fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה מתחדשת: תוכפל כמות הדירות בגבעת אולגה

תכניות בניה עתידיות, התחדשות עירונית ואפילו מוסד להשכלה גבוהה בחדרה - על כל אלה ועוד דובר בהרחבה במושב הנדל"ן, שהתקיים במסגרת "כנס חדרה לאנרגיה"
ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן. צילום: שלומי גבאי
ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן. צילום: שלומי גבאי

"לחדרה תוכניות התחדשות עירונית עם פוטנציאל של כ-60,000 יחידות דיור וזאת במסגרת תוכנית מתאר קיימת חד 2020 ". כך אמר בפתח מושב הנדל"ן והתשתיות של כנס חדרה לאנרגיה ראש העיר צביקה גנדלמן. מושב הנדל"ן, המתקיים לראשונה במסגרת הכנס, עסק באסטרטגיית התעסוקה והמסחר של העיר ובהזדמנויות העסקיות ליזמים, בעלי הקרקע ותושבי העיר.

"אחד היתרונות הבולטים שמביאים ליכולת העיר לפעול לתכנון בהיקפים גדולים נובע מכך ש-93% מהקרקעות בחדרה הן בבעלות פרטית, נתון הידוע כמקל ומקדם היתכנות של פרויקטים. ועדת התכנון העירונית פועלת במרץ ומצליחה לייצר על פס הייצור שלה לא פחות מ-1,200 יחידות דיור בשנה, בשנים האחרונות. ועדה זו קרובה מאד להסמכה". ראש העיר ציין בדבריו את פוטנציאל התפתחות העיר לאור תוכניות תחבורה ונגישות עתידיות אך קרובות ובכלל זה הפעלתה מחדש של תחנת הרכבת המזרחית המתחדשת והמרכז התחבורתי המקיף והגדול לצד תחנת רכבת חדרה מערב. "המשמעות היא שמחדרה לתל אביב ייקח ברכבת 35 דקות בלבד. זהו פרויקט שאנו מקדמים עם רכבת ישראל ועלותו לא פחות מחצי מיליארד שקלים" .

על תכניות הבניה העתידיות דיברה בהרחבה אדריכלית העיר חדרה ליטל שלף דורי, שציינה בדבריה כי כל תכניות המגורים בחדרה משולבות בתעסוקה ומסחר, כדי לאפשר למי שמגיעים לגור בחדרה תעסוקה בקרבת הבית וכמובן אפשרות להשכלה גבוהה, פנאי ושירותים קהילתיים. "חדרה היא העיר הראשונה שהכינה תכנית מתאר לפני כחמש שנים וזה הזניק את נתוני התחלות הבנייה בעיר אשר ב-2017 למשל עמדו על כ-1,300 יחידות דיור. כיום אנו מקדמים במקביל מתחמי תכנון חדשים, לצד התחדשות עירונית וכן מתחמי תעשייה ומסחר".

אדריכלית העיר חדרה ליטל שלף דורי. צילום: שלומי גבאי
אדריכלית העיר חדרה ליטל שלף דורי. צילום: שלומי גבאי

שלף דורי ציינה כי במסגרת התחדשות עירונית מקודמים מספר פרויקטים. " קיבלנו מהרשות להתחדשות עירונית מימון לשתי תכנית מתאר להתחדשות עירונית מתוך ראייה כוללת. תכנית אולגה אושרה כבר ובעצם תכפיל את כמות יחידות הדיור בשכונה. תכנית מרכז העיר בעבודה, מתחם אלי כהן אושר לאחרונה להפקדה ובשלבי הריסה נמצא מתחם ששת הימים. אנו מאמינים בחיזוק מרכז העיר לצד פתוח מתחמים חדשים. בלי לב ומרכז עיר, היא לא תתקיים בצורה מיטבית" .

במסגרת מתחמים חדשים ציינה אדריכלית העיר את קידום רובע הדגל של העיר – רובע הים אשר יכלול כ-10,000 יחידות דיור, כ-1,500 חדרי מלון ועוד 53 אלף מ"ר מסחר ו-48 אלף מ"ר תעסוקה. לדברי שלף דורי, "רובע זה הוא דוגמה לתפיסת העירייה כי מגורים צריכים לבוא בד בבד עם התעסוקה הפנאי והשרותים הקהילתיים בתוך השכונה". עוד ציינה את שכונת הפרפרים שהיא שכונה מקיימת שמקדמת כעת בצפון העיר חברת שיכון ובינוי , את שכונת היער מתחם 24 בשמו המקצועי, שלדבריה ,"אנו נפצח את עניין הזכויות הקנייניות ולאחרונה הצענו להוסיף רצועה של תעסוקה לאורך כביש 4".

שלף דורי ציינה גם את תכנית חד 1,300 ובה האנרג'י פארק, ואת החלטת העירייה להכפיל את זכויות הבניה במתחם ולשלב ייעודים שלא היו קיימים עד כה בתכנית הקיימת: מוסדות לימוד מחקר ואקדמיה, ידור מיקרו ודיור מוגן, מרכזים לוגיסטיים ועוד.

 שי ארנט כהן, מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה אשר יזם את הכנס, ציין כי במסגרת החכ"ל הוקמה מנהלת עסקים המלווה יזמים מרגע שהביעו עניין במיזמים בחדרה. "המטרה היא להוביל פרויקטים ולהוציא אותם לפועל בצורה הטובה והמהירה ביותר בין אם מדובר בפרויקט נדל"ני או אחר".

שי ארנט כהן מנכל החכ"ל חדרה. צילום: שלומי גבאי
שי ארנט כהן מנכל החכ"ל חדרה. צילום: שלומי גבאי

כנס חדרה לאנרגיה, המתקיים זו השנה החמישית, נערך השנה בפעם הראשונה בחדרה, במלון רמדה בעיר. בכנס, שהתקיים היום (ה'), השתתפו בין היתר השר לאיכות הסביבה, לירושלים ולמורשת זאב אלקין, שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא ביטון, ראש העיר צביקה גנדלמן ואדריכלית העיר ליטל שלף- דורי ולצדם בכירים רבים בתחום החשמל, הגז והאנרגיה מן המגזר הפרטי והציבורי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות