fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תאהבו את עצמכם

טלי דוד-פינטו מזכרון יעקב, בת 37 ואמא לחמישה ילדים, עזבה קריירה משגשגת בעיצוב פנים כדי לעזור לאנשים למנף הצלחה דרך תדמית נכונה. בעבודתה כיועצת לעיצוב תדמית וסטיילינג היא מלמדת אנשים לפתח את היופי החיצוני דרך היופי הפנימי. "אין בן אדם מכוער, צריך להתאים את הבגדים לאופי של הבן אדם כדי שהוא ירגיש נינוח ומאושר". כדאי לנסות בבית
טלי דוד- פינטו (צילום: הילה אייזינגר)
טלי דוד- פינטו (צילום: הילה אייזינגר)

אחרי 14 שנה כמעצבת פנים במגזר הפרטי, עזבה טלי דוד-פינטו מזכרון יעקב עסק משגשג ופרויקטים חובקי עולם בחו"ל והתמסרה לאנשים, ואם נדייק -עיצוב תדמית באנשים. אם תשאלו אותה, אנחנו צריכים להיראות טוב לכל מקום שאליו אנו מגיעים, מישיבה חשובה במסגרת העבודה, דרך מכון הכושר ויום הורים ועד קפיצה קטנה למכולת בבוקר. המטרה -למנף הצלחה דרך תדמית

נכונה. אותה תדמית יכולה לעזור לנו להתגבר על מגוון קשיים בחיים, מהפרעות אכילה, דיכאון אחרי לידה ועד אי הצלחה עסקית. כל מה שנדרש מאיתנו הוא לשפר את המראה, וזה בהחלט אפשרי עם קצת עזרה ממומחים. דוד-פינטו, בת 37, אמא לחמישה (עמית 15, זוהר 13 וחצי, גל 10, מעיין 6 ולירי שנה וחצי), מתנהלת בטבעיות בין משפחה גדולה לקריירה משגשגת, ובעיניה לא מדובר במשימה קשה כל כך. הסוד טמון באהבה עצמית. לדעתה, אשה ששלמה עם המראה החיצוני שלה, תשפיע לטובה על מצב הרוח והתפקוד הכללי של משפחתה.

במסגרת עבודתה כיועצת תדמית דוד-פינטו נחשפת לסיפורים קשים ומלמדת אנשים לפתח את היופי החיצוני דרך היופי הפנימי. "המראה החיצוני שלנו משפיע על דרך החיים ולפעמים צריך לקלף את השכבות כדי להגיע לנקודה הרגישה שממנה יוצאים לדרך חדשה. אני מתמודדת עם סיפורים קשים-מהפרעות אכילה ועד ניכור בילדות, אבל מול המראה אני מלמדת אנשים לשקף את היופי הפנימי שלהם. אין בן אדם מכוער, זה לא קיים אצלי בלקסיקון. צריך להתאים את הבגדים לאופי של הבן אדם כדי שהוא ירגיש נינוח ומאושר".

טלי דוד- פינטו (צילום: הילה אייזינגר)
דרך חיים. טלי דוד- פינטו (צילום: הילה אייזינגר)

במסגרת עבודתה כיועצת תדמית דוד-פינטו נחשפת לסיפורים קשים ומלמדת אנשים לפתח את היופי החיצוני דרך היופי הפנימי. "המראה החיצוני שלנו משפיע על דרך החיים ולפעמים צריך לקלף את השכבות כדי להגיע לנקודה הרגישה שממנה יוצאים לדרך חדשה. אני מתמודדת עם סיפורים קשים- מהפרעות אכילה ועד ניכור בילדות, אבל מול המראה אני מלמדת אנשים לשקף את היופי הפנימי שלהם. אין בן אדם מכוער, זה לא קיים אצלי בלקסיקון. צריך להתאים את הבגדים לאופי של הבן אדם כדי שהוא ירגיש נינוח ומאושר".

פרק ב'
דוד-פינטו היא אשה כריזמטית ויפה, מקפידה מאוד בלבושה ונראית כאילו זה עתה יצא מז'ורנל אופנה יוקרתי. היא נולדה בקרית ביאליק וגדלה כל חייה בקריות. בגיל 14 החליטה שתקדיש את חייה לעזור לאנשים לגשים חלומות. "בכל חופש גדול התנדבתי ברמב"ם והחלום שלי היה להיות עובדת סוציאלית. באחד הימים ראיתי חולה על אלונקה בסוף חייה, זה מילא אותי בצער ובאותו הרגע החלטתי שאני רוצה לעזור לאנשים להגשים חלומות בדרך חיובית, בדרך שתזרוק אור וצבע לחיים, כך הגעתי לעיצוב פנים כי בית זה חלום של כל משפחה זה העוגן של בן אדם, שם הוא מבלה את מרבית חייו".

בגיל 20, לאחר השחרור מהצבא, נישאה ודי מהר הפכה לאמא. "גיל 21 הייתי כבר אמא לשני ילדים, ועם כל הקושי לא ויתרתי לעצמי, למדתי עיצוב פנים ועסקתי בתחום 14 שנה. עיצבתי בתי חלומות, בעיקר וילות יוקרה בצפון, סוויטות וחנויות. במשך הזמן נולד לי עוד ילד, אבל משהו לא היה שלם בתוכי. הרגשתי שהזמן מנהל אותי ורציתי לעשות שינוי".

אחרי עשר שנים ושלושה ילדים בזוגיות הראשונה החליטה דוד-פינטו להפריד כוחות. "יום אחד קמתי וסיימתי את הנישואים. התחתנתי ממש ילדה, עם מעט ניסיון, והלכתי לישון לא מאושרת ולא מסופקת. הרגשתי שהימים עוברים והחיים ריקים. כדי לפרק משפחה צריך אומץ, לעשות שינוי, לעבור לפרק ב' וכל אחד מביא את החבילה שלו. למעשה לבנות בית חדש על הריסות של משפחה ישנה, זה המקום הקשה בחיי שגרם לי לצמוח ולהבין מה הן סובלנות וחמלה. באותה העת הוריי חלו והרגשתי צורך לסעוד אותם, אז חזרתי לגור בקריות. זה היה תהליך קשה מאוד, אבל החיים מפתיעים, וכך הכרתי את בעלי השני, לו נישאתי לפני שלוש שנים וילדתי עוד שני ילדים.

"אחרי גירושים יש צורך פנימי חזק לפתוח בחיים חדשים. תהליך הגירושים הוא קשה לכולם, אנשים מאבדים את ביטחונם העצמי. כשיושב מולי מטופל אני מזדהה עם הצורך שלו להיות מאושר. אני סבורה שטיפול זוגי כחלק מתהליך של עיצוב תדמית הוא הדבר החשוב שיותר שזוג יכול לתת לעצמו. זוגות צריכים כל הזמן להעצים אחד את השני, והמראה החיצוני הוא חלק חשוב, חוויות העצמה מצמצמת את הפערים".

במקביל לחיים הפרטיים, הרגישה דוד-פינטו כי משהו חסר לה בתחום המקצועי והחלה ללמוד אימון אישי. "הרגשתי שלקוחותיי בתחום עיצוב הפנים עוברים גם תהליך אישי ושהם משתמשים בעצות שלי. קמתי בבוקר, לקחתי מחברת ורשמתי: 'איזה כיף לקום לעבודה'. הבוקר שלי הוא סוג של מסע בין חמישה ילדים. זהו תהליך מאתגר שלפעמים אנשים מאבדים בו את עצמם. השגרה לוקחת הרבה אנרגיה, אבל אם אתה שלם אם המראה שלך ובטוח בעצמך, הכל הופך לזניח.

"אין לי מה ללבוש"
הסיפורים השונים שבהם נתקלת דוד-פינטו במהלך עבודתה הם שונים וכואבים. מעקרת בית שמחפשת שינוי, אשה עם הפרעות אכילה ועד עורך דין שלא מצליח להשיג לקוחות. דרך עיצוב התדמית, לדבריה, אפשר להגיע לכל בעיה ולטפל בה, אנשים מקלפים שכבות בעזרת מספר פגישות. דוד-פינטו: "עקרת בית שלא ידעה מה היא רוצה בחיים וחיה בכלוב של זהב, הזמינה אותי לפגישת סטיילינג, יצאנו למסע קניות של שלושה ימים ואז הפגישות הפכו לאימון ואחרי חודש מעקרת בית היא הפכה לאשה שהגשימה את חלומה ופתחה עסק. "במקרה אחר עורך דין לענייני משפחה פנה אלי בתחושה שהוא לא מצליח להשיג לקוחות כפי שציפה. אחרי כמה שיחות, הבנתי ששפת הגוף שלו וסגנון הלבוש המגושם מרתיע אנשים, בעיקר בתחום רגיש שבו הוא עוסק שאמור להיות חם ואוהב ולא קר ונוכר. כחלק מהתהליך אפילו עיצבתי את משרדו מחדש. ביום שהוא שינה את התסרוקת, התלבש אחרת, בצבעים רכים יותר של תכלת, לבן, ואפור והרכיב משקפיים עדינים שחשפו את פניו – הוא כבר הרגיש איש אחר. שפת הגוף הפכה מיד לרכה יותר. המראה החיצוני הצליח לשנות את הפנימיות שלו".

במקרה אחר טיפלה דוד-פינטו באשה שפגשה בחנות בגדים. "ראיתי שהיא לובשת שכבות רבות של בגדים. ניגשתי אליה והצעתי לה פגישה היכרות. וכך בתהליך קצר, השכבות ירדו ואותה אשה סיפרה על תסביך של הפרעות אכילה. אמה היתה כל החיים שמנה מאוד והיא פיתחה טראומה שזה יקרה גם לה.

טלי דוד -פינטו יועצת תדמית וסטיילינג
טלי דוד -פינטו יועצת תדמית וסטיילינג (צילום: הילה אייזינגר)

"יש תהליכים שהסוף שלהם מסתיים במראה ובחנות הבגדים", מסבירה דוד-פינטו, "הפרעות אכילה נפוצות מאוד בקרב נשים, גם מבוגרות, ורצוי לטפל בהן נכון וביסודיות. כשאותה אשה שחררה את המשקעים, היא הבינה עד כמה היא יפה והחלה לאכול. בנשים טמון הרבה עוצמה, וזה ניכר בעיקר בנשים אחרי לידה. כיום מצפים מאשה שרק ילדה להיכנס ישן לג'ינס שלפני ההריון. זה מכניס אמהות ללחץ, הפחד מהשמנת יתר ומהעודפים גורמים לדיכאון אחרי לידה".

דוד-פינטו מאמינה שהצלחה טמונה באושר הפנימי. "כל אחת, גם אמא לחמישה ילדים, יכולה להיות יפה ומסודרת. וכשאשה מרגישה מאושרת ושלמה עם עצמה, כך ירגישו גם בן זוגה וילדיה. רוב הנשים רוכשות בגדים בסכומי עתק ועדיין המשפט השכיח בכל בוקר הוא 'אין לי מה ללבוש', כי אשה שלא שלמה עם עצמה, לא משנה מה יהיה לה בארון, היא לא תרגיש יפה. "בתהליך עיצוב התדמית מפרקים הכל לגורמים, ולומדים לאהוב את עצמנו מחדש. לנשים יותר קל מגברים, כי האפשריות שלהן רבות. אשה יכולה לשפוך קצת צבע ולהרגיש טוב, ואילו אצל גברים הקושי הוא אחר. המראה החיצוני הוא חלק מהדימוי הגברי, משפיע על הפנימיות, וחשוב למצוא את הדרך הנכונה לבטא את זה".

כיום נמצאת דוד-פינטו במקום אחר בחייה. "לכולנו יש רגעים בחיים בהם אנחנו מבולבלים ולא בטוחים בכיוון הנכון. חוסר שביעות רצון בעבודה, חוסר סיפוק בזוגיות, תחושות בלבול וחוסר כיוון, חוסר ביטחון והערכה עצמית נמוכה. רגעים קשים אלו גורמים לנו להתערער, לאבד את התקווה והאמונה ולשקוע בהלך רוח מפוזר ומצב רוח ירוד. למעשה, תקופות חוסר הבהירות, רגעי השפל ותחושות הבלבול – הם הפוטנציאל האמיתי שלנו להתפתח ולהגיע למקומות

חדשים בחיינו בקריירה ובמערכות יחסים, עם הסביבה ועם עצמנו. גם אני חשתי תחושות של מחנק, חוסר כיוון וחוסר משמעות. למדתי שאין דבר כזה 'קשה לי', או 'לא טוב לי'. השקעה של אדם בעצמו היא המתנה הכי גדולה שאנחנו יכולים לתת לעצמנו. האידיאל הוא לאהוב את עצמך ולצעוד בדרך שמתאימה רק לך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות