fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפרקליטות ערערה: תושב חדרה הורשע בגרימת מוות ברשלנות

נתנאל פרץ בן 31 תושב חדרה זוכה בבית משפט השלום מעבירה של גרימת מוות ברשלנות בתאונת דרכים שאירע בשנת 2010 במחלף אולגה, בו נהרג אדולף פולונסקי כשרכב על אופניו. הפרקליטות ערערה על הזיכוי. בית המשפט המחוזי הפך את ההחלטה
לשפר תשתיות. תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א
לשפר תשתיות. תאונת דרכים | צילום: דוברות מד"א

בית המשפט המחוזי בחיפה בפני הרכב כב' השופטים עודד גרשון, כמאל סעב, תמר שרון-נתנאל, קיבל אתמול (ראשון) פה אחד את ערעור המדינה על זיכויו של נתנאל פרץ בן 31 תושב חדרה מעבירה של גרימת מוות ברשלנות אשר יוחסה לו בגין תאונת דרכים שאירעה ביום באוגוסט 2010 בשדרות מנחם בגין בחדרה, מערבית למחלף אולגה.

השופטת תמר שרון-נתנאל
השופטת תמר שרון-נתנאל (צילום: באדיבות אתר בית המשפט)

על פי עובדות כתב האישום נהג פרץ ברכב פרטי כשמהירות הנסיעה המותרת במקום הינה 50 קמ"ש. באותה העת חצה את הכביש, המנוח אדולף פולונסקי ז"ל כבן 80, כשהוא רוכב על אופניו, באלכסון, לכיוון מערב, משמאל לימין בכיוון נסיעת הנאשם. משהספיק במנוח, לחצות את הנתיב ולהתיישר בנתיב נסיעת הנאשם סמוך למדרכה, פגע פרץ עם חזית רכבו בדופן האחורי של האופניים כשהוא נסע במהירות של 80.6 קמ"ש . כתוצאה מהתאונה פולונסקי כעבור ארבעה ימים.

בהכרעת הדין קבע בית המשפט השלום בחדרה כי הגם שהכף נוטה לחובת הנאשם, לא נשלל ספק סביר, שמא התאונה הייתה בלתי נמנעת, וזיכה את הנאשם מעבירה של גרם מוות ברשלנות. על אף, ההלכה כי אין ערכאת הערעור, נוהגת להתערב בממצאי עובדה ומהימנות שקבעה הערכאה הדיונית. במקרה זה, סבר בית המשפט המחוזי לאחר שבחן את חומר הראיות, פסק דינו של בית המשפט השלום ואת טיעוני הצדדים, כי יש מקום להתערבות ערכאת הערעור וקבע כי בית המשפט השלום שגה בניתוח ובהערכת הראיות שהובאו בפניו וכי חלק מהותי מהמסקנות שהסיק שגוי באופן המצדיק התערבות ערכאת הערעור והרשיע את פרץ בגרימת מותו ברשלנות של המנוח אדולף פולונסקי ז"ל . התיק הוחזר לשמיעת טיעונים לעונש ולגזירת הדין.

השופטת נתנאל: " חובתו של הנוהג ברכב היא לראות ( ככל שניתן, כמובן) את כל הדרך שלפניו. עליו להיות ער לא רק לנתיב הנסיעה שלו, אלא גם לכל אשר מתרחש מסביבו ולהגיב בהתאם .בנוסף, עליו לנהוג במהירות המתאימה לתנאי הדרך, זאת – גם אם מדובר במהירות הפחותה מהמהירות המרבית המותרת באותו כביש. עליו להתאים את המהירות לתנאי חשיכה, ערפל, סנוור וכיוצ"ב…"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות