fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: פארק אקולוגי בחדרה

מספר שיא של 30 קבלנים מביעים עיניין במכרז שפורסם להקמתו של פארק אקולוגי בשכונת הפארק. בין השאר הוא יכלול אגם, מסלולי הליכה וריצה, מתחמי משחקים נגישים ומיני-אמפי
שכונת הפארק בחדרה (צילום: דוברות עיריית חדרה)
שכונת הפארק בחדרה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

פרויקט בניית הפארק האקולוגי בחדרה יוצא לדרך: עשרות קבלנים השתתפו בסיור קבלנים שיזמה החברה הכלכלית חדרה במסגרת היציאה למכרז להקמת הפארק בשכונת הפארק. יצוין כי לקראת הקמתו של הפארק פרסמה החברה הכלכלית מכרז לביצוע העבודות, אשר כלל סיור קבלנים לבחינת תנאי המכרז והשטח. בתום הסיור עודכן ראש העיר צביקה גנדלמן כי בסיור השתתפו כ-30 קבלנים, מספר שיא של קבלנים הניגשים למכרזים מסוג זה בחדרה. מהעירייה נמסר כי נתון זה מהווה הבעת אמון בעירייה בהנהגתו של גנדלמן, המוביל הנהלת עיר חדשה הדוגלת בשקיפות ציבורית ומינהל תקין.

לדברי גנדלמן, "אף פעם לא הייתה נוכחות כזו של קבלנים במכרזים דומים. מספר הקבלנים שהגיעו לסיור בהחלט מהווה אמירה חד משמעית והבעת אמון בעיריית חדרה ובחברה הכלכלית שהיא זרוע מבצעת של העירייה. אני מעריך שתוך תקופה קצרה כבר נוכל לראות את הטרקטורים עולים על השטח ומתחילים להקים את הפארק, שיהיה אקולוגי כחלק מהמיתוג של חדרה כעיר האנרגיה".

שכונת הפארק בחדרה  (צילום: דוברות עיריית חדרה)
שכונת הפארק בחדרה (צילום: דוברות עיריית חדרה)

מדובר בפארק המרכזי בשכונת הפארק, שישתרע על פני כ-67 דונם ויקרא 'אקו פארק', בכדי לשקף את המאפיינים האקולוגים שבו. בתוך הפארק יוקם אגם אקולוגי על שטח של כ-5 דונם עם צמחייה וסוגי דגים אשר תפקידם, מעבר לנוי, הינו לסנן את המים במקום משאבות חיצוניות. ברחבי הפארק יוקמו הצללות  דקורטיביות עם פינות ישיבה למנוחה, וכן שבילים להליכה וריצה.

הפארק יואר באמצעות תאורת לד יעילה וחסכונית, ובנוסף תוקם רחבה ייחודית עם מבנה תצפית המשקיף על הפארק ובתחתיתו מקומות ישיבה 'מוטמעים' בתוך המדשאה ליצירת מיני-אמפי שיוכל לשמש להופעות קטנות וכדומה.

בשטח הפארק יוקמו 3 מתחמי משחקים עם חלוקת מתקנים לגילאים שונים. כפי שהבטיח ראש העיר גנדלמן, יהיו מתחמי המשחקים נגישים לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, וזאת בעקבות פגישות שקיים עם תושבים ועם הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים אשר הצביעו על המחסור במקומות נגישים שבהם יוכלו ילדיהם ליהנות. סמוך למתחמי המשחקים שיתפרשו על שטח של כ-3 דונם, עתיד להיבנות גם מבנה מסעדה המשקיף על האגם.

כזכור, שכונת הפארק נבנית כשכונה ירוקה, אשר המאפיין אותה הינו פארק במרכזה ושטחים ירוקים רבים. עם סיום סלילתו בקרוב של כביש שמעון פרס תחובר השכונה לכביש 9, מה שיאפשר גישה מהירה וישירה לכביש 6 חוצה ישראל. חיבור זה צפוי למנף את אזור מזרח העיר מבחינת נגישות תחבורתית וצפוי להביא לזינוק נוסף בביקושי הנדל"ן באזור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות