fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אנשים לוקחים מזוודות ופשוט בורחים לישראל"

60 משפחות מצרפת עושות את דרכן לחדרה
כנס הזדהות והתייחדות (צילום: עיריית חדרה)
כנס הזדהות והתייחדות (צילום: עיריית חדרה)

בעקבות אירועי הטרור בפריז נערך כנס הזדהות של עיריית חדרה וקהילת עולי צרפת עם יהודי צרפת, והתייחדות עם זכר הנרצחים. הכנס התקיים בבית "לב לאחים" במעמד ראש העירייה צביקה גנדלמן, המשנה לראש העיר רומן גישר, חברי המועצה הרב בנצי נורדמן ועו"ד אליהו בוסקילה, ובהשתתפות כ-150 מבני קהילת עולי צרפת המתגוררים בחדרה.

כנס הזדהות והתייחדות (צילום: עיריית חדרה)
מרכינים ראש לזכר הנרצחים. כנס הזדהות והתייחדות (צילום: עיריית חדרה)

בפתיחת ההתכנסות הודלקו נרות זיכרון לזכר הנרצחים באירועי הטרור, ונישאו ברכות של הרב דוד גרוסמן ונציגי הקהילה.משתתפי הכנס הביעו זעזוע מהאירועים הרצחניים ואמרו כי יש להיות ערוכים לגל עלייה של יהודים מצרפת בעקבות האיום המוסלמי על חייהם.

"חדרה תשמח לקלוט אתכם בחום ואהבה", גנדלמן ליהודי צרפת. בפנותו לנציגי קהילת עולי צרפת בחדרה, אמר ראש העיר כי עליהם מוטלת המשימה לסייע בקליטת יהודי צרפת הצפויים לעלות לחדרה, על מנת להקל עליהם את חבלי הקליטה הראשונים.

לדברי הפרויקטור של העלייה מצרפת, שלומי לוי, כ-60 משפחות נוספות מצרפת עושות את דרכן לחדרה במטרה להשתקע בעיר כמתוכנן. בעקבות אירועי הטרור מצפים למספר גבוה בהרבה של משפחות יהודיות שיעלו ארצה ללא תכנון מוקדם.

לדבריו, "עד היום היה ליהודים שעלו אלינו זמן להתארגן, גם רגשית וגם כלכלית, ולהכין היטב את עלייתם. כל זה נגמר. עכשיו, בגלל הלחץ האנטישמי, אנשים לוקחים מזוודות ופשוט בורחים לישראל, בלי התארגנות ובלי הכנה. תפקידינו לקלוט אותם עם יותר רגישות ויותר כלים, ולסייע להם ככל שניתן".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות