fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בן החמש מחדרה אותר בריא ושלם

הסיוט של משפחת ליסבונה הסתיים אמש. שניר ליסבונה בן חמש וחצי מחדרה נמצא בריא ושלם אחרי שלוש שעות של חיפושים על ידי משפחתו ותחנת משטרת חדרה. אביו של הילד מאושר: "חיבקתי אותו, נישקתי והרמתי אותו גבוה על הידיים". סמת"ח גילי אלחדד: "הרגשתי בתוך תוכי כאילו הילדה שלי, בת ארבע וחצי, נמצאת בסיטואציה הזאת"
סמת"ח חדרה גיל אלחדד
גיל אלחדד (צילום: איילת קדם)

שלוש שעות דרמתיות במיוחד הסתיימו אתמול (שלישי) בהפיאנד. שניר ליסבונה בן חמש וחצי תושב חדרה, נעדר לאחר סיים חוג הקפוארה ברחוב רמב"ם בעיר, ומאז נעלמו עקבותיו. אביו של הילד, קצין נעדרים במהלך שירותו הצבאי ומורה לשל"ח בהווה, הזעיק את המשטרה לאחר שאיחר בשבע דקות בקירוב לקחת אותו מהחוג וגילה שהילד לא נמצא במקום.

"התסריט הגרוע מכל שעבר לי בראש הוא שמדובר בפדופיל ולכן פעלתי מהר", הוא אומר. "לשמחתי, אני חייב להגיד שהשוטרים עשו עבודה מצוינת. אילו היה נמשך האירוע ומגיע לשעות החשיכה, הוא היה יכול להיגמר אחרת, עם ילד מת".

הבן חיכה להוריו, כשראה שהם לא מגיעים, החליט ללכת ברגל לבית הספר היסודי בבית אליעזר שבו לומד אחיו ולהמתין לו שם. העובדה שמדובר בחופשת הפסח נשכחה ממנו. "היו לי בתיק סנדוויץ' ובקבוק מים", אמר אחר כך לשוטרים שמצאו אותו. "אז הלכתי לאט, עצרתי לפעמים וגם אכלתי ושתיתי". כשהיה צורך לחצות כבישים ביקש הילד מעוברי אורח שיסייעו בידו והתקדם בדרכו ללא תקלות מיותרות ובלי שום טיפה של לחץ.

ההורים, לעומתו, היו לחוצים מאוד. "ברור שהרגשתי פחד ובהלה", משחזר האב, "ולכן פעלתי מהר. לא חיכיתי. אי אפשר להגיד שהייתי בפאניקה, אבל זה לא עוזר לאף אחד. הייתי חייב לפעול".

על מבצע האיתור פיקד סגן מפקד תחנת משטרת חדרה. כשהוזעקה המשטרה, החל אלחדד לפעול מידית. הקפיץ עשרות שוטרים ומתנדבים שסרקו את השטח וגם מסוק של יחידת המסוקים, שכרז משמי העיר לכל מי שראה ילד בעל תיאור זהה לזה שניתן למשטרה. תצלומים של הילד ניתנו לשוטרים שסיירו בגני שעשועים בעיר ואף הראו את התצלומים לסוחרים בעיר. נערכה הערכת מצב ולפיה נערכו סריקות.

סמת"ח חדרה גיל אלחדד
אירוע חריג. גיל אלחדד (צילום: איילת קדם)

אלחדד: "מדובר בהחלט באירוע חריג, שבו מסתובב ילד בעיר ללא השגחה ובין מכוניות. החשש הגדול ביותר שלי היה בעניין חציית הכבישים. הרגשתי בתוך תוכי כאילו הילדה שלי, בת ארבע וחצי, נמצאת בסיטואציה כזאת. במהלך הערכת המצב ניתחנו את הזמן שחלף מאז תחילת ההיעדרות ואת קצב הליכתו של הילד ולפי נתונים אלה קבענו את מעגלי החיפוש. שכללו מעגל קרוב, מעגל ביניים ומעגל רחוק. אני בוגר מחוז תל אביב וחוויתי לא מעט אירועים כאלה. הבנתי שפרק הזמן החולף הוא קריטי. היה חשוב לי שלא להגיע לשעות החשיכה שיקשו על החיפושים ועל האיתור של הילד".

את החיפושים ליווה גם האב במכוניתו הפרטית, כשהוא מלווה בשוטר. בשלב כלשהו הוזעקו גם פרשים מיחידת הפרשים של המשטרה. אולם אלה חזרו כלעומת שבאו, כי בינתיים נמצא הילד כשהוא בריא ושלם, בתוך מגרש חנייה הסמוך לבית הספר שבו לומד אחיו.

לדברי אלחדד, הפגין הילד קור רוח ולא הבין על מה המהומה. כדי שלא להבהילו, הגיעה אליו רק ניידת אחת של שוטרים, בעקבות שוטר סיור שהבחין בו במהלך החיפושים, איתה נסע לתחנת המשטרה. הוא בעיקר נהנה מחוויית הנסיעה ביחד עם לובשי המדים שלאחריה הובא למשטרה. פחד או תחושות קשות אחרות, לא היו לו כלל. "ידעתי איך להגיע ובקשתי ממבוגרים שיעזרו לי לעבור את הכבישים בדרך", אמר לשוטרים.

הפגישה בין הילד לבין הוריו המודאגים הייתה מטבע הדברים מרגשת. "חיבקתי אותו, נישקתי והרמתי אותו על הידיים", מספר אביו. "לא כעסתי עליו, מה פתאום. אבל בהחלט הסברתי שמסוכן ללכת לבד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות