fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזמן תחרות של קרן רמון הגיעה ההודעה על פטירת רונה רמון

דקה דומייה
דקה דומייה

משתתפי תחרות "ספייסלאב" (Spacelab) שמובילה קרן רמון, ואשר התקיימה בבית הספר הרב תחומי למדעים ואמנויות בחדרה, כיבדו בדקת דומיה את זכרה של רונה רמון ז"ל שהלכה לעולמה שעות ספורות לפני ההתכנסות.

את הידיעה על מותה של רונה רמון קיבלו תלמידי ומורי בית הספר הרב תחומי בחדרה בשלב חצי הגמר של התחרות שאליו העפילה חטיבת הביניים א' של בית הספר.

ראש העיר צביקה גנדלמן ספד לרונה רמון, העלה על נס את ההשראה שהיוותה בפעילותה הענפה, ובעיקר פעילות לקידום החינוך והמצוינות בקרב הדור הצעיר, וציין כי גם בחדרה יש ביטוי רב למפעל ההנצחה והחינוך שקידמה, החל בבית ספר "אילן רמון" ע"ש האסטרונאוט אילן רמון ז"ל, דרך פעילויות מדע וטכנולוגיה המתקיימות במוסדות החינוך בעיר, וכלה בתחרויות כמו זו שחטיבת הביניים של בית הספר הרב תחומי העפילה לחצי הגמר שלה.

את קרן רמון הקימה רונה רמון בשאיפה להקנות לדור הצעיר בישראל את שלושת הערכים המרכזיים שאילן ואסף רמון ז"ל ייצגו בחייהם ובפועלם: מצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך.

חבר השופטים בחצי הגמר
תחרות ספייסלאב בחדרה. צילום: עיריית חדרה

תחרות Spacelab שיזמה קרן רמון היא תוכנית חינוכית בתחום החלל, המאפשרת לתלמידים הזדמנות ייחודית לשלוח ניסוי לתחנת החלל הבינלאומית באמצעות תוכנית שנתית של למידה מבוססת חקר. התלמידים מבצעים מספר משימות מסגרת לקראת ביצוע משימת השיא שהינה תחרות לשליחת ניסוי לתחנת החלל הבינלאומית.

התלמידים הלוקחים חלק בתוכנית  מלווים על-ידי  מנטור מטעם קרן רמון, אשר מוביל לצד מורה את עבודת הכיתה ומעורר בתלמידים השראה להעמיק בנושאים שמרתקים אותם. כל משימה נועדה לעודד את התלמידים להרחיב את האופקים, ולצייד אותם בכלים נדרשים לחקר. המשימה מבוססת על תהליך ניהול משימות של נאס"א, והתרבות הארגונית של חיל האוויר, ובכך נחשפים התלמידים לתהליכי למידה וניהול פרויקט אפקטיביים וחדשניים.

הניסויים שיגיעו לגמר יישלחו כאמור לתחנת החלל, ובשובם מועברים לניתוח ופרסום תוצאותיהם.

הניסויים יישלחו בתוך צ'יפ מעבדתי שפותח בחברת "ספייס פארמה" (Space Pharma) ויבוצעו על-ידי האסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.

על צוות השופטים שהגיע לשפוט בחצי הגמר נמנים: וכן חבר השופטים מטעם הקרם עליהם נמנים סא"ל עומרי פדהצור מאגף הטכנולוגיה של חיל הים, מייסד ומנכ"ל חברת "ספייס פארמה" יוסי ימין, וכימאית "ספייס פארמה" ליהי יפרמושקין.

חטיבת הביניים א' במדעים ואמנויות הגיעה לשלב חצי הגמר. שלב זה, התקיים בחדרה ביום מותה של רונה רמון ז"ל, במעמד מנהלת תוכנית "ספייסלאב" בקרן רמון ליאור רון, רכז התוכנית ניר זעפרני, המנטור המלווה מטעם הקרן ניר דוברובסקי, מנהלת הרב תחומי למדעים ואמנויות אילנה שטרהל, מנהלת החטיבה רחל סבח, מנהל מחלקת החינוך שמעון כלפון, תלמידים, הורים ואורחים רבים נוספים שעמדו דקת דומייה לזכרה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות