלות לפחות שני שחקנים במהלך העונה לקבוצה הבוגרת".

האם אתה מרוצה באופן אישי מהעבודה בחדרה?

"אני מאוד מרוצה מהעבודה בעיר חדרה, שמח על התמיכה של האנשים מסביב, מהאמון שאורן גולן נותן לי בעיניים עצומות והאמונה בדרך שלי, מהתמיכה של ראש העיר במחלקת הנוער והמעורבות שלו במחלקה. אין ספק שרואים שהעיר חדרה מתחילה לנשום כדורגל. הדרך עוד ארוכה והעבודה קשה, אבל אני רואה שאנחנו בכיוון הנכון".

עד כמה ההצלחה של הבוגרים תביא לתנופה במחלקת הנוער?

"בטוח שהצלחת הבוגרים תעזור למחלקת הנוער וילדים ירוצו לשאוף להגיע לקבוצה הבוגרת. זאת זריקת מוטיבציה אדירה לכולם, במיוחד שמאמן הבוגרים מגיע לכל משחקי הנוער וצופה במשחקי המחלקה ולא אשכח שבימים הקשים של הנוער הוא הגיע לתמוך ולעזור לקבוצה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות