fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר התקציב לפיתוח רחוב פיינברג

עיריית חדרה תשקיע מעל חמישה מיליוני שקלים בפיתוח רחוב פיינברג כולל סלילה, תאורה, ניקוז, מים וביוב, הטמנת תשתיות חשמל, העתקת קווי בזק והוט, מדרכות וגינון
עיריית חדרה
עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

מועצת העיר חדרה אישרה תקציב לביצוע עבודות פיתוח ברחוב פיינברג בחדרה, הכוללות סלילה, תאורה, ניקוז, העתקת קווי בזק והוט. מדובר באחד הרחובות המרכזיים בעיר, המהווה ציר עורקי עירוני ראשי בין רחוב רש"י לבין שכונת ניסן ובהמשך לשכונת הפארק. הרחוב מחבר גם את השכונות הוותיקות, פאר ושיכון עובדים וכן את מערב ברנדס והרחובות הסמוכים.
התכנון כולל את מלוא זכות הדרך ברוחב של 20 מטר. אורך הפרויקט: כ-400 מטרים והוא כולל הסדרת ניקוז חדש לכל אורכו תוך מתן מענה לרחובות חוצים אשר אליהם הוא מתחבר למצב קיים.

בנוסף כולל הפרויקט העתקת תשתיות שונות: הטמנת תשתיות חשמל, העתקת עמודי בזק וקווי הוט (תשתיות המפריעות לתכנון תנועתי והולכי רגל), ביצוע תשתיות מים וביוב, סלילה, תאורה, מדרכות וגינון. את תכנון הנוף מובילה האדריכלית קרני גרשטיין ובו הושם דגש על התחשבות בעצים קיימים בתכנון ושימורם תוך השתלבות בתכנון. בפרויקט ניתן דגש מיוחד על הנגשת ציבור מוגבל (נכים וכבדי ראייה) ומעבר בטוח של הולכי רגל ותלמידים לשימושים השונים בסביבת הרחוב.
בנוסף למערכת התאורה החדשה הושם דגש על ריהוט הרחוב. בפרויקט המתוכנן ישנה הנגשה מקסימאלית של רכבים לרחובות השונים החוצים תוך שמירה על בטיחות הולכי רגל ותנועת הרכבים. לשם כך תוכננו שני מעגלי תנועה חדשים בצומת עם רחוב חזני בכניסה לשכונת פאר שייתן מענה למיתון תנועה ולמעבר בטוח להולכי רגל וכן לצומת עם רחוב בוטקובסקי בו קיימים מספר מוסדות ציבור.

עלות הפרויקט כחמישה מיליון שקלים ותחילת ביצועו צפוי במרץ 2013. את הפרויקט מוביל אגף ההנדסה של עיריית חדרה באמצעות מחלקת פיתוח התשתיות בניהולו של אינג' אורן אליתים וצוותו שניצח על צוות התכנון בראשות "אמי מתום מהנדסים" ובשיתוף מחלקות העירייה השונות ביניהן מחלקת הגינון, החשמל, אחזקת הכבישים, אדריכל העיר, הנכסים ותאגיד מי חדרה שיבצע את עבודות המים והביוב.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות