fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בחדרה הכריזו מלחמה על היתושים

רוב התלונות על יתושים מסתיימות במציאת מוקדי דגירה בחצרות התושבים שהתלוננו. מאחר שהעירייה מנועה חוקית מכניסה לשטחים פרטיים, היא יוצאת בקריאה לציבור להזמין את צוותי ההדברה לבצע חיפוש גם בחצרות הפרטיות
יתוש אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה: פנתרמדיה

עיריית חדרה יוצאת במבצע הסברה נרחב להגברת ערנות התושבים להצטברות מים בחצרותיהם, העלולה לשמש מקור לדגירת יתושים. מאחר שמדובר בשטחים פרטיים, אשר העירייה מנועה מכניסה אליהם ללא היתר בעלי השטח, מציע אגף התפעול לתושבי חדרה להזמין את צוותי ההדברה העירוניים לחצר הבית כדי לבצע חיפוש מקצועי אחר דגירת יתושים ובמקרה הצורך הדברה מיידית של הממצא.

העירייה מרססת לאורך כל עונות השנה, כולל בימי שמש בעונת החורף, בשטחים הציבוריים ברחבי העיר ובמקומות העשויים להיות מוקדים של דגירת יתושים. אגף התפעול של העירייה מפעיל מדביר עירוני העובד באופן רציף עם חברת הדברה על מנת לתת מענה יעיל. ואכן, בדיקות שוטפות מעלות שנחל חדרה, תעלות ברחבי העיר, שמורות טבע, בירכת זיתא, פתחי ניקוז ושטחי ציבור אחרים מטופלים ונקיים מדגירת יתושים.

עם זאת, ברוב המקרים מאתרים צוותי ההדברה את מקור דגירת היתושים בחצרות של בתים פרטיים, לעתים קרובות בחצר הפרטית של תושבים שהתלוננו על ריבוי יתושים. כך למשל, הגיעה לעירייה פנייה של יו"ר ועד בשכונה גדולה אשר התלונן על מכת יתושים בשכונה. צוות של מחלקת ההדברה העירונית יצא עימו לסיור, והתברר כי מבין 20 בתים פרטיים שחצרותיהם נבדקו, ב-18 התגלו דגירות יתושים.

גם בבדיקת תלונות שהגיעו משכונת האוצר התגלו מוקדי יתושים בחצרות של בתי פרטיים וכן בגן ילדים בשכונה, והתופעה חוזרת על עצמה בחצרות בתים בשכונות אחרות בעיר. מנהל ההדברה העירוני שולי שימחי מסביר שהריסוס נגד יתושים מבצע באופן שוטף ואכן השטחים הציבוריים נקיים ממקורות דגירה. הבעיה העיקרית היא חצרות בתים אשר בעלי הבית אפילו אינם מודעים להצטברות מים עומדים בחצרם. שימחי: "כ-95 אחוז מהפניות בנושא יתושים, אם לא 100 אחוז מהן, אנו מוצאים את מוקדי הדגירה בחצרות פרטיות".

בכל תלונה בנושא יתושים שמגיעה למוקד 106 של העירייה יוצא צוות הדברה כדי לערוך בדיקה באזור התלונה, כולל בחצרות. באגף התפעול ומחלקת התברואה מסבירים כי בחדרה יש הרבה מאוד שטחים פתוחים ובתים פרטיים עם חצרות שבהם מצטברים מאגרי מים. הבעיה היא שלעירייה אין כל סמכות להיכנס לשטחים פרטיים על מנת לבצע בדיקת דגירה אפשרית. גם כאשר ברור שמוקד הדגירה הינו בתוך חצר פרטית, פעמים רבות בעלי הבית אינם נמצאים או שהם נמצאים אך אינם מאשרים כניסת הצוות לחצרם.

טעות לחשוב שדגירת יתושים אופיינית למאגרי מים גדולים יחסית. מספיק במעט מים בקרקעית של צמיג ישן, תחתית של כוס, אדניות, תחתיות של עציצים, מי מזגנים וכדומה. לדוגמה, לפני מספר חודשים התגלתה בעיית יתושים אפילו בבתי העלמין בחדרה, שם התברר שאגרטלי מים לפרחים שהונחו על מספר מצבות הפכו מקור לדגירת יתושים והטרידו את השכונות הסובבות.

תושבים שמגלים מוקדי יתושים מתבקשים להודיע על כך במהירות למוקד העירוני והמדביר ייצא למקום עם חברת ההדברה לטיפול מיידי. תושבי העיר מתבקשים להגביר את הערנות לגבי מקווי מים בחצרות בתיהם וכמובן להתריע גם כאשר מבחינים במוקדי יתושים בשטחי ציבור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות