fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איפה הילד?

משפחה מאשימה: הנהג התבלבל והוריד את בננו במקום הלא נכון
"היה עלול להיגמר באסון". אמו וסבתו של הילד
"היה עלול להיגמר באסון". אמו וסבתו של הילד

תלמיד בית הספר הגורן בעיר, בן שבע, המתגורר בגבעת אולגה הוסע לביתו במקום למועדונית ונאלץ לחכות מחוץ לבית משום שאיש לא שהה בבית באותה העת. כעת סבתו של הילד זועמת.

נהג חדש שלא הכיר את הילד ביצע את ההסעות. המלווה, שנסעה עם הילדים מאז תחילת השנה, ודאגה שיחגרו חגורות בטיחות וירדו מההסעה, חלק לבתיהם ואחרים למועדוניות, עזבה את תפקידה והנהג המשיך בדרכו.

הדבר אירע ביום ראשון השבוע. התלמיד, המתגורר בגבעת אולגה, שסיים את יום הלימודים הצטרף להסעה שבה נוסעים תלמידי החינוך המיוחד, תשעה במספר. באותו היום לא הצטרפה להסעה המלווה, הנוסעת עם הילדים ודואגת להוריד אותם בבתיהם ובמועדוניות, כמדי יום. זאת למרות שבהסעה היה נהג חדש, שלא הכיר את הילד ולא ידע שהוא אמור לרדת מההסעה במועדונית.

הנהג שאל את הילד היכן נמצא ביתו והוריד אותו שם. מכיוון שלא היה איש בבית, נאלץ הילד לחכות בחוץ כארבעים דקות. עד שאביו, שהגיע במקרה, פתח לו את הדלת.

סבתו של הילד, לידיה ברנוב: "כששאלתי את מחלקת ההסעות בעירייה למה לא הוסע הילד למועדונית, נאמר לי שצריך עוד איזה מכתב ויש פרוצדורה. אבל הרי סידרתי את העניין בתחילת השנה והכול היה בסדר, אז מה הם רוצים? אילולא הגיע במקרה אביו של הילד הביתה, הוא היה עלול לחכות בחוץ עד לשעה שש, בה אמורה להגיע אימו והיה עלול להיגרם חלילה אסון. כששאלתי למה לא הייתה מלווה, אמרו לי שהילדים לא עומדים בקריטריונים. איזו מן תשובה זאת?".

"היה עלול להיגמר באסון". אמו וסבתו של הילד
"היה עלול להיגמר באסון". אמו וסבתו של הילד

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חמור של חריגה מסמכות של הורי התלמיד המתלונן. על דעתם, ללא אישור או תיאום באגף החינוך, הם פנו לנהג ההסעה וביקשו שיוריד את הילד במועדונית ולא בבית. המסיע נענה ללא סמכות לדרישת ההורים וננזף, זאת מאחר שההחלטה לשנות את מיקום הפזור חייבת להיות מגובה באישורים הרלוונטיים ובהנחיית האגף בלבד.

לעניין הליווי. התלמיד המדובר מוסע בתוקף המרחק מביתו לבית הספר, העולה על 3 ק"מ. תלמידים בעלי לקויות למידה הינם ילדים נורמטיביים אשר עפ"י קריטריונים שקבעה המדינה אינם זכאים להסעה ובוודאי לא לליווי בהסעה. ליווי ניתן רק לתלמידים בעלי נכות ולקויות קשות הזקוקים לליווי צמוד מאחר שהינם מתקשים בתפקוד היומיומי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות