fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אף אחד לא מלמד אותך להיות אשת ראש עיר"

במשך שתי הקדנציות שבהן מכהן בעלה כראש עיריית חדרה, שמרה אורלי אביטן על פרטיותה בקנאות, סירבה לעיתונאים, התחמקה מצלמים. אבל בחודשיים האחרונים הלשונות הרעות פגשו אותה, והיא החליטה לשמור על בעלה ועל בני משפחתה. בלעדי ל"חדשות חדרה"
אורלי אביטן
"אני דואגת שחיים יהיה כמו מלך". אורלי וחיים אביטן (צילום: שלומי גבאי)

במשך 25 השנים שבעלה חיים אביטן כיהן בתפקידים ציבוריים שונים, בהן שמונה שנים כראש עיריית חדרה, הקפידה אשתו, אורלי, להציב חומה בינה לבין התקשורת. סוניה פרס של נשות ראשי הערים בישראל, אם תרצו. היא סירבה בתוקף להתראיין, ברחה מצלמים, הקפידה להישאר מאחורי הקלעים, גם כאשר עולמה היטלטל, כאשר לפני כחודשיים הרעישו את התקשורת מעצרם של בעלה ובנה, יחד עם בכירים בעירייה, קבלנים ויזמים.

אלא שחודשיים אחרי המעצר המתוקשר, אביטן החליטה לשבור שתיקה ארוכה ולהתראיין לראשונה, בתקווה שבכך תוכל לשים קץ לעיניים וללשונות שלא מפסיקים לבחון ולשפוט אותה ואת בני ביתה, גם במקום עבודתה: בית הספר קפלן שבו היא משמשת כמזכירה כבר 21 שנים.

"אני שומעת תגובות על מעצרו של חיים, לא באופן ישיר אלא כבדרך אגב", היא מספרת בכאב, "קורה שאני נכנסת לחדר המורים בבית הספר שבו אני עובדת ופתאום המורות משתתקות בבת אחת, אז אני מבינה שכנראה דיברו על הנושא או שאני נכנסת לפייסבוק ופתאום ממדרים את התגובות. אנשים מדברים ולא יודעים על מה הם מדברים. לבוא ולהגיד עלינו שאנחנו מיליונרים? אילו היינו מיליונרים היו רואים את זה. יש אנשים שמנסים להכפיש ולרמוס את הכבוד של חיים ולא בצדק, כי הם לא מכירים את האני שלו. הם רק רוצים שלא יתמודד וחבל, אני תמיד אומרת שכולם צריכים לזכור את 23 באוקטובר, היום שלמחרת הבחירות. אנשים צריכים לדעת שלמחרת הבחירות כולנו ניפגש שוב, בסופר, בבית הספר שבו אני מלמדת, בקופת החולים ובמקומות ציבוריים. צריך לשמור על כבוד הדדי, כשמכפישים בנאדם מכפישים גם את המשפחה שלו וזה לא מתאים לי, אני כואבת את זה. צריך לשמור על טוהר, צריך לשמור על ניקיון. האנשים המעטים שמכירים אותי, יודעים בדיוק מי אני. אחת שדואגת נטו לילדים ולנכדים ושום דבר אחר לא מעניין אותה".

פתאום חוקרים בבית
אביטן לא חוששת מההגדרה "האשה שלצידו" או "עזר כנגדו". להפך, דרך הבית והמשפחה היא מטיבה להגדיר את עצמה, מבלי להתנצל ועם הרבה ביטחון עצמי וחוזק נפשי. לפני הראיון היא עומדת ומגהצת בחדר השירות הצמוד למטבח, בזמן שארוחת הצהריים לילדים ולנכדים מתבשלת, בבית המטופח שמבריק מניקיון. אשה של בית, אבל בטח לא האשה הקטנה.

הכתבה המורחבת תפורסם מחר (שישי) בעיתון "חדשות חדרה

אורלי אביטן
"אני דואגת שחיים יהיה כמו מלך". אורלי וחיים אביטן (צילום: שלומי גבאי)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות