fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה בצמרת הרשויות בשקיפות וחופש המידע

בבדיקה של התנועה לחופש המידע בקרב הרשויות החברות בפורום ה-15, נמצא כי חדרה היא בין הבודדות שעומדות ב-100 אחוז מדרישות חוק חופש המידע
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

במדד השקיפות שביצעה התנועה לחופש המידע לשנת 2018 ניצבת חדרה בין שלוש הרשויות המקומיות שמבצעות 100 אחוז מדרישות החוק בנושא שקיפות וחופש המידע, ובין שתי הרשויות המקומיות היחידות העומדות ב-60 אחוז או יותר גם בהמלצות התנועה לחוש המידע. בסך הכל, ובחישוב משוקלל, ניצבת חדרה במקום השני במדד התנועה לחופש המידע, במרחק 3 אחוזים בלבד מהמקום הראשון.

נתון זה עולה מבדיקה שערכה התנועה לחופש המידע לאחר הבחירות המקומיות בקרב הרשויות החברות בפורום ה־15 (פורום הערים העצמאיות שאינן מקבלות מענקים ממשלתיים) וכן  ירושלים, מול הקריטריונים הקבועים בחוק ומול קריטריונים של שקיפות שאינן מחויבות בחוק.

על-פי תוצאות הבדיקה, רק שש רשויות עמדו בפרסום של יותר מ־85 אחוז מדרישות החוק, מתוכן  חדרה, גבעתיים וחולון שעמדו ב-100 אחוז מדרישות החוק.

סקר שקיפות. התנועה לחופש המידע
סקר שקיפות. התנועה לחופש המידע

בנוסף, בבחינת קריטריונים שמעבר לחוק, רק שתי רשויות, וביניהן חדרה, עומדות ב־60 אחוז או יותר מדרישת השקיפות במובנה הרחב.

בתנועה לחופש המידע מציינים כי הרשויות נדרשות לפרסם לתושבים מידע רב, שצריך להיות נגיש וממוקד. בעיריית חדרה פועל צוות שקיפות עירוני שהקים ראש העיר צביקה גנדלמן.

בעקבות הפעילות השוטפת מובילה חדרה גם בדירוג שביצעה עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל, הסניף הישראלי של ארגון השקיפות הבינלאומי. בשנת 2017 דירגה עמותה זו את חדרה במקום ה-2 במדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות עם ציון 98, לעומת ממוצע ארצי של 74.16.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות