fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הנשמה של חדרה

זה לבטח לא במקרה שאלירן אברמוב מפרדס חנה החליט להקדיש את מרצו וזמנו לטובת חלוקת מנות מנות, מוצרי יסוד ועזרה כללית לנזקקים באזור. אברמוב, 28, שעובד כיום בתחום החשמל הביתי, הרגיש היטב על בשרו מה זה להיות במצוקה

הוא מגדיר עצמו 'ילד פנימיות'. "הייתי מטופל ברווחה, אני יודע איך זה מתנהל, בן למשפחה קשת יום, היה משבר גירושין קשה של הוריי, אמא מושכת לכאן, אבא לשם, בתור ילד קטן זה מבלבל אותך. היו לי המון בעיות רגשיות, לעבור כל שנה בית ספר , לעבור בין פנימיות ולא להסתדר בשום מקום", הוא נזכר.
ונראה שהוא הצליח למצב עצמו היטב, כמי שמוכר בפרדס חנה וחדרה כדמות מרכזית שאליה פונים זקוקים לסיוע, כאלה שגם הרווחה לדבריו לא מוצאת לנכון או יכולה לטפל בהם.
דואג להאכיל כ-60 משפחות בשבוע, דרך חלוקת מנות חמות בימי שישי, סלי מזון, אפילו רהיטים לעיתים, גם עוזר במקרים של ניתוקי חשמל וגז. רוב פעילותו מתקיימת בחדרה, הוא התחיל בפרדס חנה, היו לו 20 משפחות "עד שזה גדל וגדל ולא יכולתי כבר לעבוד מתוך דירה, המתנ"ס גבעת אולגה בחדרה ראה את הפעילות שלי ונרתם להביא לי אותו לימי שישי. הפעלות שלי מתבצעת משם, יש לנו שולחנות גדולים, מקררים, חדר ביגוד, מקום לאחסן מטרנה וחיתולים לתינוקות",הוא מספר.
התרומות מתקבלות כולן מאנשים פרטיים שכן אברמוב ופעיליו אינם נחשבים לעמותה. 15 פעילים 'חזקים' עובדים איתו בקבוע ובסך הכל 40 כשהשאר מצטרפים כשהם יכולים, נוסעים במכוניותם להבאת המצרכים, משקיעים מהזמן, הדלק והאנרגיה שלהם, קונים קופסאות כל השבוע ובמהלכו ממלאים את המקררים במזון חלבי, בשרי, מזון יבש, יש אוכל מוכן וארוחות לשבת שיספיקו להזנת משפחה.
הכל התחיל לפני 3 שנים, כשאברמוב ראה פוסט בפייסבוק של אם חד הורית, קפקזית מבית אליעזר, שבעלה נכנס לבית הסוהר והשאיר אותה לבד עם 7 ילדים, הגדול בן 14. "עברה בי צמרמורת, איך האשה תשרוד עם 7 ילדים, בלי מטרנה ואוכל, בלי טיטולים", הוא נזכר, "דיברתי עם כמה חברים ולבוקר למחרת כבר עשינו להם קנייה, העליתי תמונות שהמשפחה בטיפול, ושהעברתי להם מצרכים והחלו לפנות אלי צרורות של משפחות נזקקות, רובן מחדרה. אמרתי, 'ננסה לעשות מעשה ולפתוח קבוצה', פתחתי את קבוצת הפייסבוק "עזרה לאנשים קשי יום" וואלה, תוך שבוע 700 הצטרפו והיום יש בה 7,000 חברים".
-אין בך חשש שאולי יש כאלה שמנסים לתפוס עליך טרמפ ואולי הם לא באמת נזקקים?
"יש, נתקלתי בהרבה כאלו. היו לי אנשים שהבאתי להם הביתה מקרר או מכונת כביסה ויום אחר כך אני רואה את המוצרים מתפרסמים למכירה בקבוצות של יד שנייה, המוצרים שאני הבאתי…זה הרגיז אותי כמובן, אז במקרים כאלו אני מדבר על כך עם הפעילים ואנחנו בודקים את הנושאים, קופצים לבתיהם של הנזקקים".
לדבריו, רוב המשפחות ידועות בלשכת הרווחה של העירייה, והוא מקבל גם פניות מעובדות סוציאליות של העירייה ששולחות אליו אנשים אחרי שהן מתוודות בפניו שאסור להן לעשות זאת אבל שאם הוא לא יעזור למשפחות האלו, אז לא יהיה מי שיעזור. "מצד אחד כואב לי שהרווחה לא עוזרת מצד שני את לא יכולה להשאיר משפחה שאת יודעת שלא יעזרו להם זה לפעמים מתסכל, תקשיבי, אני הולך רואה את הבתים האלו, מקבל צמרמורות, בתים הרוסים, הילדים מסביב וזה. היה מקרה של מישהי עם 4 ילדים שהבעל נטש, לא משלם מזונות או משפחות של נכים שמקבלים 2400 שקל לחודש וזה לא מספיק לאשה נכה או שני אנשים מבוגרים שחיים על הרצפה, ומה עם לשלם על תרופות, החשמל? נתקלתי כבר בעשרה מקרים של ניתוקים של משפחות שנותקו מהחשמל, במקרים כאלו אני עוזר עם 'מונה טוקמן'.
יש לו מסר חשוב להעביר: "כל מי שיכול לתת יד שיצטרף גם אם זה לא דרכי, אם אתה רואה אדם שזקוק לא צריך לחכות שמישהו יגיד, כמו שהיה פעם בין שכנים שכל אחד היה מביא אוכל לשני, אם אתה רואה מישהו זקוק תן לו".

נטע פלג neta.mag1@gmail.conm
צילום פרטי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות