fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תאגיד מעיינות העמקים ממשיך בהתקנת מדי מים

יהודה סיסו (צילום: דוברות מעיינות העמקים)
יהודה סיסו (צילום: דוברות מעיינות העמקים)

רשות המים אישרה לתאגיד מעיינות העמקים ביצוע שני פרויקטים טכנולוגיים בסכום של כ-5 מיליון שקלים. מדובר במיזמים לקידום טכנולוגיית מים וביוב עתידיות, מערכת חכמה לביטחון מים ומיזם לשיפור טיהור שפכים. עלות המיזמים היא כחמישה מיליון שקלים, כאשר התאגיד ישתתף בכמיליון שקלים במימון הפרויקטים. התאגיד אחראי על מערכות המים והביוב בארבעה יישובים: יקנעם, קרית טבעון, רמת ישי וזכרון יעקב.

רשות המים מקציבה לנושא קידום טכנולוגיות מים וביוב סכום של כ-15 מיליון שקלים בשנתיים, ומתוך סכום זה אישרה לתאגיד את בקשת התמיכה שהגיש התאגיד בקול קורא, לתמיכה בשני פרויקטים טכנולוגיים, מערכת חכמה לביטחון מים ומיזם לשיפור הליך טיהור שפכים. חלוקת מימון המיזם היא על פי המפתח הבא: רשות המים תתקצב את הפרויקטים בכשלושה מיליון שקלים, כ-60 אחוזים, החברה היוזמת תיתן 20 אחוזים והתאגיד ייתן 20 אחוזים. רשות המים מאשרת תקצוב לפרויקטים טכנולוגיים לתאגידים אשר מתנהלים בצורה יעילה ועומדים בתכנית ההשקעות השנתית.

יהודה סיסו (צילום: דוברות מעיינות העמקים)
יהודה סיסו (צילום: דוברות מעיינות העמקים)

יו"ר דירקטוריון התאגיד וממלא מקום ראש עיריית יקנעם, אורי שמואל, אמר: "אני רואה באישור תקצוב הפרויקטים על ידי רשות המים מחמאה גדולה והבעת אמון של רשות המים בתאגיד מעיינות העמקים כתאגיד מוביל גם בנושא קידום טכנולוגיה וחדשנות. התאגיד בוחן שימוש בטכנולוגיות מתקדמות נוספות, כחלק מראייה חדשנית המביאה לשיפור וייעול במשק המים והביוב. תאגיד מעיינות העמקים רואה חשיבות רבה בקידום טכנולוגיות מים וביוב עתידיות ולאחר שהצוות המקצועי של התאגיד מצא עניין במיזמים, החלטנו להגיש לרשות המים בקשת תמיכה. בעקבות קבלת הבקשה נשקיע מיליון שקלים בהטמעת טכנולוגיות אלה, המשפר את איכות תשתית המים והביוב בתאגיד, לרווחת התושבים".

במקביל נמצא התאגיד בעיצומו של פרויקט טכנולוגי אחר, התקנת מערכת קריאה מרחוק. בימים אלה מותקנת המערכת בזכרון יעקב, לאחר שקודם לכן הושלמה התקנתה בשלושת יישובי התאגיד הנוספים, יקנעם, קרית טבעון ורמת ישי, והתקנתה בזכרון יעקב החלה באביב האחרון. מנכ"ל התאגיד ותושב זכרון יעקב, יהודה סיסו, אמר השבוע: "עד היום הוחלפו כמחצית מהמדים בזכרון, ויש גם תהליך של התקנת מערכת תקשורת שתפקידה לקלוט את המדים. אני מעריך שתהליך ההחלפה יסתיים בחורף הזה, בינואר או בפברואר".

מבין המיזמים הטכנולוגיים שאושרו על ידי רשות המים, המיזם של חברת Fluence יפעל במט"ש (מכון טיהור שפכים) מעיין צבי המטהר את שפכי זכרון יעקב שהצטרפה לתאגיד מעיינות העמקים בשנת 2016, והמערכת החכמה לביטחון מים של חברת "BLUE I", תוטמע בארבעת יישובי התאגיד.

מימין: אורי שמואל, יהודה סיסו (צילומים: נירית שפאץ)
מימין: אורי שמואל, יהודה סיסו (צילומים: נירית שפאץ)

סיסו ציין: "הטכנולוגיה של חברת Fluence תאפשר הליך יעיל וחסכוני יותר של טיהור השפכים בעקבות שדרוג התהליך הביולוגי לטיהור השפכים, מהלך שיביא לחסכון באנרגיה ולשיפור באיכות השפכים וייטיב עם תושבי זכרון יעקב. כיום המתקן לא פועל ברמה מספקת, והטכנולוגיה תגדיל את יעילותו. המערכת החכמה לביטחון מים של חברת BLUE I תאפשר בדיקה רציפה של איכות המים, ותאפשר לתאגיד לקבל התראה מיידית בכל חריגה באיכות המים המסופקת ליישובים. מדובר במערכת שמנטרלת בין היתר גם התרעות שווא, והיא תותקן בנקודות מפתח בישובים. הדירקטוריון מצא עניין רב במיזמים אשר הוצגו לפניו ואשר יוכלו לתרום להתייעלות משק המים והביוב ביישובי התאגיד ביקנעם, קרית טבעון, רמת ישי וזכרון יעקב, ולכן החליט לתמוך במיזמים ולהגיש בקשה לרשות המים".

פרויקטים אלה מתווספים לפרויקט הראשון של התאגיד שנכנס לשימוש לפני כשנתיים וחצי, מערכת "אקווה רימט" המאפשרת בין היתר שליטה על מערכת המים בשלט רחוק, כולל סגירת המגוף במקרה הצורךבנפרד מהחלפת מדי המים לקריאה מרחוב וכתוספת לה, בהתאם לרצון התושב. פרויקט זה נכנס כפיילוט ברמת ישי והתרחב לאחרונה לכל מוסדות הציבור ביישובי התאגיד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות