fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הגיע הזמן שגם לחדרה יהיה חבר כנסת"

בועז ביטון, יו"ר ש"ס בחדרה, התברג במקום ה-13 ברשימה הארצית לקראת הבחירות הקרובות. בראיון בלעדי הוא מספר על הילדות באולגה, המשפחה המיוחסת, הקשר לדרעי, השליחות הציבורית והקשיים הכלכליים. וכן, הוא מאמין שהוא יכול להיות ח"כ כבר בקדנציה הנוכחית
ש"ס בדרך חזרה לקואליציה? בועז ביטון (צילום: שלומי גבאי)
ש"ס בדרך חזרה לקואליציה? בועז ביטון (צילום: שלומי גבאי)

אל תתנו לבייבי פייס של בועז ביטון להטעות אתכם. נכון, מדובר בבחור בסך הכל בן 35, אבל חיה פוליטית לא קטנה. חי את השטח, מחובר לציבור, בדיוק כמו שלמד בש"ס. אבל גם זה לא הכין אותו להפתעה הגדולה שהכין לו אריה דרעי. מקום מכובד ברשימה הארצית של התנועה לכנסת. נכון, בינתיים על פי הסקרים לא מדובר במקום ריאלי, אבל בש"ס כמו בש"ס, לא מתייחסים לסקרים.

ביטון, נשוי ואב לחמישה ילדים, גדל בגבעת אולגה למשפחה בת 16 נפשות. העשירי מבין 14 אחים. אביו, שמעון ביטון, מכהן כרב הראשי של חדרה בשלושת העשורים האחרונים. בועז צמח בבית שמקדיש את עצמו לעבודה הציבורית. "אני זוכר שהדלת היתה תמיד פתוחה. עד 2-3 בלילה לפעמים. אבא שלי היה מתעסק בלעשות שלום בית בין בני זוג, עם גבאים של בתי כנסיות, פשוט ראה את תפקידו כשליחות. הוא הקים מוסדות חינוך שמונים למעלה מ-1000 ילדים. ואני ינקתי את זה מילדות", מספר בועז.

חלק מהאחים של בועז הם רבנים ראשיים, חלקם ראשי ישיבות. פזורים בכל הארץ. בועז בחר ללכת לכיוון אחר. הוא גדל בישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים, בדיוק אותה ישיבה בה דרעי גדל. התחתן בגיל 22 וגר באלעד. למד בכולל הוראה, רבנות ודיינות. היתה לו מחשבה להתעסק בתחום הדייני, עד שהוא הבין שהוא נועד לעשייה ציבורית. בשנת 2009 ביטון החל לנהל את המתנ"ס הדתי הראשון בחדרה, מורשת ישראל.

מבחינתו, המהפכה הראשונה בחיים שלו היתה שם: "כמעט ללא תקציב עשינו יש מאין. בניתי את המתנ"ס מהמסד עד הטפחות. היו למעלה מ-250 ילדים בחוגים. עשינו פעילויות אדירות".

כילד, ביטון העריץ את אריה דרעי. הוא בטח לא חלם שביום מן הימים הוא יעמוד לצידו בשורה אחת. "המשפחה שלנו היא שם דבר בש"ס. וגם דרעי הכיר. לא אותי אישית, אבל את המשפחה". באחד הסיורים שערך דרעי בחדרה, הוא קיבל על ביטון המלצות חמות. גם מראש העיר צביקה גנדלמן. הקשר הלך והתהדק, ודרעי אפילו בחר בביטון לראיון מיוחד בעיתון התנועה. הוא אפילו הוזמן על ידי מנכ"ל ש"ס להנחות את הכנס הגדול של התנועה באשדוד.

"לפני שבועיים התחילו להגיע אלי שמועות על כך שהשם שלי רץ ברמת הרשימה הארצית. אבל אף אחד לא דיבר איתי. ביום חמישי שעבר, באמצע ישיבת הוועדה לתכנון ובנייה, קיבלתי הודעה בוואטסאפ על כך שאני מקום 13. זה היה שוק. עוד כילד חלמתי להגיע לכנסת. שם קורים הדברים האמיתיים. יש כבר כאלה שאמרו לי שמי שלא רצה אותי כסגן ראש העיר יקבל אותי כחבר כנסת. בלי קשר, בש"ס אימצו את החוק הנורבגי ואם נהיה בקואליציה, השרים יתפטרו מהכנסת ולכן הכל יכול להיות".

אסף בכור

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב:"חדשות חדרה".

"אולי אני מזן מוזר בפוליטיקה". בועז ביטון (צילום: שלומי גבאי)
"אולי אני מזן מוזר בפוליטיקה". בועז ביטון (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות