fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רוכבי שטח? קחו חלק ביוזמה המבורכת

קבוצת הרוכבים "כן ולא" הפועלת בבית עובד מתכוונת להקים בקרוב סניף נוסף בחדרה, וזקוקה למתנדבים רואים המעוניינים לרכוב על אופני טנדם המיועדים לשני רוכבים ולהרכיב מאחור רוכב עיוור
אילוסטרציה פאנתרמדיה

קבוצת הרוכבים 'כן ולא', הפועלת במסגרת המרכז הישראלי לכלבי נחיה לעיוורים בבית עובד, במסגרתה רוכבים על אופניים רוכבים רואים ועיוורים, שואפת בימים אלה להקים סניף בחדרה וזקוקה למתנדבים רואים: רוכבי שטח מנוסים ואחראיים המעוניינים לרכוב על אופני טנדם המיועדים לשני רוכבים ולהרכיב מאחור רוכב עיוור. בנוסף, מעוניינת העמותה לצרף לשורותיה רוכבי שטח עיוורים, עם ניסיון או בלי, המעוניינים לקחת חלק ברכיבת שטח.

אילוסטרציה פאנתרמדיה

מרדכי צים משכונת עין הים, 70, ספורטאי חובב ורוכב על אופני שטח: "אנחנו רוכבים אחת לחודש במסלולי שטח שונים, שלוש וחצי עד ארבע שעות רכיבה בכל פעם. מעבר לרכיבה עצמה המסייעת לכושר הגופני, אני גם מסייע כמובן לאלה הזקוקים לסיוע. האופניים בנויים כך שהרוכב העיוור יושב מאחור ומדווש, כאשר אני הוא זה שאצלו נמצאים המהלכים והבלמים".

צים רוכב במסגרת העמותה מזה שנה. לדבריו, בהתחלה חשש מהאחריות הכבדה המוטלת עליו. "חששתי, הרכיבה ביחד עם אדם עיוור נשמעה לי מסוכנת", הוא אומר. "הפחד שלי היה שאם אפול מהאופניים, וזה עלול לקרות מידי פעם, אראה את הענף או האבן שהכשילו אותי ואוכל להתגונן, אבל העיוור לא יראה אותם ולכן עלול להיפגע. כשהבעתי את החשש בפני אחד הרוכבים הוותיקים, הוא אמר לי: 'חושיו של העיוור דרוכים מאוד והוא יחוש בנפילה עוד לפני שזו תתרחש'. בינתיים עוד לא קרה שנפלתי. היו לנו כמובן נפילות פה ושם, כגון זו של צמד רוכבים שנפלו לירקון והפלאפונים הניידים שלהם נהרסו, אבל אף פעם לא נפצע משהו".

לדבריו, כאשר מביע רוכב כלשהו את רצונו להתנדב בעמותה נערכות לו בדיקות מקדימות, לפני שמצוותים אליו רוכב עיור. "בודקים את היציבות שלו על האופניים ואת מידת האחריות ורק אחר כך מתבצעת הרכיבה עצמה", הוא אומר. "במהלך הרכיבה אנחנו גם מסבירים להם על הנוף ולא סתם רוכבים והצוותים מתחלפים ביניהם מרכיבה לרכיבה, כדי שכולנו נכיר את כולם".

רונית מועלם, 64, נשואה, אם לשלושה וסבתא לחמישה נכדים, רוכבת טרייה בעמותה: שתי רכיבות בסך הכול, האחרונה שבהן על אופני הטנדם של צים. היא התעוורה בגיל 34, כשילדה את בנה הצעיר, בעקבות התנוונות של הרשתית. "כשעדיין הייתה לי הראייה אהבתי מאוד לרכוב על אופניים ועכשיו החלטתי לחזור לזה. אני מאוד פעילה ותמיד הייתי: עובדת במפעל לעיוורים וכבדי ראייה, רוקדת ריקודי עם בחוג לעיוורים וכבדי ראייה וחובבת אתגרים. הרכיבה היא עניין מדהים ואני ממליצה עליה בחום".

קבוצת 'כן ולא' הוקמה לפני שבע שנים על ידי מוטי רגב , טייס חיל האוויר בדימוס, בתפקידו האחרון מפקד בסיס פלמחים. הקבוצה כוללת בתוכה כ-60 רוכבים הרוכבים רכיבות שטח וגם כביש. ביניהם כ~30 עיוורים. החברים בקבוצה מתגוררים בכל הארץ, בעיקר בין חדרה לאשדוד. יש גם קבוצה צפונית, עצמאית, בה רוכבים כעשרה עיוורים ועשרה רואים המתגוררים בגליל המערבי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות