fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אתם עדיין חולמים ברוסית, אבל הלב שלכם כחול לבן"

את האירוע המיוחד הנחתה הרקדנית אנה אהרונוב. ראש העיר בירך. המשנה לראש העיר, רומן גישר: "מאחל לכולנו שניפגש בעוד 25 שנה, עם דור נוסף שנולד כאן בישראל ואשר גם לו הנחלנו את הגאווה להיות ישראלי וחדרתי"
נזעק לעזרת העולים. רומן גישר צילום: עיריית חדרה
נזעק לעזרת העולים. רומן גישר צילום: עיריית חדרה

באירוע רב משתתפים במעמד ראש העיר צביקה גנדלמן והמשנה לראש העיר רומן גישר, חגגו בחדרה מלאת 25 שנה לעלייה הגדולה מברית המועצות. האירוע התקיים בשיתוף עיריית חדרה ומשרד העלייה והקליטה, והשתתפו בו מנהל משרד הקליטה בחדרה חי אסולין, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, עוזר ראש העיר גיורא שחר, מנהלת מחלקת הקליטה לריסה בורסוקר, ומאות מתושבי חדרה שעלו לישראל לאורך השנים.

את הערב הנחו ואדים בורדו והרקדנית אנה אהרונוב, שמאוחר יותר אף הופיעה בריקודים סלוניים ביחד עם הרקדן דני יוחטמן. עוד הופיעו: סולן האופרה הישראלית פליקס ליפשיץ, מלכת השאנסונים טילדה רג'ואן, דורון מזר ולהקתו, ואמנים מקומיים שזכו למחיאות כפיים סוערות מהקהל החדרתי.

"זה הבית שלנו". רומן גישר  צילום: עיריית חדרה
"זה הבית שלנו". רומן גישר צילום: עיריית חדרה

גישר בירך את הנוכחים ואמר כי הוא גאה להיות נציג העלייה של שנות ה~90. "עברנו קשיים בתהליך העלייה וגם רגעים מאושרים על כך שסוף סוף אנחנו בבית. זה הבית שלנו ואנחנו מגדלים פה ילדים ונכדים. אני מאחל לראש העיר צביקה גנדלמן הרבה הצלחה בעשייה, וביחד נעשה הכל על מנת שחדרה תהיה על המפה של הערים המתקדמות בארץ. אני מאחל לכולנו שניפגש בעוד 25 שנה, עם דור נוסף שנולד כאן בישראל ואשר גם לו הנחלנו את הגאווה להיות ישראלי וחדרתי".

ראש העיר גנדלמן הודה על הדברים החמים ואמר לקהל הרב, כי בזכות עליית יהודי ברית המועצות עברו פניה של החברה הישראלית, ובתוך כך גם של העיר חדרה, שינוי גדול. לא רק בהיבט הדמוגרפי, אלא בעיקר במבנה החברתי. "העלייה מברית המועצות הייתה עלייה חזקה, משכילה, חרוצה, נחושה להשתלב, ובאותה מידה נחושה לשמר את המורשת התרבותית העשירה שלה. העלייה עשתה טוב לכלכלה הישראלית, ליזמות, להייטק, לרפואה, לתרבות. היא הטביעה חותם בכל מקום ובכל נושא", אמר ראש העיר, ""יש כל כך הרבה הצלחות לחגוג, ואת זה אנו עושים כאן הערב", הדגיש גנדלמן. "לחיי העולים שפרצו את מסך הברזל, שהפכו חלק מהשרשרת הציונית המתמשכת, שלפעמים עדיין חולמים ברוסית, אבל הלב שלכם כחול לבן".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות