fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצלחה לתלמידות מאור עקיבא באולימפיאדת החלל

אור עקיבא חלל
אור עקיבא חלל

תלמידות אולפנית אמי"ת אור עקיבא עברו בהצלחה את השלב השני של אולימפיאדת החלל ע"ש אילן רמון ועברו לשלב מתקדם של התחרות.

תלמידות חטיבת הביניים באולפנית משתתפות זו השנה הראשונה  באולימפיאדה לאסטרונומיה ע"ש אילן רמון ז"ל, הכוללת מספר שלבים: חידון מקוון נגד קבוצות מתחרות, הפעלה מדעית בקהילה, בנית דגם ופעילות אתגרית.

בהנחית המורות שולמית אילוז ואיילת ויסמן, ניגשו התלמידות לתחרות ועברו בהצלחה את השלב הראשון, בו התמודדו 201 בתי ספר מכל רחבי הארץ.

בנוסף על ידע כללי בנושא מערכת השמש, התלמידות נדרשו להפגין מיומנויות של איתור מידע באינטרנט, ניתוח טקסטים מדעיים, ביצוע חישובים והסקת מסקנות מחקריות. תלמידות האולפנית הרשימו את השופטים בידיעותיהן עמדו בהצלחה בשלב זה , והתקדמו לשלב הבא של התחרות אליו העפילו רק 58 נבחרות.

בשלב השני של התחרות נדרשות הנבחרות להפעיל תכנית של מדע בקהילה, בנושא השנתי הנבחר -תצפיות בגרמי שמים. התלמידות בחרו לעצב ולתכנן חדר בריחה חווייתי עבור תלמידי היסודיים בעיר. בחדר הבריחה הייחודי שבנו שילבו התלמידות פאזלים , כתבי חידה והפעלות שונות שמטרתן להוביל את התלמידים הצעירים לחקר עצמאי בנושא .

המשובים אותם קבלו התלמידות מהילדים שהשתתפו בחדר הבריחה היו נלהבים, ושופטי התחרות הודיעו כי הן העפילו לשלב הבא של התחרות.

בלהה בוסי ראש אולפנית אמי"ת אור עקיבא: אני גאה בתלמידות ובמורות המלוות על ההצלחה ובטוח כי נכונה להן הצלחה גם בשלבים הבאים של התחרות. התלמידות הוכיחו כי מצוינות ותרומה לקהילה- הולכים ביחד ומעצימים זה את זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות